Kapellskärin satamasta...

Aloittaja tiskaaja, 16.05.2001, 03:55:29

« edellinen - seuraava »

tiskaaja

ja semmone juttu viäl et en tiä onko joku ollu tietone siit et Europa on menny välillä Kapelskäriin normaalia aiemmin? Syy moiseen on se et Finnlink ei oikeen suvainnu sitä et siljakin rupes ajamaan kapelskäriin.

ja joinakin aamuina oli normaalia aiempi rantautuminen, syy siihen oli se et Finnlink ei oikeen meinannu antaa Siljalle laituri paikkaa. Koska joka 3 sunnuntai Finnlinkin alukset vaihtavat liikennöinti vuorojaan joten joka 3 sunnuntai kapelskäris oli 2 Finnlinkin laivaa samaan aikaan.

Jaakko Ahti

#1
Monta laituripaikkaa Kapellskärissä on? Aika lapsellista touhua Finnlinkiltä...
Jaakko Ahti

tiskaaja

#2
ööööhhhh...jasu, hyvä kysymys. luulisin et joku 3 tai 4. 3 ainaski koska yleensä kun menin aamusin köökiin ni menin sillast reittiä et näin ulos ikkunast, ja siin vaihees kun maihinnousu tapahtu ni kapelskäris oli jo Finnarrow europan vieres, ja vähän enne ku europa lähti ni Baltic Kristiina tuli Finnarrowin toisel puolel, eli Finnarrow oli Europan Ja Baltic Kristinan välis.

eli ainaski 3 laituripaikkaa.

laivat

#3
Enpä usko, että FinnLink tahallaan tuollaista tekisi. Ehkäpä siksi, kun laituripaikkoja ei ole tarpeeksi. Toisaalta, jos jompi kumpi FinnLinkin laivoista ei ollut lastattavana vaan seisoi turhaa satamssa, niin sitten asia on ymmärrettävä.

tiskaaja

#4
ai miksei muka tekis tahallaan? no ajatteles nyt itte, finnlink joka on jo muutaman vuoden ajanu rahtia kapelskäriin ni yhtäkkiä siihen paukahtaakin kilpailija viereen. Ehkei europa niin kauheesti tota lastia vie mut vie kuiteski jonkun verran.

Miran Hamidulla

#5
Tämän kuvan perusteella sanoisin, että...

...jos Baltic Kristina kerran menee FinnLinkin taakse niin silloin Kapellskäris täytyy olla 4 laiturii, koska Europa varmaankin käyttää tuota laiturii, jossa Kapella on tuossa kuvassa, koska myös Vikingin Rosella, Turella ja Diana II etc... ovat yleensä käyttäneet sitä laituria, joten varmaankin Europa käyttää myös sitä sillä tuossa FinnLinkin laiturissa ei tietääkseni ole kävelysiltaa.(Hese.K korjaa tämä oletukseni jos löydät siitä vääriä väitteitä) Lisäksi olen muistaakseni joskus ollut näkevinäni Ruottinlaivan kannelta, että tuon laiturin, jossa Finneagle on kuvassa, takana olisi vielä yksi laituri eli ts. sanoen olen nähnyt siellä 4 laituria. Lisäksihän tuolla Kapellskärissä on vielä VL:n vanhan terminaalin kohdalla yksi laituri, mutta se ei taida olla enään missään käytössä, vaikka nyt sille kyllä vois olla käyttöä. En kyllä ymmärrä tota toimintaa siinä mielessä, että onhan Rosella käynyt Kapellskärissä kesäaamuisin jo monet kesät. FinnLink sais painua takasin Hargshamniin, jos Kapellskärin meno ei sitä kerran miellytä. ;)
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Jaakko Ahti

#6
Hitto, onpas toi Kapella pieni! Nyt vasta tajuaa että sehän on Ålandsfärjanin kokoa...  :o :o :o
Jaakko Ahti

tiskaaja

#7
ööö...joo. siis toi finnlinkin toiselle puolelle tulee europa, ja baltic kristiina tohohn mis kapella on tos kuvas. ja ålandsfärjanin aikataulu ei koskaan oo ollu sellane et se ois europan kans yhtäaikaa satamas.

Miran Hamidulla

#8
Tietääkö kukaan, että tehdäänkö tuohon Kapellskärin satamaan uudistuksia(vai onko siihen jo tehty uudistuksia) nyt, kun Viking Linen matkustaja-autolauttojen lisäksi myös Silja Linen ja Tallinkin matkustaja-autolautat alkavat käyttämään sitä? Onko sinne esimerkiksi rakennettu uusia autojen lähtöselvityskoppeja ja -kaistoja, ja onko terminaalin lähtöselvitystiloja lisätty? Vai onko asia vain ratkaistu siten, että Viking Line on joutunut luovuttamaan tilojaan ja lähtöselvityskoppejaan muiden varustamoiden käyttöön. Kun kävin nelisen vuotta sitten Kapellskärissä, niin ainakin nuo terminaalissa olleet Viking Linen tilat näyttivät niin vähäisiltä, ettei niistä kuvittelisi liikenevän tiloja kahdelle muulle varustamolle. Tosin ei tuonne Kapellskäriin taida kovin moni autoton matkustaja matkustaakkaan.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

laivat

#9
SST:ssä kerrottiin, että Stockhoms Hamnar on luvannut, että Baltic Kristinan matkustajakäynnit terminaaliin Kapellskärissä otetaan käyttöön ensi viikolla. Ruotsin passipoliisi on puolestaan luvannut, että 20. helmikuuta lähtien se ottaa vastaan Baltic Kristinalta 50 matkustajaa, jotka matkustavat ilman autoa. Kun passipoliisit ovat saaneet koulutuksen työskennellä Schengeninsopimuksella löytyy Kapellskäristä riittävästi poliiseja matkustaja-autolautoille. Mitään muuta Kapellskärin sataman uudistuksista ei artikkelissa kerrottu.

laivat

#10
Tietääkö kukaan mihin laituriin Silja Europa tulee Kapellskärissä? Tuleeko se samaan laituriin kuin Finneagle, Finnarrow ja Finnfellow vai tuleeko se Baltic Kristinan ja Kapellan laituriin? Kuinka monta laituripaikkaa Kapellskärissä on?

Jarkko Korhonen

Joo elikkä tuli tuossa kesällä Juhannuksen aikoihin käytyä Serenadella Tukholmassa ja paluumatkalla huomasin vasemmalla puolella alusta laivaväylän varressa pienen näköinen satama jossa oli kuitenkin varsin suuri roro-alus tyyliin Finnlink. Paikka sijaitsi aivan saariston suulla. Tuo jäi mieleen koska sekä laiva+satama terminaaleineen näyttivät sijaitsevan "korvessa". Mikähän satama ja mahdollisesti laivayhtiö liikennöivät tuollaisesta paikasta?  ???
Perämies on erämies.

Wirrankosken Rami

joopati joo, et varmaankaan tarkoita Kapellskäriä?

Aleksi Viskari

#13

Sami Koskinen

#14
Jos kyseessä on Kapellskär sieltä liikennöi ainakin:

FinnLink: Finnclipper, Finneagle ja Finnfellow Naantaliin
Silja Line: talvisin Silja Europa Turkuun
Tallink: Regal Star ja Vana Tallinn Paldiskiin
Viking Line: Ålandsfärjan Maarianhaminaan
Suomenlinna II aivan liian harvoin