Yökuvaaminen

Aloittaja Antti Ruusu, 11.12.2000, 13:53:13

« edellinen - seuraava »

Antti Ruusu

Miks kenelläkään ei oo yökuvia??(muilla kun mulla)
olis kiva nähä minkälaisia ne olis... jos jollain on niin kertokaa osote..

Heikki Helen

#1
Sivustoltani löytyy kuva ÅLANDSFÄRJANista, joka on kuvattu Maarianhaminan satamassa yöllä joskus klo 4 aamuyöstä. Kuva on omasta mielestäni hyvin onnistunut, vaikka olinkin ryypännyt n. 10 tuntia putkeen ennen kuvan ottamista...
Nykyään yli 1200 alusta ja 1600 kuvaa ---> http://www.hhlweb.org

Miran Hamidulla

#2
Eli olit ryypännyt lähdöstä saakka. :) Ihme, että sait noin hyvän kuvan.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Heikki Helen

#3
Miranille : Niinpä... :)
Nykyään yli 1200 alusta ja 1600 kuvaa ---> http://www.hhlweb.org

Heikki Helen

#4
Ai niin, unohdin, että onhan mun sivustollani toinenkin yökuva. Tai itse asiassa se on illalla otettu, mutta pimeällä kuitenkin. Kyseinen alus on M/S ROSELLA.
Nykyään yli 1200 alusta ja 1600 kuvaa ---> http://www.hhlweb.org

Arttu Laaksonen

#5
Niin siis noilla yökuvilla kai tarkoitettiin nimenomaan kuvia jotka on pimeällä otettuja, ei niiden yöllä otettuja tarvitse olla. Itselläni ei ole yhtään mutta tarkoitus olisi mennä ottamaan, ehkä niitä nähdään näillä sivuillakin vielä joskus... :)
.: FAQ :.

Jaakko Ahti

#6
mä yritin ottaa taannoin tallinnassa mut en oo vielä saanu rullaa täyteen eli näkee sit mitenkä onnistu noi pimeät kuvat ;)
Jaakko Ahti

Timo Selkälä

#7
Hei!
Itselläni on paljon yökuvia, sillä ne ovat hauskimpia haasteellisimpina. Laivakokoelmani kokonaisuudessaan käsittää yli 1200 kuvaa.
Yökuvia minulla on seuraavista:
Rosella
Cinderella
Isabella
Kalypso
Peter Pan ne kaksi viimeistä, mutta ei vielä rakennettavana olevaa.
Nils Holgersson
Frans Suell - eli Gabriella
Mariella
Silja Europa, Serenade, Festival.
Ålandsfärjan
Fantaasia
Finnjet
Mini Star
Gold River
Lisäksi useita kaupunkikuvia.

Jos kiinnostaa, niin mailatkaa.

Timo
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

H._Eramaa

#8
Siis kuinka tosissanne te ootte noitten yökuvienne kanssa...?
Siis onhan ne yökuvat ihan hienoja taiteellisesta näkökulmasta katsottuna (ainakin joissain tapauksissa), mutta jos haluaa ottaa sellasen kuvan jossa näkyy laiva yksityiskohtasesti ja väritkin erottuu hienosti niin sillon en ainakaan itse harkitsisikaan pimeäkuvien (yökuvien) ottamista... Joskus kauan sitten alottelevana kuvaajana kokeilin ottaa noita yökuvia mutten ollut tyytyväinen niihin, koska esim. vihreää väriä on mahdotonta erottaa sinisestä pimeässä.
No, ehkäpä niissä yökuvissa tosiaan on ideana puhtaasti taiteellisuus, mutta en silti ymmärrä täysin ihmisiä jotka innostuvat sellaisia ottamaan.  8)

Kenny Leong


H._Eramaa

#10
Kiva osote, asialliset tiedot värilämpötilasta ja siistit kuvat...  ;)

Timo Selkälä

#11
Hei!
Itse asiassa onnistuneessa yökuvassa on ideana tunnelma. Tämä pätee myös muihinkin yökuviin. Olen kuvannut Turkua, Helsinkiä ja Lyypekkiä iltaisin ja öisin, ja osa kuvista ovat erittäin kauniita. Eikä ne minusta yhtään huononna laivakuviakaan, päinvastoin, niissä on haastetta.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Jasper Kaarna

     Minulla sattuu olemaan melko hyvin onnistunut yökuva Silja Europasta. (Tosin siinä ei näy koko laivaa, mutta hyvin se onnistui.) Lisäksi minulla on yökuva Cinderellasta, Silja Operasta, sekä hieman epäonnistunut yökuva Sea Wind Linen Star Windistä.
    Yökuvien ottaminen on kieltämättä haasteellista, mutta onneksi kamerassani on sellainen kuvausmoodi, joka on tarkoitettu nimenomaan yökuvaamiseen. Tosin se moodi petti minut pahan päiväisesti, kun se liiooitteli valoja Silja Opera kuvassa, niin että näyttää, että laiva olisi syttynyt palamaan, (kuten laiva, joka sijaitsi muinoin Silja Operan pohjan päällä...). Jos kiinnostaa, niin meilatkaa: jasper.kaarna@suomi24.fi
    Niin, ja Kennyn laivasivuilla on upea yökuva Tallinkin Romantikasta, sekä Siilja Symphonystä. Tosin Silja Symphonyn kuvassa näkyy vain savupiippu, Stardust ja hieman ulkokantta, mutta kannattaa kattoa!  ;D Hyvää kesää! 8)
Elämä on vain unen hennoilla laineilla kelluva kusitankkeri - Tommi Liimatta

Anssi Kallioranta

Kertokaas te kokeneemmat kuvaajat mite saa hyviä yökuvia. Sen olen huomannut että salamalla ei tee mitään. Mites Kenny kuvaa??? Teetkö säädöt itse?? Katos ku mulla on samanlainen kamera (powershot...)

tomi-44

#14
Vähän sama kysymys kun Anssilla mutta:

Joku taitava voisin kertoa, että miten kamerassa kannattais olla yökuvauksessa ne kaikenmaailman aukot ja suljinajat ja semmoset? Ite en osaa niitä oikeen kunnolla vielä käyttää, mutta toivottavasti tulevaisuudessa opin  ::)