Silja Linen telakoinnit

Aloittaja Petri Lindqvist, 22.01.2001, 22:21:51

« edellinen - seuraava »

Petri Lindqvist

#15
Telakka-aluueelle kyllä pääsee vapaasti, mutta ei kannata luottaa, että siellä huollettavaan laivaan pääsisi. Itse olen päässyt Silja Europaan ja Silja Symphonyyn sisään kun siellä sattui olemaan mukavia ja kilttejä korjaaja setiä ;)
Mitä muita isompia laivoja siellä on ciime aikoina huollettu?

laivat

#16
Gabriella oli Vuosaaressa ainakin silloin kun sitä muutettiin Silja Scandinaviasta Gabriellaksi, mutta en tiedä onko se ollut siellä sen jälkeen ja Sally Albatross oli Vuosaaressa sen uppoamisen jälkeen, mutta ne nyt ei taida olla ihan viime aikoina. Merenkulkulaitoksen jäänmurtajia siellä on ainakin käynyt. Viimeisin jäänmurtaja, joka Vuosaaressa on käynyt on Fennica.

Arttu Laaksonen

#17
No sitten laivoja joita ei nyt ihan lähiaikoina ole ollut mutta tässä parin vuoden sisällä on ainakin risteilijä Adriana, joka vietiin sinne Helsingin edustalla tapahtuneen pohjakosketuksen jälkeen ja myös Nordic Jet on siellä ollut, molemmista löytyy myös kuva näiltä sivuilta. Viime kesällä/alkusyksystä oli myös huhua että Mariella olisi ollut siellä mutta, jos se siellä oli, niin itse en ainakaan kerennyt sitä siellä näkemään. Myös Finnarrow on joskus ollut Vuokissa.
.: FAQ :.

laivat

#18
Tietääkö joku onko Vuosaaren telakalla jotakin puhelinnumeroa, sähköpostiosoitetta tai Internet-sivuja, josta voisi tiedustella mitä laivoja telakalla käy milloinkin?

Arttu Laaksonen

#19
Nettisivuja olen mäkin joskus yrittänyt etsiä mutta en ole mistään mitään yhteystietoja löytänyt.
.: FAQ :.

Globab

      Onko kellään tietoa millon Silja Serenade ja Silja Symphony ovat viimeksi käyneet telakalla? Vikingin laivat tuntuvat käyvän telakalla noin kerran vuodessa. Silja Serenade&Symphony menevät kai Tammikuussa?
Tosin, vaikka Siljan laivat käyvät telakalla paljon harvemmin kuin Vikingin, ne ovat minusta yhä kohtuullisessa kunnossa...Silja Europa oli kai käynyt siisteytymässä tänä syksynä?

Heikki Kautiainen

joo europa oli vuosaaressa telakoitavana tukholman reitin päätteeksi, ennen kuin siirtyi ajamaan kapelskärin reittiä. Muista laivoista en tiä sen enempiä, mut olen kuullu et sere ois menos vuosaareen tammikuussa, ja Opera telakoidaan tammikuun loppu puolella.

Eerik Laine

Silja Serenaden edellisestä telakoinnista taitaakin olla jo parisen vuotta, korjatkaa jos olen väärässä, mutta taisi olla peräti tammikuussa 2000 ? Ja kuten jo edelläkin sanottu seuraava kerta on ensi vuoden tammikuussa.

Silja Symphony puolestaan oli viimeksi telakalla tammikuussa 2001 Vuosaaressa ja seuraava kerta on luvassa jo ensi vuoden huhtikuussa.

Finnjet oli viimeksi telakalla Vuosaaressa touko-kesäkuun 2001 vaihteessa. Seuraava telakointi onkin sitten näillä näkymin ensi vuonna samana ajankohtana.

Silja Festival käväisi Raumalla tammikuussa 2001 ja seuraava telakkareissu on odotettavissa ensi vuoden syksynä muistaakseni elo-syyskuun paikkeilla.

Globab

#23
    Aika pittkä "huoltoväli" tolla Serenadella. Äh, olen menossa Serelle joulukuun alkupuolella, viimeksi kävin Serellä kesäkuussa 2001.Silloin se ainakin oli vielä kohtuullisen siistissä kunnossa.
     Onko muuten ketään huomannut, kuinka huonossa kunnossa Silja Festival on ulkoapäin (ruoste syönyt ertityisesti laivan keulaosia, luulisi että Silja olisi voinut maalauttaa laivaa viime telakka käynnillä, mutta eivät kai viitsineet, ainakin laiva näyttää taas yhtä ruosteiselta kuin telakkakäyntiä ennen...)

Matti Kauppinen

Silja voisi kyllä maalata Silja Festivalin ulkopuolelta, ainakin juuri vesirajan yläpuolelta ja keulasta. Ruman näköinen kun muuten hienossa laivassa ruoste oikein loistaa.  >:(

Meinaakohan Silja maalauttaa uusiksi Operan savuipiipussa olevaa hyljettä. Hyljehän on vasemmalla puolella maalattu väärinpäin. Ei oikein ole edustavan näköinen kun logo vasemmalla kyljellä eri tavalla maalattu kuin muissa Siljan laivoissa. ;D ;D

Wili

Symphony meni eilen Vuosaareen ja ainakin commodore luokan hytit menee uusiksi...

Matti Kauppinen

#26
Lainaus käyttäjältä: Wili - 03.04.2003, 18:07:14 Symphony meni eilen Vuosaareen ja ainakin commodore luokan hytit menee uusiksi...

Millaisia muutoksia Commodore-luokkaan on odotettavissa?

Wili

Jos nyt oikein muistelen kuulemaani niin perusteellisesti meinaavat remontoida tyyliin pintamateriaalit uusiksi. En oo nyt ihan varma menikö kaikki kalusteet uusiksi myös. Muutenkin ti iltana ja ke aamuna laivalla pyöri remonttimiehiä. taxfree oli ke suljettuna muutostöiden takia, peräosan kahvila-baarissa purettiin kaikki pöydät-->menivät kuulemma hiottavaksi. Ti iltana Stardust suljettiin jo kello 12 Illalla! ilmeisesti sinnekin muutoksia luvassa...

Salomon Kaukiainen

Sen lisäksi Symphonyyn tehdään ainakin vastaava potkuriremontti kun Serenadeenkin, eli lavat ja tiivisteet vaihdetaan.
"Kuin ulos kuoresta, pois Roihuvuoresta. Jollakseen." (Leevi and the Leavings)

Sami



Tänään aamulla Symphonyn potkurit näyttivät jo näin kiiltäviltä ja uusilta...