Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2018-2019
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 11.12.2018, 19:18:49  »
Avustaminen on aloitettu itäisellä Suomenlahdella:

http://en.portnews.ru/news/269145/
2
Laivakuvaaminen / Vs: Laivan kuvia
« Uusin viesti kirjoittanut Raimo Roininen 11.12.2018, 14:25:57  »
Muutama lisätty
3
Muut alukset / Vs: Grimaldi tilaamassa Finnlinesille roroja Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 10.12.2018, 23:14:31  »
Pidennetty Finnbreeze näyttää Finnlinesin aikataulujen mukaan aloittavan lokakuun viimeisellä viikolla tuona kolmantena laivana Kontinentin ja Biskajan reitillä korvaten viimeisenä pidennettäväksi suuntaavan Finnsean.
Finnlinesin aikataulujen perusteella ainakin toistaiseksi näyttää, siltä, että pidennetty Finnsea saapuisi jouluksi Kotkaan, josta lähtisi välipäivinä Vuosaaren kautta myöskin tuolle Kontinentin ja Biskajan reitille. Sen tieltä siirrettäisiin Finnsun jollekin toiselle reitille.
4
Matkustaja-autolautat / TT-Line tilaa viimein uuden LNG-käyttöisen laivan
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 10.12.2018, 21:10:14  »
Pitkään huhuttu ja jo alkuvuodesta "lähes varmana" kerrottu TT-Linen uuden laivan tilaus on viimein varmistunut: varustamo tilasi tänään Jinlingin telakalta 800 matkustajan ja "yli 200 rekan" LNG-dual fuel autolautan toimitettavaksi 2022. Aiheesta kertoo, poikkeuksellisesti ei maksumuurin takana, Shippax: https://www.shippax.com/en/news/tt-line-officially-signs-long-awaited-contract-for-dual-fuel-ro-pax.aspx?fbclid=IwAR1EMziBSSNovGy91kLle-WGAW0ARi4Aol1ymPy03IfQEy5_XTdA9LsWM_s
5
Matkustaja-autolautat / Vs: Destination Gotland tilaa uuden LNG- käyttöisen laivan
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 10.12.2018, 21:03:45  »
Viimeisin tieto oli, että luovutus on tällä viikolla. Ruotsista tietooni on kantautunut, että matka Eurooppaan kestää neljä viikkoa (ajavat Kapkaupungin kautta) ja Ruotsissa laiva menee – yllätys yllätys – ensin Öresundsvarvetille telakalle, missä asennetaan vielä ainakin kassajärjestelmät. Tästä johtuen liikenteen aloitus olisi aikaisintaan helmikuun puolivälissä.
6
Alus sai odottaa joulukuun kahdeksanteen asti, kunnes ruotsalais-kiinalainen seremoniaversio tarjosi sille perinteisen skumppakylvyn Siv Olofssonin kädestä. Nimi ei ollut yllätys, mutta se on, jos tämä nimi pysyy liikenteessäkin.
https://www.youtube.com/watch?v=fSOqyr7UtwE&feature=youtu.be

Marinetrafficin mukaan matka kotivesille ei vielä ole alkanut, joten on sen reittivalinta mikä tahansa, tullee menemään ensi vuoden puolelle, ennen kuin lautta on liikenteessä.
7
no sen näkee sit jos seuravastakin se etuliite puuttuu. Yhdestä poikkeuksesta vielä vähän aikaista sanoa.
8
Muu merenkulku / EU:n hyväksymät laivanromuttamot
« Uusin viesti kirjoittanut Tauno Hermola 09.12.2018, 22:30:18  »
EU on julkaissut päivitetyn listan hyväksytyistä laivanromuttamoista. Listalla on kaikkiaan 26 romuttamoa, joista 6 uusia; yksi uusista on Turun Korjaustelakka.

https://www.maritime-executive.com/article/eu-adds-first-overseas-yards-to-ship-recycling-list

Koko lista löytyy EU:n virallisesta lehdestä L 310, 6 joulukuuta 2018

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=OJ:L:2018:310:TOC
9
Laivakuvaaminen / Vs: Kantvikin sokerilaivoja
« Uusin viesti kirjoittanut S Liljeström 09.12.2018, 22:13:01  »
Kovasti ovat nuo bulkkerit takavuosista komistuneet ja suurentuneetkin.
Väylän syvyys, lienee vielä se 30'.
Hoitelin lyhyen aikaa rahtauksia 1980-luvun alussa, mutta siitähän on jo kohta 40 v.

SL
10
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking ADCC myyty?
« Uusin viesti kirjoittanut Jani Nousiainen 07.12.2018, 14:57:17  »
Siinähän olisi Eckerölle hyvä alus, jos  nykyinen diili peruuntuu.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10