ESL Shippingin uudet alukset Intiasta

Aloittaja Juha Paulavuo, 16.01.2006, 18:11:33

« edellinen - seuraava »

Marco Haajanen

Lainaus käyttäjältä: Marco Haajanen - 27.07.2011, 15:38:20
Joo noi mäkin näin jo ja olis tosi kiva saada kuvia jotta näkee mitä Intiassa pystytään rakentamaan,,,ja osasko ne maalata sen oikeilla väreillä

Ox mitään tietoo millo se pitäs tulla ulos??

Huomenta,, onko kellään kontaktia Intiaan,,koska sain tiedon mun kavereilta laivoilta joilla on tietokone,mutta ei kameraa että Alppila on Mumbaissa,,joten jos jollain on kamuja,,kuvia kiitos.....
skype
hmarco

Juhani Mehto

Aspon huhtikuun 8. päivä julkaistussa osakeantiesitteessä kerrotaan aluksesta näin:

"Alus oli alun perin tarkoitus luovuttaa ESL Shippingille vuonna 2008,
mutta valmistusprojektin hitaan etenemisen vuoksi alus on edelleen luovuttamatta. Alus on laskettu vesille, ja se on
testiajossa ja viimeisteltävänä.
Aluksen omistaa SEB Leasing Oy, ja ESL Shipping vuokraa aluksen käyttöönsä ns.
bareboat-sopimuksella. Käyttöönoton viivästyessä ESL Shipping on velvollinen korvaamaan jälleenrahoituksen muuttumisesta
aiheutuvat kustannukset SEB Leasingille ja vastaavasti ABG Shipyard on velvollinen korvaamaan ESL Shippingille
sopimuksen mukaisesti viivästymisestä aiheutuvat ansionmenetykset. Mahdollisilla korvauksilla ei toteutuessaan
ole Yhtiön mukaan merkittävää vaikutusta Aspo-konsernin tulokseen tai taloudelliseen asemaan."


Eli valmistuminen olisi todellakin vihdoin lähestymässä?

Esite (ylläoleva löytyy sivulta 13, myöhemmin löytyy myös ESL:n saaneen korvauksia aluksesta)

Jos alus on todellakin Mumbaissa, niin se myös antaisi osviittaa, että se olisi lähtenyt telakalta, kenties siis viimeisteltäväksi.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Marco Haajanen

Se ui jo ja on omissa väreissä mutta jotain siellä kuulemma tekevät viel kun oli ihmisä ympärillä kuulemma,, mutta saan vaan sanoja,,en kuvia ja tietysti jos jollain on kamu siel,,niin luulis saavan kuvan siitä,,,



Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 30.07.2011, 06:12:59
Aspon huhtikuun 8. päivä julkaistussa osakeantiesitteessä kerrotaan aluksesta näin:

"Alus oli alun perin tarkoitus luovuttaa ESL Shippingille vuonna 2008,
mutta valmistusprojektin hitaan etenemisen vuoksi alus on edelleen luovuttamatta. Alus on laskettu vesille, ja se on
testiajossa ja viimeisteltävänä.
Aluksen omistaa SEB Leasing Oy, ja ESL Shipping vuokraa aluksen käyttöönsä ns.
bareboat-sopimuksella. Käyttöönoton viivästyessä ESL Shipping on velvollinen korvaamaan jälleenrahoituksen muuttumisesta
aiheutuvat kustannukset SEB Leasingille ja vastaavasti ABG Shipyard on velvollinen korvaamaan ESL Shippingille
sopimuksen mukaisesti viivästymisestä aiheutuvat ansionmenetykset. Mahdollisilla korvauksilla ei toteutuessaan
ole Yhtiön mukaan merkittävää vaikutusta Aspo-konsernin tulokseen tai taloudelliseen asemaan."


Eli valmistuminen olisi todellakin vihdoin lähestymässä?

Esite (ylläoleva löytyy sivulta 13, myöhemmin löytyy myös ESL:n saaneen korvauksia aluksesta)

Jos alus on todellakin Mumbaissa, niin se myös antaisi osviittaa, että se olisi lähtenyt telakalta, kenties siis viimeisteltäväksi.
skype
hmarco

Marco Haajanen

Huomenta Kaikille Tasapuolisesti....(oli muistaakseni radiossa joskus kun asustin Suomessa)

Niin,, Onko kukaan kuullu mitään uutta uudesta ESL kiposta M/S Alppilasta joka pitäs olla jo valmis,kun mun tieto herrat on jo poissa Intiasta joten kenellä on kontakti sinne suunnalle,,olis meinaan tosi kiva kuulla uutisia ja kuvia uudesta kiposta joka on niin pahasti myohässä alkuperäisestä valmistus ajastaan,,joten näyttääkohän se edes "Laivalta",, :P

Palataan,, nyt takasin vesille päiväksi
skype
hmarco

Tuomas Romu

#34
Suunnittelutoimiston sivuilta löytyy kuva ja esite:

http://www.fkab.se/uploads/media/G13.pdf

Eipä tuossa mitään erityistä ole peräthrusteria lukuun ottamatta.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Marco Haajanen

Lainaus käyttäjältä: Tuomas Romu - 10.08.2011, 08:54:13
Suunnittelutoimiston sivuilta löytyy kuva ja esite:

http://www.fkab.se/uploads/media/G13.pdf

Eipä tuossa mitään erityistä ole peräthrusteria lukuun ottamatta.
]


Katos vaan samanlainen on kun kaikki,,,mut mitä siel perä trusterissa oikein on sitten,, ox muuta kun tiivisteen vuoto`??
skype
hmarco

Tuomas Romu

#36
Lainaus käyttäjältä: Marco Haajanen - 10.08.2011, 09:10:40

Katos vaan samanlainen on kun kaikki,,,mut mitä siel perä trusterissa oikein on sitten,, ox muuta kun tiivisteen vuoto`??

Tällaisissa aluksissa ei tavallisesti ole ohjailupotkuria perässä.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Marco Haajanen

Kiitoksia ja sen tiedän et ei ole normisti mutta kaikki on nykyään mahollista ja ei luulis olevan hankala rakentaa oikein ja sillai et vesi pysyy ulkopuolella kanssa....

loytyyko siit muita kuvia mistaan kun katoin tietty se sivuille ja se on siel ainoo kuva,,mut kiva paattihan toi on,,mun eka ton luokan kippo oli hasperia,,mut mä alotin Kontulassa 1983 ja se oli kivaa se
skype
hmarco

Seppo Luoma-Aho


Ei se perätrusteri mikään epänormaali ole, Eirassakin sellainen on. Helpottaa manoveerausta ja vähentää hinaajaan käytön tarvetta

Tuomas Romu

Lainaus käyttäjältä: Seppo Luoma-Aho - 10.08.2011, 17:14:58
Ei se perätrusteri mikään epänormaali ole, Eirassakin sellainen on. Helpottaa manoveerausta ja vähentää hinaajaan käytön tarvetta.

Credossakin näemmä on. "Maailman mittakaavassa" peräthrustereita kuitenkin harvemmin asennetaan tällaisiin aluksiin - koulussakin Tervin ja Palvan yhteydessä se mainittiin kuriositeettina, joskin 80-luvulla se oli todennäköisesti vielä harvinaisempi...
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Melker Söderudd

Lainaus käyttäjältä: Marco Haajanen - 10.08.2011, 10:56:26

,,mut kiva paattihan toi on,,mun eka ton luokan kippo oli hasperia,,

Ei muuten ole samaa luokkaa kuin Hesperia vaan Eiran kokooinen. Hesperia/Pasila/Tali  abt. 13 300 Dwt ja Eira / Alppila abt. 19 600 Dwt. Hesperiassa ja sisaruksissa 2 Lastiruumaa ja Eira/Alppila 3 ruumaisia.

Marco Haajanen

Lainaus käyttäjältä: Melker Söderudd - 10.08.2011, 22:53:47
Ei muuten ole samaa luokkaa kuin Hesperia vaan Eiran kokooinen. Hesperia/Pasila/Tali  abt. 13 300 Dwt ja Eira / Alppila abt. 19 600 Dwt. Hesperiassa ja sisaruksissa 2 Lastiruumaa ja Eira/Alppila 3 ruumaisia.

Oikein vastattu kun katotaan sanoja,, mutta laiva luokka esim mulle on SAMA luokka kun sellanen on EKA laihian Koli ja koksi laiva missä on kraanat paarpuurin puolella joten mulle hesperia ja Alppila on sama luokka muuten kun Grammojen mukaan,, noi menee kaikki paperilla luokituksen määritellessä luokka papereita...

Mutta kaunis kippo ja tosi kiva ajaa noita kraanoja,niissä kun tuli asuttua aina tunti tolkulla kul lossattiin kippoa....
skype
hmarco

Marco Haajanen

Huomenta Kaikille tasapuolisesti.

NYT on Alppila kadonnu kartalata ja ei oo AIS olleskaan päällä ja ei loydy mistään tokasta,, miten mahtaa olla tilanne?? Onko se pinalla vai pinna alla??? :P

skype
hmarco

Timo Lehtinen

Lainaus käyttäjältä: Marco Haajanen - 18.08.2011, 04:21:55
Huomenta Kaikille tasapuolisesti.

NYT on Alppila kadonnu kartalata ja ei oo AIS olleskaan päällä ja ei loydy mistään tokasta,, miten mahtaa olla tilanne?? Onko se pinalla vai pinna alla??? :P

Eiköhän tuo ole vain katveessa, tai AIS vain otettu pois päältä!
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/

Marco Haajanen

Normaalia et AIS ei ole päällä olleskaan kun on satamassa tai tietyillä vesi alueilla,,

mut olis kiva tietää mitä sille kipolle kuuluu ja jos se vielä vuotaa ja on pinnalla...

ja tietty kuvia,,jos olis,, toi etukuva on jo nähty mut olis tosi kiva nähä kuvia sisältä,,mut se voi olla mahdotonta ennen ku joku on duunissa siel ja saa ottaa kuvia,,,
skype
hmarco