Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Muut alukset / Vs: Tekemisen meininkiä Haminassa
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 03.10.2018, 15:41:16  »
Ensimmäiselle Hamina-Kaspianmeri-Kazakstan-keikalleen Haminasta 1. elokuuta 2018 lähtenyt Topaz Amur palailee parhaillaan (3.10.) takaisin Haminaan. Sisarensa Topaz Belaja (IMO n:o 9811579) on tämän trafiikin päänavaajista toisena saapunut Kaspialle. Se lähti Haminasta 11. syyskuuta. Aika moni muukin noista "Topaaseista" on jo nähty kuukauden aikana Haminassa, Topaz Lena Kotkassakin käymässä.
Äläs nyt valeuutisia latele, vaikka herra Trump niistä niin kovasti pitääkin.  ;D

Topaz Chu: Oli joko ensimmäinen tai toinen lähtijä Haminasta kesällä. Tuli takaisin jo viikonvaihteessa, eli ennen tuota Amurin tiikeriä.
22
Muut alukset / Vs: Tekemisen meininkiä Haminassa
« Uusin viesti kirjoittanut Seppo Honkanen 03.10.2018, 14:47:30  »
Ensimmäiselle Hamina-Kaspianmeri-Kazakstan-keikalleen Haminasta 1. elokuuta 2018 lähtenyt Topaz Amur palailee parhaillaan (3.10.) takaisin Haminaan. Sisarensa Topaz Belaja (IMO n:o 9811579) on tämän trafiikin päänavaajista toisena saapunut Kaspialle. Se lähti Haminasta 11. syyskuuta. Aika moni muukin noista "Topaaseista" on jo nähty kuukauden aikana Haminassa, Topaz Lena Kotkassakin käymässä.
23
Matkustaja-autolautat / Vs: Regina Seawaysillä tulipalo - saatu sammutettua
« Uusin viesti kirjoittanut Ilpo Kuivanen 03.10.2018, 11:15:42  »
Tämänpäiväisten tietojen mukaan konehuoneessa savusi, mutta varsinaista tulipaloa ei ollut...

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/f136ce8e-cc32-4f76-9640-fcf7f8028a2b_ul.shtml (jaha, sama linkki kuin aiemmin, mutta tiedot päivitetty....)
24
Muu merenkulku / Vs: Luoteis-ja Koillisväylästä
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 03.10.2018, 00:28:57  »
Ranskan laivasto on ikään kuin varkain purjehtinut Koillisväylää pitkin itään jäävahvistamattomalla laivalla turvautumatta jäänmurtaja-avustukseen:

https://kozpost.com/blog/arctic-the-north-east-passage-crossed-for-the-first-time-by-the-navy/9773/
25
Eipä näissä mitään uutta muuta kuin Oxelösundiin rakennettavasta LNG-terminaalista, joka mahdollistaa Viikin ja Haagan bunkraamisen siellä.

Haaga siis nyt Oxelösundissa.

http://www.sjofart.ax/nyheter/lng-pionjar-oxelosund-0
https://www.sjofartstidningen.se/lng-premiar-oxelosund/
26
Matkustaja-autolautat / Vs: Regina Seawaysillä tulipalo - saatu sammutettua
« Uusin viesti kirjoittanut Juha Paulavuo 02.10.2018, 18:29:53  »
Regina Seaways -alus oli matkalla Kielistä Pohjois-Saksasta Klaipedaan Liettuan länsiosassa, kun sen konehuoneessa tapahtui räjähdys, joka sai aikaan tulipalon. Laivan henkilökunta sai tulipalon sammutettua.

Matkustajat siirrettiin sammutustyön ajaksi mahdollisimman turvalliselle alueelle laivassa.

demokraatti
27
Matkustaja-autolautat / Regina Seawaysillä tulipalo - saatu sammutettua
« Uusin viesti kirjoittanut Juha Paulavuo 02.10.2018, 16:50:22  »
Venäjälle kuuluvan Kaliningradin edustalla on käynnissä pelastusoperaatio, kun matkustaja-alus syttyi palamaan. Lautalla on 335 matkustajaa. Liettualaisen median mukaan kyseessä on vuonna 2010 rakennettu Regina Seaways-alus, joka on rekisteröity Liettuaan. Alus on noin 200 metriä pitkä.

Palon aiheutti Liettuan puolustusvoimien mukaan konehuoneessa tapahtunut räjähdys.

Pelastajia on paikalla sekä Venäjältä että Liettuasta. Suomen Meripelastuskeskus on saanut tiedon onnettomuudesta, mutta ei osallistu pelastustöihin.Liettuan puolustusvoimien mukaan palo on saatu sammutettua. Liettuan viranomaiset kertovat, että heille ei ole tullut tietoa, että kukaan olisi loukkaantunut.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/f136ce8e-cc32-4f76-9640-fcf7f8028a2b_ul.shtml
28
Muu merenkulku / Vs: Jäänmurron tulevaisuus
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 02.10.2018, 09:30:40  »
Venäjä suunnittelee 40 megawatin LNG-käyttöisten linjajäänmurtajien hankkimista. Asiasta on uutisoitu viime aikoina lähinnä venäjänkielisessä mediassa, mutta Aker Arcticin tuoreimmassa uutiskirjeessä on 3D-renderöinti uudesta jäänmurtajakonseptista:

http://akerarctic.fi/sites/default/files/magazine-issue/fields/field_magazine_file/arctic_passion_news_2_2018.pdf (sivu 5)

Käytännössä nämä tulevat korvaamaan ydinkäyttöiset jäänmurtajat Obinlahdella ja Karanmerellä, koska ne voivat tankata nesteytettyä maakaasua suoraan Sabetan terminaalista.
29
Matkustaja-autolautat / Vs: Suuria uudistuksia suunnitteilla Turun satamassa.
« Uusin viesti kirjoittanut Kai Heino 01.10.2018, 23:01:28  »
Kokemusta on useilta vuosikymmeniltä. Arkisia Åålannin käännöksiä 2-4 kertaa vuodessa, viikonloppuisin ehkä 2-3 ja perjantain iltalähtöjä 2-5 kertaa vuodessa. Välillä omalla autolla satamaan ja välillä tutun kyydillä. Nytkin perjantaina iltalähtö ja kyyti on tilattu. Toimii melko hyvin, kun laivat sopivasti porrastettuja. Toivonkin ettei tule heikennyksiä tilanteeseen. Käyn itsekin kuskailemassa jonkin kerran vuodessa läheisiä Turun satamaan. Kaksi hyvää tulo- ja poistumisväylää toimivat ja vaikka terminaalien lähistöllä on paljon liikennettä se toimii, kun tietää oikeat ajoitukset ja paikat. Enkä ole ainakaan viikonloppuisin ollut yksin autoineni. Satoja muitakin käy terminaalien läheisyydessä kääntymässä laivojen tulo- ja lähtöaikoina.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10