Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2018-2019
« Uusin viesti kirjoittanut Janne Koskinen 15.01.2019, 09:37:32  »
Näkyy lähteneen Helsingistä.

Tahkoluotoon bunkraamaan?
22
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2018-2019
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 15.01.2019, 09:11:47  »
23
Matkustaja-autolautat / Vs: NLC Ferryn merenkurkun liikenne
« Uusin viesti kirjoittanut Kai Heino 14.01.2019, 23:15:58  »
Käsittämättömän hienolta näyttää. Aina on ilo nähdä osaavan ihmisen työn tuloksia. :)
24
Matkustaja-autolautat / Vs: NLC Ferryn merenkurkun liikenne
« Uusin viesti kirjoittanut Mika Liinamaa 14.01.2019, 23:10:32  »
Laivatilauksen lisäksi jotain muutakin "pientä" tuli nikkaroitua valmiiksi joululomien aikana mittakaavassa 1:100.  :D

25
Muu merenkulku / Vs: Länsisataman kehittämisestä
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 14.01.2019, 22:43:34  »
Jotain sille kyllä tarttisi tehdä. Vaikka Folklandia on vain ajoittainen tapaus, on esimerkiksi lastenvaunujen saaminen ulos laivasta jokapäiväistä tuskaa kun kaikki hissit eivät mene exit-kannelle asti. Nimim. viimeeksi päädyimme kantamaan vaunut kera lapsen 11:sta alas viitoseen.
26
Matkustaja-autolautat / Vs: NLC Ferryn merenkurkun liikenne
« Uusin viesti kirjoittanut Mika Liinamaa 14.01.2019, 21:51:24  »
Tulihan se hyvä uutinen sieltä. Paljon on ehtinyt tapahtua taxfreen poistumisen jälkeen. On ollut konkursseja ja muutenkin vaikeita aikoja, mutta löytyihän se sopiva konsepti. Sitä piti vain etsiä ja kokeilla kymmenkunta vuotta ennen kuin lähti nousuun.

Nykyinen Wasa Expressin kapasiteetti taitaa olla rekisteröity 915 matkustajaan. Fyysinen kapasiteettihan olisi enemmänkin. Uusi laiva on ulkoisilta mitoiltaan kutakuinkin samaa kokoa kuin nykyinenkin. Kaistametreissä tosiaan aika merkittävä ero. Muihin reitteihin verrattuna ulkomitat saattavat tuntua kovin pieneltä, mutta onhan se kohtalaisen kookas, jos verrataan millaisia paatteja täällä aiemmin on kulkenut. Esimerkiksi viimeiseksi jäänyt (suurten matkustaja määrien aikakaudenlla) taxfree lautta Fenniahan oli selkeästi pienempi kuin nykyinen laiva. Ja moni muukin tässä kulkenut laiva on paljon pienempi kuin nykyinen. Ehkä muistoissa ne laivat tuntuivat suuremmilta kuin nykyinen ja tuleva laiva.

Tuo tulevan laivan 800 matkustajan kapasiteetti riittää kyllä vallan mainiosti... Tai jos tuleva laiva jäisi heti kättelyssä liian pieneksi niin silloin kyllä tämä reitti suorastaan nousisi uuteen isoon kukoistukseen ja silloin täällä kohdattaisiin positiivinen "ongelma". Nykytilanteessa Wasa Expressin 915 matkustajan kapasiteetti on riittänyt lähes aina. Joitakin lähtöjä on ollut loppuun myyty, mutta ne ajoittuu kyllä sesonkiaikoihin. Ruuhkaisina aikoina on myös noin lyhyellä välillä valmius ajaa tuplalähdöt tarvittaessa saman vuorokauden aikana... Kesäsesongin aikaan noita tuplalähtöjä on ollutkin tiettyinä päivinä viikossa ja myös tulevana kesänäkin tulee olemaan tietyt viikonpäivät tuplalähtöinä.

Hyvä uutinen saatiin vihdoin ja samaan aikaan myös julkistettiin toinenkin hyvä uutinen. Vuonna 2018 matkustajamäärät ja rahti kasvoivat taas edellisvuoteen verrattuna. Hyvältä näyttää Merenkurkun liikenteen tulevaisuus.
27
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2018-2019
« Uusin viesti kirjoittanut Janne Koskinen 14.01.2019, 19:20:03  »
28
Muu merenkulku / Vs: Länsisataman kehittämisestä
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko-Oskari Koski 13.01.2019, 23:53:47  »
Vaikka Folklandia kolmentuhannen musikantin pokineen onkin vain kerran vuodessa toistuva riemujuhla, on kyllä syytä ihmetellä Helsingin sataman ratkaisua ohjata Europa jatkuvasti laituripaikkaan, jossa sen pääsisäänkäyntiä ei voi käyttää. Pakettia kun kerta kaikkiaan ei ole suunniteltu ajatuksella, että matkustajavaihto tehtäisiin 5.kannen exitien kautta.
Europa mahtuisi erittäin hyvin LJ8-paikkaan, sillä se ei koskaan osu siihen samaan aikaan Finlandian kanssa, eikä Eckerö varmasti ole tuomassa linjalle toista alusta. Tämä olisi kaikin tavoin edullisempi ratkaisu kuin korkeamman putken säätäminen LJ4:een.
29
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2018-2019
« Uusin viesti kirjoittanut Janne Koskinen 13.01.2019, 18:56:22  »
30
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2018-2019
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 13.01.2019, 15:16:11  »
Monitoimetkin uitettu aamupäivällä ulos altaasta. Eli nekin otetaan normaalirahtauksen nojassa ainakin valmiuteen. Eri asia sitten tarvitaanko niitä talven aikana.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10