Viking Linen talouslukuja

Aloittaja Janne Koskinen, 12.03.2009, 15:38:44

« edellinen - seuraava »

Kalevi Lehto

#180
Tässä TS: n uutinen, josta myös ilmenee Viking Gracen vetovoiman laskusuuntaus.
-No, johan tuota kestikin melkein puolentoista vuoden ajan...
www.ts.fi/uutiset/talous/630599/Gracehuuma+ohi+Turun+satamassa
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Lassi Liikanen

Vikingin Q2 tulos. Jatkuvan liiketoiminnan tulos parani 4,5 miljoonaan viime vuoden 2,2 miljoonasta, mutta liikevaihto tippui kaksi prosenttia. Rahtitulot kasvoivat, matkustajaliikenteen tuotot taas tippuivat yli kuusi prosenttia. Ei sinänsä yllätyksiä, monessa suhteessa linjassa esim. Tallinkin vastaavan raportin kanssa.

VL menetti myös kokonaismarkkinaosuuttaan prosentin verran, mutta seuraavasta kvartaalista tulee mielenkiintoinen. Siinä nimittäin summataan, kuinka menestyksekäs Marin ja Gabin Tallinnan-kokeilu lopulta on ollut.
Kaikki tällä palstalla esittämäni mielipiteet ovat henkilökohtaisia, eivätkä edusta muita tahoja tai ole kytkösissä tämän palstan ulkopuolisiin tahoihin.

Verkkolehti Ulkomatala

Joonas Kallio

Ex.johtaja siirtyneen Restelin palvelukseen.

MIKAEL BACKMAN RESTEL-KONSERNIN TOIMITUSJOHTAJAKSI
8.9.2014

Restel Oy:n toimitusjohtaja vaihtuu 1.10.2014. Restel Oy:n hallitus on nimittänyt konsernin uudeksi toimitusjohtajaksi DI Mikael Backmanin. Kuten aiemmin tiedotettiin, Resteliä vuodesta 2011 johtanut Harri Sivulan jää terveydellistä syistä pois yhtiön johdosta.
"Mikael Backmanilla hyvä alan tuntemus ja pitkä kansainvälinen kokemus palveluliiketoiminnoista sekä vahvoja näyttöjä tuloksellisesta työskentelystä liikkeenjohtajana. Backmanin johdolla Restelillä on erinomaiset edellytykset jatkaa kannattavuuteen ja kasvuun perustuvan strategiansa toteuttamista", sanoo Restelin hallituksen puheenjohtaja Perttu Puro.

Aiemmin Mikael Backman on toiminut useissa eri johtotehtävissä Royal Caribbean varustamossa Yhdysvalloissa. Viimeksi vuodesta 2010 tämän vuoden kevääseen, hän työskenteli Viking Linen toimitusjohtajana.
"Restelillä on takanaan muutama vaikeampi vuosi, mutta olen vakuuttunut, että yhdessä henkilöstön kanssa pystymme kääntämään yhtiön tuloskehityksen taas nousuun. Restelin vahvat ja tunnetut hotellibrändit luovat tulevalle työlle hyvän pohjan. Toki ravintola- ja hotelliliiketoiminta on jatkuvassa ja nopeassa muutoksessa, siksi myös meidän pitää kehittää palveluitamme vastaamaan entistä paremmin asiakkaidemme tarpeisiin", toteaa Restelin uusi toimitusjohtaja Mikael Backman.

Lisäksi Tradeka-Yhtiöt Oy on valinnut Suomen Lähikaupan toimitusjohtajan Ralf Holmlundin Restel Oy:n hallitukseen

Restel.fi

Jani Pousi

Tallinnan reitille tuli lähes 30% kasvua viime vuoden vastaavaan verraten lisävuorojen ansiosta.
Myöhemmin tiedetäänkin sitten että paljonko rahaa jäi kassaan.

http://www.vikingline.com/Documents/pressreleases/20140904-kes%C3%A4-fi.pdf

Mika Blomberg

No niinpä näkee kaikenlaista kun vanhaksi elää. Tuollaiset konsernijohtajat kuin Backman vielä palkitaan, eikös ensin pitäisi vastata yrityksen rötöksistä, niin kuin tavallisessa virmassa toimitusjohtaja vastaa. Tarkoitan Viking Lineä. Ansioluettelossa tuskin se Viking Linen tj:nä ole ollut mikään ansio, pikemminkin rasite, minä en kehtaisi myöntää että olisin ollut töissä kyseisessä yhtiössä joka ei järjestyslaista piittaa ;D

Mikko-Oskari Koski

Blombergin osakseen saama huono kohtelu ja siitä mainitseminen kaikissa mahdollisissa yhteyksissä on tullut jo ajat sitten selväksi kaikille. Jos teksteissäsi olisi joskus jotain järkevää sanottavaa, sekin jää nyt tuon höpinän jalkoihin. Kaikella ystävyydellä.
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Timo Selkälä

Lainaus käyttäjältä: Mika Blomberg - 17.09.2014, 11:58:58
No niinpä näkee kaikenlaista kun vanhaksi elää. Tuollaiset konsernijohtajat kuin Backman vielä palkitaan, eikös ensin pitäisi vastata yrityksen rötöksistä, niin kuin tavallisessa virmassa toimitusjohtaja vastaa. Tarkoitan Viking Lineä. Ansioluettelossa tuskin se Viking Linen tj:nä ole ollut mikään ansio, pikemminkin rasite, minä en kehtaisi myöntää että olisin ollut töissä kyseisessä yhtiössä joka ei järjestyslaista piittaa ;D
Hyvä. Nyt vain todisteet esille tähän näin, kiitos. Sinulla tietenkin on tähän todisteet? Vai puhutko taas sitä tavallista....
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Lassi Liikanen

Vihdoinkin Q3 luvut ulkona: http://www.vikingline.com/Documents/investors/financial%20reports/Lehdistotiedote%20141113%20osavuosikatsaus.pdf

Huolimatta "suotuisasta panostuksesta laajennettuun Tallinnan liikenteeseen" sekä liikevaihto että liiketulos tippuivat edellisvuoden vastaavista. Tietysti on vaikea vetää johtopäätöksiä sen pidemmälle tämän perusteella, kun ei ole erikseen nähtävillä, onko liikevaihdon ja tuloksen tippuminen tapahtunut niin sanotusti "kautta linjan", vai vetääkö jotkut reitit sitä voimakkaammin alaspäin tai toisaalta ovatko jotkut reitit (lähinnä siis Tallinnan-reitti) parantaneet sitä.

Kuitenkaan en tämän perusteella omana henkilökohtaisena mielipiteenä myöskään lähtisi sanomaan, että tämä Tallinnan-liikenne mikään jättimenestyskään on ollut... Olisi tietysti odottanut ainakin parantunutta liikevaihtoa, matkustajamäärähän kun kuitenkin kesän aikana nousi aika paljon ko. linjalla. Myös kulut tippuivat kesän aikana, siitä huolimatta parempaa liikevoittoa ei saavutettu. Ilmeisesti markkina on tällä hetkellä aika surkea, erityisesti tietysti Suomessa.
Kaikki tällä palstalla esittämäni mielipiteet ovat henkilökohtaisia, eivätkä edusta muita tahoja tai ole kytkösissä tämän palstan ulkopuolisiin tahoihin.

Verkkolehti Ulkomatala

Timo Toivonen

#188
Eli nollatulos kolmen kvartaalin osalta ilman polttoaineen hinnan laskusta aiheutuneita yllätyssäästöjä... Kilpailtiinko Tallinnan linjan aggressiivisella hinnoittelulla siis myös XPRS:n matkustajakohtaisen tuoton kustannuksella? Melko varmasti. Olisihan se toki huonomminkin voinut mennä, mutta eikös viimeinen jäljelläoleva kvartaali tuppaa olemaan lähes aina miinusmerkkinen?

Huonona humoristisena heittona: ensi vuodeksi sitten lisätään 2 euron matkustajalippuun rikkidirektiivin tuoma 10-15%:n lisäkustannus (virolaisessa Äripäev-lehdessä oli pari viikkoa sitten tällainen varustamojen arvio), niin päästään 2,3 euron matkustajalipulla taas melkein plusmiinus nollille? Vaikea kai matkustajan vinkkelistä perustella laskusuhdanteessa suurempia korotuksia, jos tuote ja matkojen ylitarjonta pidetään ennallaan.
"Tere tulemast Titanicule!"

Arto Papunen

"Rahtimäärien kasvu saavutettiin konsernin kaikilla vakinaisilla linjoilla Helsinki–Tallinna linjaa lukuun
ottamatta."

Mielestäni tämä oli outoa kun nimenomaan Tallinnan linjalle saatiin lisäkapasiteettia. Matkustajamäärä kasvoi kokonaisuudessaan 91 003 matkustajalla mutta kuitenkin lisämatkustajia saatiin HEL-TAL 176 093 matkustajaa. Eli jossain muualla matkustajia vähemmän.

Timo Selkälä

Pudotusta on syntynyt hiukan Cindyllä, mutta selvemmin Turun linjalla.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Timo Heikkinen

Matkustajia on näemmä Viikkarilla riittänyt kun tehneet ennätyksen 2014 vuonna, lisäystä edelliseen vuoteen +76 496 matkustajaa. Juttua Turun sanomista http://www.ts.fi/uutiset/talous/720167/Viking+Line+teki+kaikkien+aikojen+matkustajaennatyksen

Kalle Id

Sietäisikin tietysti pukata ennätystä, kun viime kesän korkeasesongin aikaan Helsinki-Tallinna -linjalla oli enemmän kapasitettia kuin koskaan aiemmin.

Arto Papunen

Aika hyvin väkimäärä noussut myös Cinderellalla siitäkin huolimatta, että oli telakalla ja Rosellan matkustajamääräkin kivasti noussut.

Petri Helenius

Lainaus käyttäjältä: Joonas Kallio - 08.09.2014, 14:10:06
Ex.johtaja siirtyneen Restelin palvelukseen.

MIKAEL BACKMAN RESTEL-KONSERNIN TOIMITUSJOHTAJAKSI
8.9.2014


Hotellista irtosi köli

"Risteilylaivat ovat uivia hotelleja. Hotellit vain eivät seilaa merellä", vertaa Restelin toimitusjohtajana loppuvuodesta aloittanut Mikael Backman.

http://www.talouselama.fi/uutiset/hotellista+irtosi+koli/a2288527