Finnjet romuksi

Aloittaja Timo Selkälä, 02.05.2008, 09:37:47

« edellinen - seuraava »

Kim Helle

Lainaus käyttäjältä: Reima Metsäranta - 20.05.2008, 20:11:28
Pieniä ihmeitä on tänään ilamassa:

http://www.yle.fi/uutiset/24h/id91249.html

"Nyt Finnjetin perään kaipaa joukko espoolaisia kaupunginvaltuutettuja, joukossa muun muassa entinen laivanrakentaja, vuorineuvos Martin Saarikangas (kok), puoluejohtaja Timo Soini (ps) ja kansanedustaja Eero Akaan-Penttilä (kok).

Eilen jättämässään valtuustoaloitteessa Saarikangas ja kumppanit ehdottavat, että Espoon kaupunki ostaisi Finnjetin."


Eli siis Espoossa harkitaan Finnjetin ostamista. Aika yllättävä ratkaisu olisi, muttei välttämättä huono  8) . Tervetuloa Espooseen, Finnjet!


Se on just näin :beer: Liikenee minunkin pussista tähän aloitteeseen rahaa ;D
Päivitys

Tulossa:

Menneet: BP 3.5.2023

Mikko-Oskari Koski

Älä nyt hulluja puhu. Kun riistoporvarit (jollaiseksi maisterisjätkä Soinia ei toki pidä mennä vahingossakaan sanomaan) kerankin ovat valmiit jotain omasta pussistaan maksamaan, annetan se ilo ihan täysin heille. Iso-Masa saattaisi pystyä Jetin ostamaan jopa omilla rahoillaan.. ::)

Tietysti huutavat yhteiskuntaa apuun siinä vaiheessa, kun projekti osoittautuu tuottamattomaksi. Mutta se on sitten sen ajan murhe.
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Arivaara

mitään näin älytöntä en ole vielä kuullutkaa. nyt tämäkin tuli nähtyä siis että tällaista ehdotetaan. romuksi vaan koko höskä.

Aleksi Silvast

säästöä syntyy kun ajettaan jetillä länsisatamasta larun ja suomenojan kautta kivenlahteen niin ei tarvitse rakentaa länsimetroa...
kun avaa silmät ja on ihan pimeätä niin on tajuton..

Markus Myllymäki

Helsingin Sanomat:

Aloitteentekijät sanovat haluavansa pelastaa Finnjetin romutukselta.

Legendaarinen matkustajalaiva soveltuisi vuorineuvos Saarikankaan mukaan hyvin kelluvaksi hotelliksi, jossa henkilökunnan määrä olisi minimoitu.

Finnjetiä voisi vuokrata väliaikaismajoitustarpeisiin esimerkiksi ydinvoimalatyömaan työntekijöille, Saarikangas visioi.

Hän huomauttaa, että Finnjetiä käytettiin väliaikaismajoitukseen viimeksi New Orleansin hirmumyrskyn jälkihoidon aikana. Edullista majoitusta voitaisiin tarjota myös esimerkiksi pakolaisille tai tutkijoille.

Laivanrakentajana tunnettu Saarikangas uskoo, että romutusuhan alla yhä olevan Finnjetin voisi saada seitsemällä miljoonalla eurolla.

Suomeen kuljetettuna hinta olisi kymmenisen miljoonaa, Saarikangas laskeskelee.

Laivalle olisi löydettävä satamapaikka, ja kuluja tulisi myös siivouksista ja mahdollisista korjauksista.

Hotellikäytössä laiva maksaisi Saarikankaan mukaan itsensä nopeasti takaisin ja alkaisi tuottaa tuloa.

"Minä uskon, että tämä olisi tuottoisa (bisnes). Tässä voisi kohtuuhintaisella vuokralla saada kaupungille jopa erinomaisen hyvää tuloa", Saarikangas vainuaa.

Asuntolaivan voisi sijoittaa ainakin aluksi esimerkiksi Espoon Suomenojalle, Saarikangas pohtii. Hän kuitenkin epäilee samaan hengenvetoon, ettei Suomenojan pikkusataman merialtaan syvyys riitä Finnjetille.

Vaihtoehtoisesti satamapaikka voisi löytyä Helsingistä tai Inkoosta. Asuntolaiva vaatii satamapaikan, jossa on tarvittavat sähköliitännät, ja mahdollisuus jäteveden käsittelyyn.

Finnjetin kohtalo on yhä auki. Turkkilainen laivameklariliike MSK Maritime Services & Trading Ltd on etsinyt Finnjetille uutta käyttöä.

Toukokuun puolivälissä omistajan kerrottiin saaneen laivasta kaksi ostotarjousta. Molemmissa tapauksessa laivaa kaavaillaan matkustajakäyttöön.

Tänään keskiviikkona kerrottiin, että varustamoyhtiö Stella Company Group oli kiinnostunut hankkimaan Finnjetin Helsingin ja Pietarin väliseen liikenteeseen.

"Finnjetin romuttaminen olisi erittäin vahingollista, sillä siitä saisi mainion asuntolaivan. Aluksessa on hyvät majoitustilat 700–800 ihmiselle. Hytit ovat laadultaan ruotsinlaivojen tasoa", Martin Saarikangas sanoo.

Teijo Niemelä

Finnjet on luovutettu tänään uudelle omistajalleen Saudeissa ja siihen vaihdetaan parhaillaan miehistöä. Muutaman vuorokauden kuluttua alus lähtee kohti Intian Valtamerta... Eli, aika on käymässä vähiin. Myös maailmalla ollaan tietoisia espoolaisten ideoista.
Risteilyuutiset osoitteesta www.cruisebusiness.com
2/2015 Costa Serena; 3/2015 Wind Surf; 4/2015 Viking Star; 5/2015 Star Breeze; 10/2015 Norwegian Escape; 11/2015 Anthem of the Seas. Tulevaa: 1/2016 Veendam; 4/2016 Koningsdam.

Jouni Haimi

Lainaus käyttäjältä: Teijo Niemelä - 21.05.2008, 21:11:46
Finnjet on luovutettu tänään uudelle omistajalleen Saudeissa ja siihen vaihdetaan parhaillaan miehistöä. Muutaman vuorokauden kuluttua alus lähtee kohti Intian Valtamerta... Eli, aika on käymässä vähiin. Myös maailmalla ollaan tietoisia espoolaisten ideoista.


Eli meni nauloiksi ??? ???

Ilari Uotila

Iso-Masa ja kumppanit olivat vähän myöhässä, ne rahat pitäisi olla valmiina tilillä kaupantekoa varten siinä vaiheessa kun naulatehdas häämöttää edessä. Olisi Finnjet kyllä ansainnut museoinnin Suomessa.

Jussi Lampinen

Lainaus käyttäjältä: Ilari Uotila - 23.05.2008, 00:31:09
Iso-Masa ja kumppanit olivat vähän myöhässä, ne rahat pitäisi olla valmiina tilillä kaupantekoa varten siinä vaiheessa kun naulatehdas häämöttää edessä. Olisi Finnjet kyllä ansainnut museoinnin Suomessa.
Samaa mieltä mikseivät alkaneet aiemmin tekemään ostoehdotuksia, nyt taitaa olla myöhäistä

Jani Nousiainen

jos vaan rahaa on niin myöhäistä ei ole ennen kuin alkavat polttopillillä viipaloimaan. Tosin aika heikolle kyllä tilanne näyttää jetin osalta.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Joonas Vähämäki

Vielä erikoisemmaksi tilanteen tekee mielestäni se, että samaan aikaan kauppaa käydään kuitenkin vieläkin vanhemmilla ja surkeammilla paateilla, kuten esim. aiemmin mainitulla Gabriel Scottilla mutta Finnjet ollaan valmiina romuttamaan.

Toni Redsven

Niin, onko kaveruksilla todelliset aikeet espoolaistaa Finnjetti vai oliko kyseessä vain imagon nostatus tempaus? Jos aie oli oikea niin yhdyn edellisiin siinä että rahalla sen laivan saa vielä vedettyä rantahiekaltakin pois...

Arne Wallen

Nythän on huomioitava että kunnallisvaaleja pukkaa, nimi näkyviin maksoi mitä maksoi ja kuka.

Jussi Littunen

Lainaus käyttäjältä: Joonas Vähämäki - 23.05.2008, 16:36:30
Vielä erikoisemmaksi tilanteen tekee mielestäni se, että samaan aikaan kauppaa käydään kuitenkin vieläkin vanhemmilla ja surkeammilla paateilla, kuten esim. aiemmin mainitulla Gabriel Scottilla mutta Finnjet ollaan valmiina romuttamaan.

Ongelma lieneekin Finnjetin vaativat kaasuturbiinit.

Joonas Vähämäki

#59
Lainaus käyttäjältä: Oskari Littunen - 24.05.2008, 20:07:52
Ongelma lieneekin Finnjetin vaativat kaasuturbiinit.

Tuskin, johan tästä on ollut puhetta täällä foorumillakin että ne on jo poistettu laivasta. Dieselillä mennään, vai eikö tätä muutosta ehditty vielä tehdä?