Finnjet romuksi

Aloittaja Timo Selkälä, 02.05.2008, 09:37:47

« edellinen - seuraava »

justus-94

Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 17.08.2008, 19:13:29
Itse sain Enirolla samat tulokset, mutta ajattelin antaa pitää yksityisyytensä. Yksi ko. herran liittymistä on muuten TallinkSilja Oy:n omistama.

Nyt tulikin mieleeni sellainen, että olisin kuulluut kyseisen henkilön nimen juuri TallinkSiljan -asioissa useamman kerran.

Santeri

Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 17.08.2008, 19:13:29
Itse sain Enirolla samat tulokset, mutta ajattelin antaa pitää yksityisyytensä. Yksi ko. herran liittymistä on muuten TallinkSilja Oy:n omistama.
Niin, no eipä nämä tiedot mitenkään salaisia luonteltaan ole, koska ne on julkisiksi annettu. Sen sijaan osoite- ja numerotiedot lienee näiden numerohakuyritysten "omaisuutta".

Janne Koskinen

#542
Inspection teamin saa yhä hyvin matkaan: business/economy hyvin tilaa. Otin amadeuksesta ekat vaihtoehdot. Paluu sunnuntaina ei onnistu Mumbaista (maanantaina onnistuisi), mutta pari päiväähän siellä piti olla (saattaa tosin olla halvempaa olla sun/mon hotellissa ja matkustaa maanantaina).
Lähin kenttä lienee Bhavnagar noin 50 km Alangista.

MENO

Helsinki - Bhavnagar 
   
Lento 1 torstai, 21. elokuu 2008 
Lähtö: 20:00 Helsinki, Suomi - Helsinki-Vantaa, terminaali 2 
Saapuminen: 6:10 +1 päivä(ä)    Mumbai (Bombay), Intia - Bombay (Chhatrapati Shivaji), terminaali 2 


Lentoyhtiö: Finnair AY029  Konetyyppi: Airbus Industrie A340 

 

 
Koneenvaihto pakollinen. Lentojen välinen aika = 9:00  (pirun pitkä odotus; ilmeisesti Bhavnagariin lennetään tosi harvoin)
   
Lento 2 perjantai, 22. elokuu 2008 
Lähtö: 15:10 Mumbai (Bombay), Intia - Bombay (Chhatrapati Shivaji), terminaali 2 
Saapuminen: 16:15  Bhavnagar, Intia - Bhavnagar 


Lentoyhtiö: Air Deccan DN323  Konetyyppi: Aerospatiale/Alenia ATR 42/72 

PALUU

Lento 1 sunnuntai, 24. elokuu 2008 
Lähtö: 16:45 Bhavnagar, Intia - Bhavnagar 
Saapuminen: 17:50  Mumbai (Bombay), Intia - Bombay (Chhatrapati Shivaji), terminaali 2 


Lentoyhtiö: Air Deccan DN324  Konetyyppi: Aerospatiale/Alenia ATR 42/72 

 

Koneenvaihto pakollinen. Lentojen välinen aika = 1:10 
   
Lento 2 sunnuntai, 24. elokuu 2008 
Lähtö: 19:00 Mumbai (Bombay), Intia - Bombay (Chhatrapati Shivaji), terminaali 1 
Saapuminen: 20:55  Delhi, Intia - Indira Gandhi International, terminaali 1 


Lentoyhtiö: Nacil Indian Airline IC888  Konetyyppi: Airbus Industrie A319 

 

 
Koneenvaihto pakollinen. Lentojen välinen aika = 4:05  (pitkä se on tämäkin odotus)
   
Lento 3 maanantai, 25. elokuu 2008 
Lähtö: 1:00 Delhi, Intia - Indira Gandhi International, terminaali 2 
Saapuminen: 6:00  Helsinki, Suomi - Helsinki-Vantaa, terminaali 2 


Lentoyhtiö: Finnair AY022  Konetyyppi: MC Donnell Douglas MD-11 

 

   





 

   
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Jari Nieminen

#543
Kun on näistä rahankeruun laillisuuksista keskusteltu, niin nyt rapsahti sähköpostiini tälläinen viesti:

Hello to all devotees of GTS FINNJET,

you receive this email among about 130 other persons because you have either been in contact with me about Finnjet lately or you were willing to help in the SAVE THE FINNJET! campaign on FINNJETweb.com. First of all, thank you very much for that and seriously sorry for lots of unanswered emails, the amount of them was too difficult to be handled between my exams and Finnjet saving communication.

As you have probably heard from news sources or my website's forum, Johnny Sid from Turku is still trying to save the ship. On 21st of August a team of 3 ex. Finnjet crew members is going to fly to India by personal invitation of Rishi Ship Breakers to inspect the vessel and do a professional technical report on its current status and condition and take photos etc. This report is essential, because any investors interested in this project have doubts on the ships' seaworthiness and interior condition. The only way to convince them of her condition is to send this inspection team to India. The costs of Flights, Visas and the money that the 3 ex Finnjet crew members want to get for this operation is NOT paid by the potential investors, because they are not expecting to make big profits with Finnjet even in her saved role. Anyway, they will be in the game as soon as they have a written paper and photos documenting the current status of the ship. The sum we are talking about that needs to be raised as soon as possible is about 10-15 thousand Euros. Feel free to ask for a copy of the consultancy contract with the 3 crew members flying.

This money can not yet be "officially" collected by donations because the process of founding the Finnjet association is still running and it won't be ready within the next days. Anyway, Johnny Sid has started to collect money already now and we definately need every cent now. Please think of all efforts that were taken by now which did impress the Breaker as much as to wait with scrapping until now, 2 months since Finnjet was actually beached in Alang.

What I, webmaster of the FINNJETweb, your trustworthy source of information and "market place" for news about FINNJET now wants to do is help Johnny Sid in this really only and final attempt in saving the ship. It does really depend on the inspection now, if the moneys can't be raised for this, the whole project will be dead and Finnjet is lost.

Please donate 20€, 50€ or even 100€ or any other sum that you find appropriate.  We are serious about the efforts and saving her is still possible.

I know of several people from my Forum who did really donate 100€. Since time is running out we can not count peas and ask questions about whether this can anyhow work and also nobody is interested in explainations why this can not work. Finnjet was built from unconventional thinking and only unconventional thinking can save her, as one member of the Finnjet forum once commented very precisely. As long as nobody is paid to take a look at the ship, nothing can ever happen. Take the first step! The investors are there and voluntary crew members to bring her back to Finland are as well. A temporary place to stay is also available in Turku and negotiations on a final one are going on. On the way to Finland the ship could stop in several places where she has been a regular guest, i.e. several cities in Northern Germany, be the place for fund raising concerts (contacts with different bands are there)...... Theres so much will to help but all that really helps at this stage is money for the inspection team to fly out. Johnny has been working on this issue for several months now and nothing would be more frustrating to see if the money for the inspection can't be raised. Understandably he does not want to pay the whole sum on his own.

Therefore, if you have an interest in saving Finnjet, transfer this interest in a donation. In the unlucky event of a non sufficient sum and a failing of the inspection, Johnny will try to save as many parts of the ship as he can get for the money collected and donate it to Finnish Museums, so nothing is lost by your donation.

Please help us!

Bank:         Nordea, Turku
Account:    118335-80735
IBAN:         FI16 1183 3500 0807 35
BIC:           NDEAFIHH
Owner:      Pro Finnjet / Johnny Sid
Reference: SAVE FINNJET

Thanks,
Mathias

PS: As a further motivation, everyone donating 100€ or more will get a DVD with video footage originally filmed during the inspection and photo material that will be taken for the purpose of negotiating with the investors. Please let Johnny know if you donated something via a short email to  info@profinnjet.fi so that he knows what sums he can expect within the next days, as unfortunately the moneys will take some days to be transferred to Finland from abroad. Please note the european bank transfer (within EU) is not more expensive than a national bank transfer in your EU member country, in most cases that is free (depending on your bank).

Joonas Vähämäki

Lainaus käyttäjältä: Jari Nieminen - 19.08.2008, 07:47:03
Kun on näistä rahankeruun laillisuuksista keskusteltu, niin nyt rapsahti sähköpostiini tälläinen viesti:

Ilmeisesti lähettäjänä on Mathias Saken? Itse en nimittäin ole saanut sähköpostia ProFinnjetiltä.

Janne Koskinen

Ihmetyttää toi "voluntary crew members to bring her back to Finland are as well" ikäänkuin alus olisi luokassa ja sen voisi ajaa noin vain Eurooppaan. Onko joku ollut yhteydessä DNV:n? Millä ehdoin ko. laivan ylipäätään voi saada luokkaan?
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Niko Forsén

#546
Minulle tuli tuolta Johnny Sidiltä vähän lyhyempi viesti suomeksi sähköpostiini:

Tervehdys Niko,

Me lähetetään tarkastusryhmä Alangiin 21.08 jotta saadaan selville
Finnjetin todellinen kunto.
Kutsu on tullut Rishiltä, ja he kertoivat että alus olisi vielä kaupan jaettä sisusta on vielä koskematon.

Nyt me tarvitsemme lahjoituksia kattamaan matkan kuluja, jos sinulla on
mahdollisuus, ole kiltti ja lahjoita!


Tässä on tilitiedot:

Nordea: 118335-80735

Omistaja: Pro Finnjet/ Johnny Sid

Viesti: Oma nimesi


Kiitos etukäteen, toivottavasti saadaan hänet pelastettua!


Yst. t,

Johnny Sid
Pro Finnjet


Ajattelin tuonne satasen laittaa ihan vaan kokeilumielessä, tulisi se tuhlattua viikonloppuna baarissa kuitenkin ::)
"Kuka vittu laukaisi sen torpedon jo putkessa?"
-Kurskin kapteeni Gennadiy P. Liachin

Marja Pyymäki

Missä on tämän keräyksen lupanumero. En ole varma, mutta käsittääkseni sen pitäisi olla esillä, mikäli kerätään rahaa. En kyllä pikaisesti lukemalla löytänyt lakitekstiä numeron julkituonnista.
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2006/20060255
Menneitä matkoja: 18.02.2008 SFIX & Star, 22.03.2008 Galaxy (Suite), 05.04.2008 Serenade (Commodore), 26.04.2008 Galaxy (Suite), 31.05.2008 Serenade (Commodore),  02.08.2008 Symphony (Commodore), 06.08.2008 Serenade (Commodore), 29.08.2008 Star (kansipaikka) & Star (busines), 08.11.2008 Symphony (Commodore), 21.12.2008 Serenade (Commodore)

Joonas Vähämäki

Lainaus käyttäjältä: Marja Pyymäki - 19.08.2008, 13:56:05
Missä on tämän keräyksen lupanumero.

Ei sitä varmaan olekkaan, josta johtuen tämä kohta viestissä

Lainaa
This money can not yet be "officially" collected by donations because the process of founding the Finnjet association is still running and it won't be ready within the next days. Anyway, Johnny Sid has started to collect money already now and we definately need every cent now. Please think of all efforts that were taken by now which did impress the Breaker as much as to wait with scrapping until now, 2 months since Finnjet was actually beached in Alang.

Jussi Littunen

Itse olen tämän viestin myös sähköpostiini saanut ja siinä muuten mainitaan, että Turulla olisi alukselle väliaikainen paikka. Epäilen, että jos kyseessä olisi huijausyritys, haluttaisiin rahaa tilille heti, eikä vasta, kun keräykseen on saatu lupanumero. Vaikka uskon jokaisen osaavan mennä edellämainitun linkin taakse, lainaan sen seitsemättä-yhdeksättä pykälää:

Lainaa7 §
Luvan saaja

Rahankeräyslupa voidaan antaa Suomessa rekisteröidylle yhteisölle tai säätiölle, jolla on yksinomaan yleishyödyllinen tarkoitus.

Rahankeräyslupa voidaan antaa Suomessa toimivalle rekisteröimättömälle yhteisölle, jolla on yksinomaan yleishyödyllinen tai 6 §:n 2 momentin 1 kohdassa mainittu tarkoitus, jos rekisteröimättömyys johtuu siitä, että yhteisön asemasta on säädetty Suomen lainsäädännössä, tai yhteisön toiminnan tilapäisestä luonteesta.

Rahankeräyslupaa eivät voi saada valtio, kunta tai kuntayhtymä taikka evankelis-luterilainen kirkko tai ortodoksinen kirkkokunta taikka niiden seurakunta tai seurakuntayhtymä.
8 §
Rahankeräyksen toimeenpanoaika

Rahankeräyslupa voidaan antaa enintään kahden vuoden määräajaksi.

Lupa yksittäisen henkilön tai perheen auttamiseksi toimeenpantavaan rahankeräykseen voidaan antaa enintään kuuden kuukauden määräajaksi.

Luvassa määrättyä rahankeräyksen toimeenpanoaikaa ei saa jatkaa.
9 §
Rahankeräyksen kielletyt toimeenpanotavat

Kiellettyä on:

1) järjestää rahankeräyksen toimeenpanon yhteydessä arpajaiset tai muu toiminto, jossa osallistuvalle luvataan kokonaan tai osittain sattumaan perustuva voitto;

2) toimeenpanna rahankeräys ketjukirjeen avulla tai siihen verrattavalla tavalla;

3) järjestää rahankeräys pyramidipelin muodossa;

4) järjestää rahankeräys tavalla, jossa kaupankäynti tai yhdistyksen jäsenhankinta ja rahankeräys ovat ilmeisessä vaarassa sekoittua keskenään.

Tässä on muutama kohta tummennettuna, jotka ovat Finnjetin pelastamisen kannalta olennaisia. Ainoa, mitä tässä kohtaa voidaan hieman miettiä, on että onko tämä rahankeruu laitettu liikkeelle ketjukirjeella. Mielestäni ei. Ketjukirje kiertää sähköposti-(tai koti-)osoitteesta toiseen, mutta nämä viestit ovat tulleet suoraan Pro Finnjet-hankkeelta. Edelleenkin, jos haluaa lahjoittaa, niin siitä vaan, tai sitten ei, se olkoon jokaisen oma asia enkä sitä ala kommentoimaan.  ;)

Ville Alho

Lainaus käyttäjältä: Oskari Littunen - 19.08.2008, 16:47:33
Epäilen, että jos kyseessä olisi huijausyritys, haluttaisiin rahaa tilille heti, eikä vasta, kun keräykseen on saatu lupanumero.

No onhan tässäkin ketjussa jo ainakin kaksi ihmistä ilmoittanut antaneensa hankkeeseen rahaa. Tosin he ilmeisesti ovat ostaneet jonkinlaisen oikeuden yöpyä Finnjetillä, mutta on tälläisiä "osta esine/palvelu hyvän asian vuoksi" systeemeitä aina silloin tällöin käsittääkseni rahannkeräyksiksi tulkittu sen sijaan että niitä olisi puhtaana liiketoimintana pidetty. Viranomaisten taholta siis. Oli miten oli, rahaa selvästikin siis halutaan tilille ja heti  ;)

Tero Söderholm

Hollannissa ymmärrettiin vanhan laivan arvo. Tsekkaa linkistä, kuinka vuonna 1959 rakennettu S/S Rotterdam
palasi 4.8.2008 vuosikymmenten poissaolon  jälkeen kotiiinsa !
Mutta hollantilaiset ovatkin vanhaa merenkulkijakansaa !
http://www.ssrotterdam.net/
Laivakuviani Marinetrafficin galleriassa:
http://marinetraffic.com/ais/showallthumbs.aspx?copyright=Tero%20Soderholm

Kaikki paitsi torvisoitto on turhaa....eikä sekään  niin tärkeää ole.

Janne Koskinen

Onkos "inspection team" suuntaamassa Alangiin suunnitellusti (tänään)?
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Rontti

Mitä mitä? En ole seurannut tätä topiccia mutta eikä sitä vanhaa ruuhta ole vieläkään saatu nauloiksi?
Meinaako joku hullu sen vielä ostaa?
Telakat on sitä varten että saadaan uusia turvallisia ja toimivia laivoja ettei vanhoja paskoja tarvitse entisöidä.

Suunnittelija

Ensinnäkin Finnjet on ihan hyvässä kunnossa oleva laiva, joka uudistettiin viimeksi 2004, joten hyvässä kunnossa se on. Ja romuttaja on itse katsinut laivan olevan liian hyvässä kunnossa romuttamiseen ja uudet laivat maksavat ja Finnjet ON turvallinen, joten unohda tuollaiset puheet, ihan hyvin sen saisi vaikka pelkästään tekemään risteilyjä Itämerelle. ei sen tarvitse pakosti niitä kaasuturbiineita käyttää.