laiva duunarina oleminen.

Aloittaja heesu72, 27.04.2001, 08:06:22

« edellinen - seuraava »

heesu72

mun rehellinen mielipiteeni on et kyl tätä laiva duunia kannattas kokeilla kenen tahansa, sellasen jol ei tee vaikeuksia pysyä pullosta irti.

tosin tähän mennes en viäl ole ollu muualla kuin Europalla mut olen tykänny joka kerta mennä sinne, itte asias menen mielelläni sinne.

joten jos jollakulla tulee joskus mahd.kokeilla millasta on työskennellä laivalla ni kokeilkaa, älkää epäröikö 2 kertaa. koska sieltä pääsee aina pois.

ÄLKÄÄKÄ missään tapaukses luottako siihen et se on samanlaista se laiva duuni mitä Varustamo sarja antaa käsittää.
siin sarjas kettään ei tee mitään, Freja seilaa turun ja tukholman väliä, yhden kerran on koko sarjas näytetty turkua, ja sekin oli kuvattu kalypsolta.

mulla joskus oli tilaisuus mennä Diana II:lle töihin varastoon, mut en käyttäny sitä tilaisuutta hyväks, ja katusin sitä helvetisti sen jälkeen.

Unohtakaa Silja työnantajana, Siljan rekrytoija Nils Nyman kertoo teille jos soitatte sille et teil pitäs olla Basic Training kurssi suoritettuna, hinta 1800/6pv. Viikkari ei vaadi sitä edes tänä vuonna kesätyöläisiltä, silja vaatii vaikka menisit kesäks töihin. Mut ens vuonna se on pakollinen kaikil jotka meinaa laival duuniin. Ja sen lisäks et sul olis toi BT kurssi suoritettuna ni pitää olla hyväksytty merimieslääkärin todistus turussa se ainaski maksaa 150.

p.s tänään perjantaina töihin ja tiistai illal takas.;D vappu töissä. ei haittaa pätkääkään.

renkomi

#1
Mitä työtä sä teet siellä Europalla?

heesu72

#2
nyt tähän asti olen ollu talous apulaisena, mut nyt kun meen tänään taas töihin ni olen nimikkeel keittiöapulainen, ja työpisteeni sijaitsee kannella 1. eli mua näkyy viel vähemmän köökis.  ;D

heesu72

#3
kenny: oletko tulos europan matkaan? olen töissä sillon, haluaisitkos kenties vilkaista laivan "kulissien" taakse? luulen et se onnistuis. mut jos haluat ni ota yhteyttä mun sähköpostiin heikki_hese@hotmail.com ni jutellaa lisää. pystyn kattomaa sähköpostin myös laivalla. joten se on mårå

Tume

#4
Joo, kyl mun täytyy yhtyä edelliseen. Mä pääsin Amorellalle, tosin kerkesin olee siellä vaan yhden matkan, kun tuli vähän ongelmia lääkärintodistuksen kanssa. Mut mä voin sanoo, et odotan innolla seuraavaa kutsua laivalle.

tiskaaja

#5
Tume:
mitä töitä teit romurellal  ;D.

et sit aatellu siljal soittaa? laivaan suoraan

Tume

#6
Heikki: Mää olin nissenä Buffassa. Mä oon yrittäny Nymanin kautta konttorista, mut ei siitä näytä tulevan yhtään mitään, ei vaikka faija on Serellä duunissa. Kyl mä mielummin Siljalle menisin, vaikkei mulla mitään valittamista viikkaristakaan toistaiseksi oo. Basic Training on käyty ja lääkärintodistus on jälleen keskiviikkona kunnossa. Jos sulla olis joku nimi ja/tai numero vaikka Europalta, niin mä olisin todella kiitollinen.

tiskaaja

#7
autan mielelläni. soitat europan infoon. ja kysyt sitte infosta sellasta tyyppiä kuin henkilöstö päällikkö. jos soitat vielä tänään ni luulisin et sielt vastaa sellane henkilö kun Kari Salminen. tuskin sulle tarvii antaa neuvoja mite pittää puhua ja jne. kysyt suoraan ja jos Kari tai joku muu sanoo et nyt ei just oo, ni sano et sä soittelet uudestaan.

Luulisin et ainaski tänne pääsis, vaiks ees kesäks. kun mun pomo just eile kyseli multa et miten mulla on kesä? ni vastasin et haluaisin olla mahd.paljon töissä.
Ei muuta kun tsemppiä vaan Tume :) pidän peukut pystyssä.

p.s kaikille muillekki "tuleville" merimiehille tiedoks et älkää soittako Siljan rekrytoija Nils Nymannil. vaan soittakaa mahdollisesti suoraan laivan henkilöstö päällikölle. Ei nyman tiedä laivoista mitään.

tiskaaja

#8
hups  ;D numero unohtu: eli Silja Europan suora numero infoon on 09-1804041. ja tume sitte kun soitat ni ole kärsivälline, kattos kun merellä ollessa puhelu kulkee satelliitin kaut ni siin on aina ihan pieni viive kun puhut, eli puhu rauhallisesti.

asuuko tume muuten turussa kenties ?

kyl maar mä pruuka toivotta sul kerra viäl onne  ;D

Tume

#9
Kiitos erittäin paljon Hese!!!
Mä asun itse asiassa Mikkelissä, mut mä olen saanut paljon vaikutteita Turusta ja siellä mun olis tarkotus aloittaa opiskelut ens vuonna.
Mä olen just nyt (to-la) Serellä, mut mä soitan sinne Europalle heti kun kerkeen. Ja vielä kerran kiitoksia avusta. Toivottavasti nähdään siellä pian!!!

Matti Kauppinen

#10
Tämä nyt ei enää tälle kesälle kerkiä, mutta asiasta suuresti kiinnostuneena, missä tuollaiselle Basic Training kurssille voi ilmoittautua, kuka niitä järjestää ja missä ja mitä tuo kurssi tarkalleen ottaen pitää sisällään?  Ja vaatiiko tuollainen "yleisönpalvelu työ" mitään muuta merenkulkualan koulutusta?

Juha Westerlund

#11
Basic Training koulutuksia järjestää esim rauman ammatti-instituutti, Koulutus on vaan pirun kallis mielestäni, mutta mulla oli hyvä kun sain sen koulun kautta...Eli kannattaa soittaa 02/837891 ja pyytää merenkulun puolelle niin eiköhän sieltä tietoa saa!kurssissa on erilaisia pelastautumis harjoituksia ja sun muuta turvallisuuteen liittyvää, en enään niin tarkkaan osaa kuvailla itse kurssia muuten kuin että helppoa se ainakin oli... 8)

Juha Westerlund

#12
Eikäs niin väliksi vaikka ei mikään absolutisti olisi...Toi laiva työ ei vaan sovi kaikille, esim jos jotain vahtia ajat niin se vaan saattaa käydä ykstoikkoiseksi jossain vaiheessa...Saattaa heikommilla tulla itsetuho aikeita itse kullekin, se on meinaa nähty sekin...

Matti Kauppinen

#13

LainaaEikäs niin väliksi vaikka ei mikään absolutisti olisi...Toi laiva työ ei vaan sovi kaikille, esim jos jotain vahtia ajat niin se vaan saattaa käydä ykstoikkoiseksi jossain vaiheessa...Saattaa heikommilla tulla itsetuho aikeita itse kullekin, se on meinaa nähty sekin...

Omasta puolestani voin sanoa sen, että olen ollut yhden kesän töissä laivalla ja nähnyt laivatyön hyvät ja huonot puolet. Tosin en ollut töissä millään autolautalla vaan Petsamolla, jossa meininki on varmasti erilainen kuin jollain Europalla. Petsamolle porukka ryyppäsi iltaisin ja ensimmäisen reissun aikana laivan kokki potkut.

Olisi kyllä mukava tehdä laivatyötä matkustaja-laivalla.

Juha Westerlund

#14
Juu asiahan on niin että laivat ovat rahtilaivoja ja matkustaja-alukset ns. kelluvia hotelleja, kuten kaikki tiedämme. Vaikka henkilökohtaisesti pidänkin passaseereista, niin niissä ei koskaan voi olla sellaista ilmapiiriä kuin rahtikalikoissa. Niinden ero on kuin yö ja päivä ja ehkä niitä ei kannattais edes verrata.Kyllähän sitä joissain laivoissa juodaan joka päivä ja jossain ei...Se asia on yksinkertaisesti sellainen mihin pitää vain sopeutua! ;) 8)