Eckerö Line haaveilee uudesta vanhasta laivasta

Aloittaja Pasi Salo, 28.09.2011, 11:44:58

« edellinen - seuraava »

Joonas Vähämäki

Lainaus käyttäjältä: Ari Savolainen - 22.12.2011, 09:13:00
Mobyn paateissa jääluokka 1B. Kuullostaa hiukan epäilyttävältä.
Siksi toiseksi, ei kiitos lisää täriseviä hirvityksiä tuolle reitille ;)

Kalle Keinonen

Lainaus käyttäjältä: Timo Selkälä - 22.12.2011, 08:36:45
Lankulla huhutaan neuvottelujen olevan käynnissä Moby Wonder-sarjalaisen ostosta.
olisihan se kyllä todella suuri tason kohotus eckerölle. Sitten voisi joskus vaihtelun vuoksi oikeasti matkustaakin eckeröllä. Nykyinen tuskallisen hidas ja loppuunkulunut pesusoikko ei kyllä houkuta pätkääkään eikä tule käytettyä muuten kuin tallinkin ja viikkarin ollessa täyteen myytyjä.
Sitten kun vielä hankkisivat oikeudet väiski & co:yn ja jättäisivät ne paikalleen sekä unohtaisivat hölmöt "ainoa suomalainen laiva" höpötykset.

Joni Huopana

Tykkäisin kyllä, jos suosikkilaivani sisar päätyisi tänne. Olisi kiintoisaa nähdä, miten Eckerö pitäisi noin paljon Nordlandiasta poikkeavaa laivaa, puhumattakaan siitä, että voisi vertailla Daewoon ja Fincantierin työnjälkeä :)

Janne Koskinen

Oolannin merenkulku Lankun huhuista:

http://www.sjofart.ax/sv/nyheter/rederi_ab_eckero_letar_ny_farja/529

"En skribent på sjöfartsforumet Landgången påstår att han från en initierad källa vet att ett intresse finns för Tallink Superstars systerfartyg Moby Wonder som är byggd 2001 i Sydkorea och trafikerar för Moby Line."

"-Det gäller att hitta rätt tonnage till rätt pris vid rätt tillfälle. Vilka fartyg vi tittar på eller vilken mäklare och vilket varv vi jobbar med kommenterar vi inte.

Orsaken är enkel:

- Om man berättar tenderar det att påverka priset, säger Blomqvist."

"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Harri Anttila

Pakko kysyä että mikä on Stena Baltican tilanne nyt,  alus kun kapasiteetiltaan ja tyyliltäänkin olisi hyvinkin pätevä Nordlandian korvaaja....  -jos jäissä etenee  ;)

Kalle Id

Stena Baltica näyttäisi olevan makuutettuna Lysekilissä (Göteborgin pohjoispuolella), eli ilmeisesti Stenalla ei ole laivalle käyttöä. Tosin Baltica on nykyisellään ymmärtääkseni aika rahtipainotteinen kippo, ja Eckerö vasta "valitti" reitillä olevan liikaa rahtikapasiteettia.

Timo Selkälä

#36
Eckerö ostanut laivan, lehdistötilaisuus käynnissä:
http://www.alandstidningen.ax/article.con?id=29684&iPage=1
Nytt fartyg för Eckerö Line
Eckerö Line har köpt ett nytt fartyg för linjen Helsingfors-Tallinn.

SJÖFART Moderbolaget Rederi Ab Eckerös vd Björn Blomqvist (bilden ) informerar mer om affären på en presskonferens under förmiddagen.

I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Juhani Reku

Tiedote asiasta:

Eckerö Linelle uusi laiva Helsinki–Tallinna-reitille

Rederiaktiebolaget Eckerö, joka on Eckerö-konsernin emoyhtiö, investoi uuteen alukseen Eckerö Linen Helsinki–Tallinna-reitille. Eckerö ostaa Moby SpA-varustamon M/S Moby Freedom -laivan.

Eckerö ottaa aluksen haltuunsa Italiassa maaliskuussa, ja alukseen tehdään mittava peruskorjaus, jotta laiva on Eckerö Linen menestyksekkään konseptin mukainen. Uusi, moderni laiva, jonka kapasiteetti on edeltäjäänsä isompi, tulee Helsinki–Tallinna-reitille myöhemmin tänä vuonna.

"Olemme avoimesti etsineet korvaajaa M/S Nordlandialle. Olen erittäin iloinen ja ylpeä voidessani kertoa tästä kaupasta. Kaikkinensa 90 miljoonan euron investointi, sisältäen peruskorjauksen ja alukseen tehtävät muutostyöt, on pitkäaikainen sitoumus ja osoittaa sen, että uskomme Helsingin ja Tallinnan välisen reitin tulevaisuuteen", Eckerö-konsernin konsernijohtaja Björn Blomqvist sanoo.

Laivahankkeen mahdollistaa Eckerö-konsernin yhteistyöpankin Handelsbankenin rahoitus.

Uuteen laivaan mahtuu 2 080 matkustajaa ja 665 henkilöautoa tai 84 kuorma-autoa. Laivan rahtikapasiteetti on 1 900 rahtimetriä, se on 175 metriä pitkä ja sen teho on 50 400 kW (68 500 hv). Verrattuna M/S Nordlandiaan uuden aluksen matkustajamukavuus on edeltäjäänsä parempi, varsinkin syksy- ja talviaikaan.

"Kuljetamme vuosittain noin miljoona matkustajaa ja 75 000 rahtiyksikköä. Eckerö Linen Helsingin ja Tallinnan välinen reitti on vakiintunut ja suosittu. Uuden aluksen myötä Eckerö Linen konsepti ja henkilöstö pääsevät entistä paremmin oikeuksiinsa", Eckerö Linen toimitusjohtaja Irja Hanelius iloitsee.

Projektin edetessä Eckerö Line tiedottaa lisää aikataulusta, aluksen tulevasta nimestä ja muista ajankohtaisista asioista.

Joni Huopana

Hienoa! Hyvä Eckerö! Todella kivaa saada Superstarin sisar näille vesille.

Kalle Id

Seuraava kuuma kysymys on, tuleeko uuden laivan nimeksi Freelandia vai joku muu? ::)

Ei vaan, hieno uutinen on tämä. Ehkä sitä pitää sitten itse ihan vaivautua käymään Nordlandiallakin, ennenkuin se lähtee kohti uusia seikkailuita.

Jani Nousiainen

Nyt olisi Eckerö Linellä hyvä tilaisuus aloittaa Miniristeilyt. Tuossa aluksessa olisi erinomaiset tilat siihenkin käyttöön , vaikka osa hyteistä varmasti uuden myymälän tieltä poistuukin. Olisi hyvää vaihtelua BP:lle ;) 

Mutta loistava uutinen. Uusivat kerralla reilusti uudemman ja isomman kuin entinen.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Matti Holmström

Odotan että tuleeko minkälainen hintakilpailu kun vihdoinkin on lähes vertaulukelpoinen laiva.  Superstar ja nyt tämä sitten... Aikataulut tietty kiinnostaa jo tässä vaiheessa mihin se / ne tulee asettautumaan. Ihan varmasti on jo suunnitelmat olemassa kun tämän laivan hankkivat. Tämä antaa hyvät mahdollisuudet hienoon kilpailuun ko. reitillä.

Toinen juttu... ohjatkaa mut keskustelualueelle jos sellaista edes on mutta aina olen ihmetellyt Mobyn käsittämätöntä laivojen värimaailmaa niin sisätiloissa kuin tuo näkyvämpi puoli... ???   Ei vatvota sitä tämän otsikon alla... kunhan vain ihmettelen.


Timo Toivonen

#43
Hyttejä näemmä häviää, mutta jää silti enemmän kuin Superstarille (250 vs 186 kpl).

Lähtökohdat ovat sen verran hyvät, että vaikeaa kait tätä on sössiä, kunhan ei peesata peesaajaa aikatauluissa ja laivan palveluissa.
"Tere tulemast Titanicule!"

Timo Selkälä

Hyttejä on hiukan yli 300. joten 50-60 niitä katoaa tuon mukaan.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.