Risteilyreittisuosikkisi

Aloittaja Kimmo Teikari, 22.09.2003, 20:54:49

« edellinen - seuraava »

Paras risteilyreitti on mielestäni

Helsinki-Tukholma
77 (58.3%)
Helsinki-Tallinna
5 (3.8%)
Helsinki-Pietari
2 (1.5%)
Helsinki-Riika
13 (9.8%)
Turku-Tukholma
31 (23.5%)
Turku-Kapellskär
2 (1.5%)
Turku-Maarianhamina
0 (0%)
Vaasa-Uumaja
2 (1.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 104

Kim Granlund

Hel-Sto-reittiä äänestin.Samat syyt kuin muillakin.Helsinki-Rostock(R.I.P) on aika tasoissa Tukholman kanssa kun Jetillä saa olla niin kauan ja pääseekin vähän pidemmälle kuin yleensä.Tukholma reitti vie kuitenkin voiton maissa oloajan vuoksi.Rostock risteilyillä maissaoloaikaa ei juuri ole.

Globab

#16
  Äänestin Helsinki-Tukholma linjaa. Turku-Tukholma on päivä-aikaan todella kiva reitti, mutta esim. Päivä Tukholmassa-matkaan sopii omasta mielestäni paremmin Helsinki-Tukholma reitti, koska se on kiireettömämpi ja aamuisin saa nukkua pidempään kuin Turun laivoilla samalla kun ilta on aika sopivan mittainen. ::)
 Turku-Tukholma reitti on kyllä monipuolinen; on ahtaita saaristoväyliä, mielenkiintoista katseltavaa ikkunasta ulos, avomerta ym....  8) mutta kyllä se Helsinki-Tukholma mukavammalta tuntuu aikataulujen puolesta ja kun sieltä harvemmin menen niin mielenkiintoinen reitti sekin...

Kim Granlund

Lainaus käyttäjältä: Joonas Pitko - 23.09.2003, 10:32:11 aamuisin saa nukkua pidempään kuin Turun laivoilla samalla kun ilta on aika sopivan mittainen. ::)
juu.Turun laivoilla ei paljon nukuta pidempään kuin saapumisaikaan koska voi äkkiä käydä niin että hoplaa.Ollaankin menossa jo takaisin(mikäli siivooja ei herätä).

Sami Korppi

Helsinki-Riika vie voiton uutuudellaan. Sinällään Tukholman reitti on jopa mukavampi kun maisemat on vaihtelevammat ja välillä on kiva ohjelmanumero kun laiva käy Maarianhaminassa. Mutta se on kuitenkin nähty jo aika monta kertaa.. Ja kohteena Riika voittaa Tukholman 6-0.

Jouni Kalliomäki

Helsinki-Riikaa äänestin, 4 kertaa kyseisen risteilyn tehneenä. Yksi etu verrattuna Hel-Sto risteilyyn on myöhäisempi saapumisajankohta Hesaan, siitä on etua, jos on hieman edellinen ilta mennyt otiskelun merkeissä. Lisäksi laivan henkilökunta on nuorempaa ja rennompaa. Lisäksi kaupunki on kiinnostavampi kuin esim. Tukholma.

Kimmo Teikari: Juu, uudenvuoden tienoilla oli kylmää, itse lähdin 31.12.2002 Riian risteilylle, vain 22 astetta Riiassa pakkasta ja 26 kun palattiin Hesaan.

Mikko-Oskari Koski

Risteily kai periaatteessa tarkoittaa laivamatkaa, joka alkaa ja loppuu samaan satamaan eikä laivakaan matkan aikana vaihdu. Eli jotain sellaista, mikä harvemmin jaksaa allekirjoittanutta -ja vielä vähemmän vakituisinta kumppaniani DBS:aa- innostaa...
Mutta HEL-STO on hyvä risteilylinja. Siinä matka etenee koko ajan, perilläoloaikaakin on ja ehtii hyvin nauttia "laivan antimista". Ihan merkityksetön asia ei toki ole sekään, millä tonnistolla linjaa ajetaan. Jos ensi vuonna kuvioon lisätään käynti Tallinnassa, linja monipuolistuu, myös matkustajien osalta. Mikä ei ole välttämättä vain positiivinen asia...

TKU-STO käy minulle hyvin päivämatkalle, mutta miniristeily ei siellä ole sellaista laivamatkailua, jota haluaisin harrastaa. Saaristomeri on varmasti yksi hienoimmista maisemallisista kohteista koko maailmassa, mutta se pitää kokea pienemmillä aluksilla, eli saaristoristeilijöillä tai MKL:n tai Ålandstrafikenin yhteys- tai Ruotsissa Waxholmsin, Strömma Kanalin ja CinderellaBåtarnan aluksilla.

Pietari olisi hieno kohde, siellä olen viimeksi käynyt silloin, kun kaupunki oli nimeltään Leningrad. Laiva olisi hyvä tukikohta, mutta Kristina Reginan reissut suhteettoman kalliita ja Silja Operan perilläoloaika aivan liian lyhyt, että kaupungista ehtisi kokea mitään.

Mutta miksei tässä gallupissa ollut Itämeren pitkittäislinjaa? Hanko-Rostock kiinnostaisi ainakin minua varsin runsaastikin...
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Matti Kauppinen

HEL-STO on suosikkini. Mukavan kiireetöntä matkantekoa. Aamulla saa nukkua pidempään kuin Turun linjalla. Muutenkin on mukavaa kun ei tartte kaikkia ostoksia ekana iltana tehdä ja sama on hytti on käytössä koko tukholmassa oloajan ja paluumatkalla, niin ei kamppeita roudata mihinkään. Turun linjalla Päivä Tukholmassa risteily on tympeämpi kun pitää vaihtaa laivaa Tukholmassa ja myöhäisen Tukholmasta lähdön takia myös aika voi käydä pitkäksi, varsinkin talvella (kokemusta on :P ). Ja kun Tukholmassa muutaman tunnin tallustelee, niin kyllä sitä mielellään palaisi omaan hyttiin lepäämään, silloinkin HEL-STO näyttää kyntensä. ;)

Vesa Vepsäläinen

Äänestin Turku-Tukholma reittiä.

Reitti on puhtaan risteilyn kannalta mukavin, varsinkin kesällä. Maisemia riittää  ;), hyvää menoa ja paljon nuorta porukkaa sekä suhteellisen edulliset hinnat (kaksi viimeksi mainittua korreloivat keskenään).

Laivatkin ovat hyvätasoisia ja siellä on kaksi erityistä suosikkiani pelkkään risteilykäyttöön, Europa ja Amorella.

Reittimatkalle tai päivä Tukholmassa risteilylle lähden mieluiten Helsingistä.

Miki

Kimmo Teikari: Juu, uudenvuoden tienoilla oli kylmää, itse lähdin 31.12.2002 Riian risteilylle, vain 22 astetta Riiassa pakkasta ja 26 kun palattiin Hesaan.  
?????????

Itse olin Riian risteilyllä Operalla ja lähtö 1.1.2003, joten voiko tuo pitää paikkaansa että lähdit 31.12.2002!? Kylmää kyllä piisas ainakin tuo -25! Hmmm.. Vai tekikö Cindy Riikan risteilyn 31 päivä?

Jouni Kalliomäki

Lainaus käyttäjältä: Mikael Rönnback - 26.09.2003, 16:46:24
Kimmo Teikari: Juu, uudenvuoden tienoilla oli kylmää, itse lähdin 31.12.2002 Riian risteilylle, vain 22 astetta Riiassa pakkasta ja 26 kun palattiin Hesaan.  
?????????

Itse olin Riian risteilyllä Operalla ja lähtö 1.1.2003, joten voiko tuo pitää paikkaansa että lähdit 31.12.2002!? Kylmää kyllä piisas ainakin tuo -25! Hmmm.. Vai tekikö Cindy Riikan risteilyn 31 päivä?

Minulle tuo ilmeisesti kohdistettu. Tarkemmin kun muistelen, lähtöpäivä oli todellakin mainitsemasi 1.1.2003.

Miki

Lainaus käyttäjältä: Jouni Kalliomäki - 26.09.2003, 17:01:11
Lainaus käyttäjältä: Mikael Rönnback - 26.09.2003, 16:46:24
Kimmo Teikari: Juu, uudenvuoden tienoilla oli kylmää, itse lähdin 31.12.2002 Riian risteilylle, vain 22 astetta Riiassa pakkasta ja 26 kun palattiin Hesaan.  
?????????

Itse olin Riian risteilyllä Operalla ja lähtö 1.1.2003, joten voiko tuo pitää paikkaansa että lähdit 31.12.2002!? Kylmää kyllä piisas ainakin tuo -25! Hmmm.. Vai tekikö Cindy Riikan risteilyn 31 päivä?

Minulle tuo ilmeisesti kohdistettu. Tarkemmin kun muistelen, lähtöpäivä oli todellakin mainitsemasi 1.1.2003.

Eli samalla reissulla oltiin!  :beer:

Joni Huopana

Kun plarailee noita Vasabåtarna-sivuston vanhoja aikatauluja, tulee ikävä aikoja, jolloin oli mahdollista tehdä parinkymmenen tunnin risteilyjä Sundsvalliin Fennialla, Silja Festivalilla Wasa Queenilla ja Kingillä. Siihen aikaan olin sen verran nuorempi, etten näistä asioista ymmärtänyt. :-[

Jasper Kaarna

Lainaus käyttäjältä: Mikael Rönnback - 26.09.2003, 17:36:51
Lainaus käyttäjältä: Jouni Kalliomäki - 26.09.2003, 17:01:11
Lainaus käyttäjältä: Mikael Rönnback - 26.09.2003, 16:46:24
Kimmo Teikari: Juu, uudenvuoden tienoilla oli kylmää, itse lähdin 31.12.2002 Riian risteilylle, vain 22 astetta Riiassa pakkasta ja 26 kun palattiin Hesaan.  
?????????

Itse olin Riian risteilyllä Operalla ja lähtö 1.1.2003, joten voiko tuo pitää paikkaansa että lähdit 31.12.2002!? Kylmää kyllä piisas ainakin tuo -25! Hmmm.. Vai tekikö Cindy Riikan risteilyn 31 päivä?

Minulle tuo ilmeisesti kohdistettu. Tarkemmin kun muistelen, lähtöpäivä oli todellakin mainitsemasi 1.1.2003.

Eli samalla reissulla oltiin!  :beer:

    Ja täysin samana päivänä lähdin itse Miniristeilylle, Turusta, Silja Europalla. :D
Elämä on vain unen hennoilla laineilla kelluva kusitankkeri - Tommi Liimatta

salkku

Tuli sitten äänestettyä turku - tukholmaa...
Vaikka positiivisia kokemuksia on muiltakin  ::)

Jussi Pehkonen

Äänestin Helsinki-Riika reittiä. Matkana se on sopivan pitkä kaksi iltaa laivalla ja päivä kaupungilla. Tukholmassa on tullut käytyä monesri(yli 40 kertaa Siljan laivoilla). Pietariin täytyisi suunnata, mutta ensin jouluna Riikaan ja pari kertaa "työmatkalle" Tukholmaan.