Mainostaminen

Aloittaja Arttu Laaksonen, 20.12.2001, 23:21:05

« edellinen - seuraava »

Arttu Laaksonen

Nyt täytyy vetää linja tähän mainostamiseen tällä foorumilla.

Eli, mainostaminen on sallittua seuraavissa tapauksissa:

1. Uusi laiva- tai muuten merenkulkuun liittyvä nettisivu. Uusista sivuista saa ilmoittaa foorumilla, mieluiten täällä "Muuta asiaa"-osastolla.

2. Laivasivun osoitteenmuutos. Uuden osoitteen ilmoittaminen foorumilla on myös ok.

Lisäksi mainostaminen on sallittua ehkä joissain erikoistapauksissa, mutta esim. yksittäisten päivitysten yms. mainostaminen ei ole eikä tule olemaan sallittua.


Jos jollakulla on mielipiteitä/ehdotuksia niin niitä otetaan mielellään vastaan. :)
.: FAQ :.

Heikki Helen

#1
Arttu has spoken... tosin en vaan ymmärrä, miksi tälläinen linjaveto??? (no onhan se ehkä joissain tapauksissa ihan ok)
Nykyään yli 1200 alusta ja 1600 kuvaa ---> http://www.hhlweb.org

laivat

#2
Lasketaanko se kielletyksi mainostamiseksi jos laittaa tänne foorumiin linkin esim. jostain aiheeseen liittyvästä kuvasta jota mä olen viime päivinä täällä harrastanut? :P

Aleksi Lindström

#3
Mä ymmärrän kyllä täysin tämän linjavedon, joka oli ainoa oikea ratkaisu. Eräs nimeltä mainitsematon henkilö on pariin otteeseen mainostanut sivujensa päivityksiä, joka ei mielestäni ole korrektia. Voisinhan minäkin laittaa joka päivä uuden threadin koskien sivujeni uutta päivitystä.

Sitä paitsi henkilö joka täällä on mainostanut, harrastaa sivuillaan suoraa vittuilua muita laivasivuja kohtaan, mainitsemalla kymmeneen kertaan ettei hänen sivuillaan ole mainosbannereita. Minua häiritsee ainakin paljon enemmän hänen sivuillaan oleva pop uppi joka ilmoittaa että ei ole mainoksia, kuin mainosbannerit. Ja siihen pop uppiin täytyy vielä kuitata "OK".
I have spoken.

Eerik Laine

#4
Joo eihän siitä mitään tulisi jos mäkin alkaisin joka päivityksestäni toitottamaan täällä  ;D

Mutta tuo Samin "viime aikoina harrastama" kuvien linkittäminen ei nyt paha asia ole! Varsinkaan jos linkittää Postimees lehden valokuvan kuvan Regina Balticasta  ;D ! Ja muutenkins jos muutenkaan jossakin threadissa keskustellaan jostakin tietystä asiasta onhan siihen aina kiva saada joku linkki mistä saa jonkun kivan asiaan suoraan liittyvän kuvan!!  Tietenkin jos vaikka keskustellaan esim. Amorellan komentosillan toiminnoista en näe mitään järkeä laittaa linkkiä tyyliin "Minun sivuillani on muuten upea kuva Amorellasta" tai jotakin vastaavaa... ::)

Matti Kauppinen

#5

LainaaTietenkin jos vaikka keskustellaan esim. Amorellan komentosillan toiminnoista en näe mitään järkeä laittaa linkkiä tyyliin "Minun sivuillani on muuten upea kuva Amorellasta" tai jotakin vastaavaa... ::)

Mutta jos jollakin on esittää kuvia Amorella komentosillasta sivuillaan, niin silloin minusta voi esittää kuvalinkin. Mutta muuten olen sitä mieltä, ettei päivityksistä tarvitse mainostaa. Jos on kiinnostunut joistakin sivuista, niin sellainen henkilö käy varmasti säännöllisesti tarkistamassa kiinnostamillaan sivuilla tapahtuneet muutokset.

Arttu Laaksonen

#6
Joo, eli kuvalinkkien laittaminen on tottakai ihan ok. Asiaan liittyvät kuvat ovat aina hyvä lisä keskusteluun. Myöskin ihan normaalit aiheeseen liittyvät linkit nettisivuille ovat tietysti sallittuja.

Ja siis vielä tuosta perusjutusta sen verran. Eli sillä tarkoitan lähinnä räikeää mainostamista, kuten esim. sitä että viestin koko sisältö on jonkun sivun mainos. Ja tottakai esim. omassa signaturessaan saa pitää sivujensa linkkiä yms. Tuo alkuperäinen viesti saattoi olla hieman epäselvä, joten tahdon vielä korostaa, että viittaan sillä nimenomaan suoraan nettisivujen mainostamiseen.
.: FAQ :.

Miran Hamidulla

#7
Mielestäni Artun päätös on hyvä. Tuolla ruottalaisten Landgången foorumissa keskustelun taso on vajonnut tosi alas kun siellä eräs Kalle niminen henkilö mainostaa sivunsa jokaista päivitystä ja raportoi jatkuvasti sivullaan olevan gallupin tuloksista. Täällä foorumissa mainostaminen ei ole vielä niin häiritsevää mutta on hyvä että asia kielletään jo etukäteen ennen kuin tilanne menee samanlaiseksi kuin Landgångenissa.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Jaakko Ahti

#8
joo-o. Ihan hyvä vetää raja johonkin. Ja liittyen "eräiden sivujen mainostamiseen", eikä millään pahalla, eikä mitään henkilökohtaista, mutta ei niitä päivityksiä kannata laittaa koko ajan esille tänne. Ennakko-odotukset ko. sivustoa kohtaan ainakin itselläni olivat suuret mutta minkäs teet kun todellisuus onkin karumpi eli ei mitenkään mainostamisen arvoinen. Ja jottei kukaan pahastuisi, niin sanoin tämän siksi, koska esim. omat sivuni eivät todellakaan ole mainostamisen arvoiset.  :)
Jaakko Ahti

Heikki Helen

#9
No joo... täsmennetään nyt sitä mun aikaisempaa juttua... Varmaan kaikki tietävät, ettei tämä koske esim. minua, mutta myönnettävästi tämä foorumi on ainakin tuntunut hyvältä "mainospaikalta" ainakin suomalaisten laivafriikkien kesken, vaikkei se olekaan tuonut niin paljon kävijöitä mun sivuilleni kuin nää yleisimmät hakukoneet.

En tietenkään tuomitse suoraan Artun mainitsemaa linjausta, vaikka tavallaan myönnän sen olevan myös itseäniä vastaan, vaikken ole vielä sitä käyttänyt hyväkseni.*1)

Jokainen asia on yksilöllinen ja siksi sitä ei voi mielestäni yleistää, mutta toivotaan, että joku sopiva linjaus löydetään!!!


*1) Sain sentään mainittua asiani chatissa... muut jäävät paitsi...
Nykyään yli 1200 alusta ja 1600 kuvaa ---> http://www.hhlweb.org

Eerik Laine

#10
Jos joku haluaa välttämättä haluaa mainostaa sivujensa uutuksia mielestäni paras tapa siihen on perustaa omille sivuilleen postistuslista johon kaikki halukkaat voisivat itse liittyä...  ::)