Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
Matkustaja-autolautat / Vs: 30/40 m/s tuuli
« Uusin viesti kirjoittanut Pete Lehto 03.01.2019, 18:50:53  »
Samaa aihetta sivuten; Tietääkö joku miksi Ruotsiin mentäessä ei ajeta Sandhamnin väylää pitkin Furusundin sijaan jos Maarianhaminan pysähdys jää väliin? Sandhamnin kauttahan (avo)merimatka lyhenee jos nyt ei huomattavasti niin ainakin jonkun verran Furusundin kautta kiertämiseen verrattuna, ajansäästöstä puhumattakaan.
Tukholmasta Helsinkiin ajettaessa Furusundin kautta kiertäminen on ymmärrettävämpää alkuillan pidemmän saariston suojassa oloajan johdosta.

Juu ei ole aina matkan pituudesta kyse, Marinetrafficia kun eilen tutkailin, niin näytti kaikki kolme länteen kulkijaa ajaneen reilusti Maarianhaminan väylän ohi luoteeseen, suunnilleen Hammaruddan tasalle ja vasta sitten käännytty jyrkästi kohti Kapellskäriä. Itään menijöistä Silja ja Viking otti suoran reitin itään, mutta Tallinnaan menevä taisi koukata tuon edellämainitun reitin päinvastoin.
Turun laivoista sen verran, että Siljat jättivät eilen päivällä Maarianhaminan väliin, Vikingit kävivät.

Ps. Iltalehdessähän oli matkustajat harmitelleet kun laiva ei keikkunutkaan, olisko keikkunut suoralla reittivalinnalla?  ;)
92
Matkustaja-autolautat / Vs: Finlandia
« Uusin viesti kirjoittanut Petri Nummijoki 03.01.2019, 18:46:18  »
Sama tilannehan se on varmaan kaikilla Helsinki - Tallinna välin ns. pikalaivoilla, ainakin mainittujen Nordlandian ja Finlandian lisäksi Viking XPRS:llä

Taitaa Tallink vetää pisteet kotiin tässä suhteessa. Toki niissäkin on ruuhkissa täyttä ja vessaan jonoa mutta Star on kuitenkin yleisten tilojen puolesta samaa luokkaa Viking XPRS:n kanssa tai ehkä hieman tilavampikin mutta matkustajia otettiin alun perin vain 1900 ja nykyään kai 2080, kun XPRS:lle voidaan ottaa 2500. Megastarille otetaan toki se 2800 mutta siinä on myös enemmän yleisiä tiloja kuin muissa.
93
Risteilijät / Vs: TUI:n risteilijätilaukset Turusta (oli: STX neuvottelee...)
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 03.01.2019, 18:01:47  »
Ihan normiavustuksilla päässyt lähtemään.
Lähtö oli hyvin tasan kello 12 ja avustamassa olivat Kraft (keulassa), Hurtig (kyljellä) ja Ukko (perässä). Näistä Kraft ja Hurtig lähtivät jo Viheriäistenaukolla ja Ukko Airistolla.

Olipa muuten heikkolaatuinen video TS:lla tuossa jutussa!  :o
94
Matkustaja-autolautat / Vs: Finlandia
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko-Oskari Koski 03.01.2019, 15:24:20  »
Kuten aiemminkin on todettu, hytti ja virvoke ovat epäsuhtainen pari, jos pitää valita niistä vain jompikumpi. Käytävillä istuksii runsaasti porukkaa, joka varmasti maksaisi kahvista tai oluesta pyydetyn hinnan, muttei voi sitä tehdä, kun paikkaa, jossa virvokkeen voisi nauttia ei ole. Siinä ei paljoa lohduttaisi hytti, johon virvokkeita ei välttämättä saisi edes viedä, ja vaikka saisikin, se olisi tarpeettoman hankalaa.
Kaikissa aluksissa, varsinkin Finlandiassa, olisi syytä tehdä sääntö, jonka mukaan ravintolakannelle saa viedä vain yhden käsimatkatavaran. Kaikki muu olisi jätettävä säilytykseen, ja säilytyspaikkoja olisi nykyisestä lisättävä ratkaisevasti.
95
Risteilijät / Vs: TUI:n risteilijätilaukset Turusta (oli: STX neuvottelee...)
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 03.01.2019, 14:36:36  »
Ihan normiavustuksilla päässyt lähtemään. Kuvia ja videota Turun Sanomissa:

Turun Sanomat
97
Matkustaja-autolautat / Vs: Finlandia
« Uusin viesti kirjoittanut Risto Hartikainen 03.01.2019, 08:07:35  »
Myös Nordlandiasta on muistoja, kun matkaajat istuvat porraskäytävillä matkan aikana. Aulat täyteen ahdettuja eikä juuri toivoa kunnollisesta istumapaikasta.
Sama tilannehan se on varmaan kaikilla Helsinki - Tallinna välin ns. pikalaivoilla, ainakin mainittujen Nordlandian ja Finlandian lisäksi Viking XPRS:llä: istumapaikkoja ei ole kuin ravintoloissa ja kahviloissa (oletusarvoisesti nekin ns. "maksaville asiakkaille"). Näille paikoille sitten pelmahtavat terminaalista kirmanneet nopeuskisan voittaneet reittimatkustajat joilla ressukoilla ei ole varaa hyttiiin (tai ovat liian nuukia sellaisen hankkimaan kun se maksaa niimpal kauhiasti...) ja valloittavat yhden tuolin itselleen, toisen vaatteilleen (se säilytyslokerokin kun maksaa niin kauhian paljon, kokonaiset 2 euroa...) ja kolmannen sille Näkymättömälle Arskalle joka tulee paikalle sitten joskus -jos tulee.
Laivayhtiöt puolestaan ovat sen verran voitonnälkäisiä että muualle kuin baareihin ja ravintoloihin istumapaikkoja ei sijoiteta (paitsi loungeihin, mutta niihinkin on eri maksu) sillä eihän paikallaan istuva matkustaja laivalla mitään kuluta ja sitämyöten ei tulojakaan tuo -seiskööt siis, mokoma.
98
Mielenkiintoinen juttu FInnmillsiltä. Filpparit eivät saa korkeita pisteitä eikä varustamo.

http://kaijuhanihaavisto1.puheenvuoro.uusisuomi.fi/266766-finnmill-aluksessa-turvallisuuslaiminlyonteja-ja-biojatetta-kuljettajille?fbclid=IwAR3YgXCgBafLDrxrePMwcv2_j1xGSdpy9DCHPqh1DXv23ojijcg6zf0msU0

Splittasin tämän omaksi viestiketjukseen. -Tuomas
99
Matkustaja-autolautat / Vs: Finlandia
« Uusin viesti kirjoittanut Kai Heino 02.01.2019, 18:27:27  »
Myös Nordlandiasta on muistoja, kun matkaajat istuvat porraskäytävillä matkan aikana. Aulat täyteen ahdettuja eikä juuri toivoa kunnollisesta istumapaikasta.
100
Matkustaja-autolautat / Vs: 30/40 m/s tuuli
« Uusin viesti kirjoittanut Kai Heino 02.01.2019, 18:23:12  »
Birka ajoi vain Tukholman saariston edestakain.
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]