Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Matkustaja-autolautat / Vs: NLC Ferryn merenkurkun liikenne
« Uusin viesti kirjoittanut Ari-Jukka Perkiomaki 16.01.2019, 14:08:51  »
Kuten Kai Heino jo aikaisemmin kirjoitti, runko taitaa tosiaan olla aika pitkälle Hammershusin runko.
Ei taida Hammershusissa kuitenkaan olla 1A Super jääluokan mukaan suunniteltu runko, joten muutoksia täytyy olla vähintäänkin jonkinverran? Potkureista en tiedä, kuinka eroaa ei jäissä kulkemiseen suunnitelluista?
Tähän ehkä Tuomas Romu täällä Forumilla voisi tietää hyvän vastauksen?
12
Matkustaja-autolautat / Vs: NLC Ferryn merenkurkun liikenne
« Uusin viesti kirjoittanut Tauno Hermola 16.01.2019, 12:09:34  »
Puhetta ollut uudislaivan pienuudesta. Olisko mahfollista, että laiva suunnitellaan heti alkuunsa jatkettavaksi versioksi. Elikä todella helposti pystytään laittamaan muutamia metrejä lisää väliin. No lisävuorojen ajaminen sesonki aikaan on kuitenkin mahdollista niin onhan reitillä varaa kasvaa.

Tuskin on tarpeen/järkevää ruveta uutta laivaa pidentämään, mutta jos matkustajakapasiteetti osoittautuisi liian pieneksi, ei kai tuon kokoisessa päivälaivassa ole mahdotonta lisätä sitä johonkin 1200..1500 matkustajaan? Rahtitilaahan tuossa on reilusti enemmän kuin Wasa Expressissä. Kuten Kai Heino jo aikaisemmin kirjoitti, runko taitaa tosiaan olla aika pitkälle Hammershusin runko. 
13
Matkustaja-autolautat / Vs: Stena tilaa uusia aluksia Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 16.01.2019, 11:38:19  »
Sarjan ensimmäisen aluksen nimeksi on tullut tänään kasteessa Stena Estrid.

Shippaxin maksumuuritettu uutinen
14
Matkustaja-autolautat / Vs: NLC Ferryn merenkurkun liikenne
« Uusin viesti kirjoittanut Marko Mäkelä 16.01.2019, 09:26:51  »
Viking Gracessa on yleisissä tiloissa hukkatilaa eli hyödyttömiä käytäviä. Viking voisi kyl joskus tsempata ja tilata kunnollisen laivan jossa on enemmän kun pari kämästä baaria ja a la carte ja buffet. Valintani siis on Silja ainakin Turusta matkatessa.On se kummallista kun täällä ei saa olla kriittinen.
15
Matkustaja-autolautat / Vs: NLC Ferryn merenkurkun liikenne
« Uusin viesti kirjoittanut Marko Manninen 16.01.2019, 08:05:33  »
No tottahan tuo on. Esim Viking Gracessa on tarpeetonta hukkatilaa.
Missä Viking Gracella on hukkatila? Ei ainakaan rahtipuolella.
Puhetta ollut uudislaivan pienuudesta. Olisko mahfollista, että laiva suunnitellaan heti alkuunsa jatkettavaksi versioksi. Elikä todella helposti pystytään laittamaan muutamia metrejä lisää väliin. No lisävuorojen ajaminen sesonki aikaan on kuitenkin mahdollista niin onhan reitillä varaa kasvaa.
16
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2018-2019
« Uusin viesti kirjoittanut Ari-Jukka Perkiomaki 16.01.2019, 01:05:26  »
THE(t)is is back!  ;D
Polariksen perässä menossa pohjoista kohti.
Onkohan menossa katselemaan riitteitä Holmsundiin vai minne? ::) Holmsundiin alhaisin rajoitus, joten on omiaan TheIs:lle mennä sinne. ;D
Mutta varmaan hyvin kulkee Polariksen avaamassa riitteessä lounaissaaristossa ;D
Eikös tämä TheIS olekin Sjöfartsverketin rahtauksessa?
Puhdas arvaus: Joko PolarIs tai THE(t)Is käy matkalla avaamassa rännin Vaasaan ja mahdollisesti PolarIs myös Pietarsaari/Kokkola/Kalajoki? Wasa Express on telakalla Koplissa, niin jonkun sen rännin on Vaasaan avattava, jos Vaasaan ennen Wasa Expressiä joku kippo on menossa? Pikkukipoilla voi jo tehdä tiukkaa Enstenin jälkeen. ::)
17
Matkustaja-autolautat / Vs: NLC Ferryn merenkurkun liikenne
« Uusin viesti kirjoittanut Jani Nousiainen 15.01.2019, 15:31:20  »
Komia on pienoismalli.   Halpa  tuplakantinen  ropax on varmasti kysytty laite markkinoilla.
18
Matkustaja-autolautat / Vs: NLC Ferryn merenkurkun liikenne
« Uusin viesti kirjoittanut Ari-Jukka Perkiomaki 15.01.2019, 13:17:43  »
Wasa Express ei ole ilmeisesti vaikea myytävä, kun nyt jo on ollut kyselyitä. 8)
Onhan sitä rempattu ostohinnan verran jo vuoden 2013 jälkeen ja on hyvässä kunnossa. Montussakin koneet sai jatkoajan pitkälle, kun ne konvertoitiin toimimaan pakosta matalarikkisellä polttoaineella direktiivin mukaiseksi.
https://www.vasabladet.fi/Artikel/Visa/259704ttps://www.vk.se/plus/2639765/gamla-farjan-vacker-intresse
https://www.vk.se/plus/2639765/gamla-farjan-vacker-intresse
Maksumuurin takana linkit :(

19
Muut alukset / Vs: Uusi laiva Meriauralle
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 15.01.2019, 12:05:01  »
https://meriaura.fi/positiolista

Näkyy ilmestyneen pari uutta isompaa alusta: uusi Antonia ja Antje. Tiedotteita odotellessa.

Saksalaisten mukaan tuo italialainen Wagenborg-tyyppinen, mutta kahdella nosturilla varustettu Pietro Benedetti olisi ostettu Suomeen. Liekö tuo suurempi noista?
https://www.vesseltracker.com/en/Ships/Pietro-Benedetti-9580780.html

Tuo Antje saattaa hyvinkin silti olla oheinen saksalaistaustainen Antje, ainakin Meriauran aiempien positiotietojen, sekä aluksen määränpään nojalla...
https://www.vesseltracker.com/en/Ships/Antje-9570620/gallery/1205427

Vanha Antonia jo vaihtanut nimeään Prima Vikingiksi.
20
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2018-2019
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 15.01.2019, 11:54:44  »
Tahkoluotoon bunkraamaan?

http://arctia.fi/2019/01/15/polaris-kohti-peramerta/

Arctian jäänmurtaja Polaris lähti liikkeelle kohti Perämerta Helsingin Katajanokalta tiistaina 15.1. kello 8 jälkeen kuluvan talven kolmantena jäänmurtajana. Polaris täyttää matkalla nesteytetyn maakaasun (LNG) tankkinsa Porin Tahkoluodossa. LNG-tankit täytettyään Polaris siirtyy avustusalueelleen Perämerenkaarelle ja aloittaa avustuksen.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10