RIP Norway

Aloittaja Wirrankosken Rami, 07.10.2005, 22:31:53

« edellinen - seuraava »

Juhani Mehto

Viimeisenä yrityksenä ex-Norway yritettiin vielä saada luokiteltua radioaktiiviseksi sen savuilmaisimien sisältämän Amerikium-241-isotoopin takia... Mutta eipä tuokaan kai tuottanut tulosta.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

tporko

Edelleen vääntö jatkuu, eli ssMaritime kertoo "vihreiden aktivistien" aikeista mm:

Gopal Krishna, head of an NGO, Indian Platform on Ship breaking (IPS), said they have decided to file a revision petition at the apex court. He claimed that the second order by the court on September 11 has violated its own order on September 6, when the court came up with a strict order on all hazardous ships coming to India for demolition.

Heikki Saraste

Viimeisetkin epäilijät alkavat tunnustaa sen minkä muu maailma on tiedostanut jo kauan.

http://www.ssmaritime.com/newsupdates-1.htm

Intian "beach" Googlen satelliittikuvassa.

21.390226,72.176056


Heikki Saraste


tporko

Kuvasarjakin sitten taas päivittyi viime viikolla...

http://www.maritimematters.com/shipnewspics.html

Juha Heinonen

Laivat tulee ja menee, mutta kyllä on pakko myöntää että koskettaa vaikka livenä kysyeistä alusta ei ole koskaan päässyt näkemään.

Tulee pelko mitä sitten tai kun omalle "lempialukselle" käy näin...  kuvittele vaikka Finnjetistä tai Serenadesta kuvia tuolta rannalta

:-\

Joonas Vähämäki

#51
Lainaus käyttäjältä: Juha Heinonen - 31.01.2008, 18:29:30
Laivat tulee ja menee, mutta kyllä on pakko myöntää että koskettaa vaikka livenä kysyeistä alusta ei ole koskaan päässyt näkemään.

Tulee pelko mitä sitten tai kun omalle "lempialukselle" käy näin...  kuvittele vaikka Finnjetistä tai Serenadesta kuvia tuolta rannalta

:-\

Ihan totta. Norway on kuitenkin ollut melkoinen laivateollisuuden näyte sekin, ulospäin mielestäni aika ruma (korsteeni(t?) kauheat) mutta sisäkuvista päätellen todellinen helmi, ja kokonsa puolesta omaa luokkaansa. Mutta vääjäämättä sekin aika koittaa että se Serenadekin tuonne tiensä löytää. Olen jo nyt kauhistellut nähdessäni lapsuudesta ja muuten lähihistoriasta tuttuja paatteja (esim. Svea Corona tai Wasa Express)  purettuna.

Pelkästään tietokin kalvaa siitä että monet muutkin kuten Tallink tai Fenno Express on jo purettu, vaikka kuvia en ole nähnytkään. No, asiallehan ei mitään voi, toisiin laivoihin on tunneside ja toisiin ei  :'(

Mikko Tatti

Lainaus käyttäjältä: Heikki Saraste - 12.12.2007, 13:32:32
Onnettomuustutkintaraportti.

http://www.ntsb.gov/publictn/2007/MAB0703.pdf

Tuota kun lukee, niin tavallaan kyllä ymmärtää miksi laivaa ei kannattanut alkaa korjaamaan. Aika karua luettavaa loppujen lopuksi, 70-luvulta asti taistelua halkemia vastaan kattiloissa, laivan sopimattomuus nykyiselle reitilleen, virheet huollossa/käytössä...

Joonas Vähämäki

Lainaus käyttäjältä: Heikki Saraste - 12.12.2007, 13:32:32
Onnettomuustutkintaraportti.

http://www.ntsb.gov/publictn/2007/MAB0703.pdf


:-\

Onpa erikoista että noin mittavasta onnettomuudesta ei sen suuremmin mun mielestäni oo kirjoteltu mediassa tuon tapauksen aikoihin. En ainakaan muista koskaan kuulleeni. Aika järkyttävää tuhoa tuo räjähdys on saanut aikaan, ja onhan tuommonen lähes 300 asteinen vesi tai höyry varmasti aika tappavaa.

tporko

Sinnepä se hiljalleen katoaa muistikuvien syövereihin...

http://www.maritimematters.com/shipnewspics.html

Tero Söderholm

Laivakuviani Marinetrafficin galleriassa:
http://marinetraffic.com/ais/showallthumbs.aspx?copyright=Tero%20Soderholm

Kaikki paitsi torvisoitto on turhaa....eikä sekään  niin tärkeää ole.

Kristian Lampio

http://www.midshipcentury.com/ Tuo osoite on näköjään päivittänyt taas. Eipä tuosta aluksesta ole ennän oikein mitään jäljellä. Niin tämäkin suuri upea entinen risteilijä alkaa olla jo loppuun kaluttu :-\

Tero Söderholm

Näyttää Jetti makaavavan  tuttujen laivojen välissä, kuten oheisista FinnjetWebin kuvista näkyy:
Paarpuurissa ex France(Norway)  ja Styyrpuurissa  ex Finnhansa
http://www.finnjetweb.com/alang/Outside/slides/P1060973.JPG
http://www.finnjetweb.com/alang/Outside/slides/P1060832.JPG
Laivakuviani Marinetrafficin galleriassa:
http://marinetraffic.com/ais/showallthumbs.aspx?copyright=Tero%20Soderholm

Kaikki paitsi torvisoitto on turhaa....eikä sekään  niin tärkeää ole.

Janne Koskinen

http://www.midshipcentury.com/

P. Knego päivittänyt kuvansa: viimeisin 15.11.2008 otettu.

Eipä paljoa jäljellä.

Jettilöistä ei näkynnä mittää.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Juhani Gronlund

 Eräät Ranskalaiset jotka käsitykseni mukaan ottivat / saivat talteen Ex Francen keulaosan Alangista ovat innostuneet suunnittelemaan uuden France II:sen .

http://www.reconstruirelefrance.com/en/prestigious-boat-luxury.html

Modernilta ja sulavalinjaiselta laiva kyllä muuten näyttää vaikka on rumat ja oudot korsteenit jotka eivät  mielestäni sovi kokonaisuuteen.