Viking Line tuo katamaraanin Tallinnan-linjalle

Aloittaja Pekka Linnainen, 17.02.2017, 11:38:38

« edellinen - seuraava »

Pekka Laakso

[offtopic]Ei jäänyt. Landgången pitää tietää.[/offtopic]

Jatkakaa aiheessa.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Mikko Valli

Onko tietoa mitä koeajoa tekevät tällä hetkellä?

Kalle Id


Kalle Id


rasanttu

Ei onnistu ennakkotilaus FSTR:lle. "Varaus on reitille jolla ei voi tehdä ennakkotilauksia".

Kiva kun sitä kuitenkin sivuillaan mainostavat.

Ilpo Kuivanen

Lainaus käyttäjältä: Santtu Räsänen - 11.04.2017, 15:32:54
Ei onnistu ennakkotilaus FSTR:lle. "Varaus on reitille jolla ei voi tehdä ennakkotilauksia".

Kiva kun sitä kuitenkin sivuillaan mainostavat.

Kaksi vaihtoehtoa: Eivät ole vielä saaneet järjestelmää organisoitua niin, että onnistuu, taikka sitten ei ole mahdollisuutta järjestää esim. tilanpuutteen vuoksi?

rasanttu

Lainaus käyttäjältä: Ilpo Kuivanen - 12.04.2017, 11:07:38
Kaksi vaihtoehtoa: Eivät ole vielä saaneet järjestelmää organisoitua niin, että onnistuu, taikka sitten ei ole mahdollisuutta järjestää esim. tilanpuutteen vuoksi?

Soitin. Ilmeisesti tulossa.

Joonas Kortelainen

Kyllä siellä ekalla matkalla jotain asiaan liittyvää puuhattiin ja mainoksetkin olivat jo seinillä. Nyt on tosiaan kolmas päivä liikennettä.

Kalle Id

Jos keltään on jäänyt laivan sisätilat näkemättä, niin blogissani on pieni setti kuvia: http://kships.blogspot.fi/2017/04/express-viking-fstr-interiors-15-20.html (eikä tuosta isoa settiä kyllä saisikaan).

rasanttu

Ristiriitaiset tunnelmat. Alus oli nimittäin myöhässä kun matkalla oli pientä merenkäyntiä. Matka-aika oli lopulta yli 2 tuntia. Paluumatka sujui suurinpiirtein luvatussa ajassa. Mielestäni kun varustamo markkinoi alusta nopeaan liikennöintiin niin luvatuista aikatauluista olisi pidettävä kiinni. Käsittääkseni tuo alus kykenisi taittamaan matkan huomattavasti nopeammin (jopa tunnissa?) mikäli koneista otettaisiin täysi teho.

Aluksen alkkoholimyymälä on lähinnä vitsi. Se on suunnilleen R-kioskin kokoinen. Myymälästä ei löytynyt mm. Salmiakki kossua ollenkaan. Käsittämättömiä puutteita.

Pokan purku sujui nopeasti miehistö oli ilmeisesti tullut aluksen mukana ja tiesi tehtävänsä. Autokannella makasi sammuneena joku suomalais vodkaturisti, hävettää.

Kalle Id

Miehistö ei ole tullut laivan mukana, vaan ovat joko toisilta viikkareilta siirtyneitä tai uusia.

Ja sieltä (kieltämättä pienestä) myymälästä saa toki muutakin kuin alkoholia.

Juha Tuomala

Lainaus käyttäjältä: Santtu Räsänen - 26.04.2017, 13:19:19
Ristiriitaiset tunnelmat. Alus oli nimittäin myöhässä kun matkalla oli pientä merenkäyntiä. Matka-aika oli lopulta yli 2 tuntia. Paluumatka sujui suurinpiirtein luvatussa ajassa. Mielestäni kun varustamo markkinoi alusta nopeaan liikennöintiin niin luvatuista aikatauluista olisi pidettävä kiinni. Käsittääkseni tuo alus kykenisi taittamaan matkan huomattavasti nopeammin (jopa tunnissa?) mikäli koneista otettaisiin täysi teho.

Jos muistellaan pre-2007 vuosia, ton kokoisia aluksia oli Nordic Jetlinella ja Siljalla, muistaakseni neljä. Kaksi taisi olla yksirunkoisia ja kaksi katamaraaneja.

Nuo kyseiset Siljan paatit oli usein myöhässä koska koneet oli jostain päin paskana. Se tiedettiin jo lippuja myydessä, mutta siitä tiedotettiin matkustajille vasta kaukana merellä että koneissa on jotain skäsmää ja saavutaan puoli tuntia tms myöhässä.

Lindan leijat ovat taas niin pieniä ja keliherkkiä, että pienikin tuuli pilaa aikataulut.

Kopteri oli ehdottomasti paras, lenti varmasti vaikka oli kovakin tuuli. Myrskyllä riepotteli mutta silti veti aikataulujen mukaan. Autoa sinne ei saanut mukaan, se oli ainoa miinus. Nii ja se et osa ei päässy hengissä perille. Itsellä oli pari päivää välissä ko kopterilla.

Ilpo Kuivanen

Lainaus käyttäjältä: Juha Tuomala - 27.04.2017, 14:28:26
Nuo kyseiset Siljan paatit oli usein myöhässä koska koneet oli jostain päin paskana. Se tiedettiin jo lippuja myydessä, mutta siitä tiedotettiin matkustajille vasta kaukana merellä että koneissa on jotain skäsmää ja saavutaan puoli tuntia tms myöhässä.

Noihin aikoihin tuli aika paljon matkusteltua Tallinnassa ja eniten käyttämäni laivayhtiö oli Silja ja Siljalta pikalaivat. En muista yhtään kertaa, että ne olisivat olleet myöhässä minkään muun syyn kuin kelin takia joskus. Kannattaa muistaa, että myös Tallinkilla oli kaksi samanlaista pikalaivaa vähän aikaa liikenteessä, tosin sillä erotuksella, että ne olivat vanhempia (ja huomattavasti kämäisempiä) kuin Siljan käyttämät SuperSeaCatit. Niiden kanssa muistan joskus hämmästelleeni tahmaista liikehdintää.

Juha Tuomala

Lainaus käyttäjältä: Ilpo Kuivanen - 28.04.2017, 11:22:02 Siljan käyttämät SuperSeaCatit. Niiden kanssa muistan joskus hämmästelleeni tahmaista liikehdintää.

Ne oli nimenomaan Superseacatteja. Mulle jäi mielikuva, että kyse oli niin isosta remontista, että sitä ei alettu tekemään kesken kauden vaan ajettiin sillä mitä on. Se on mutuilua, kuulutuksissa ei kerrottu tarkkaan mikä kannen tiiviste siellä vuotaa. :)

Joonas Kortelainen

#59
2000-2006 kulki Superseacat Four, vielä Seacon/Hellenic Speedwaysin laskuun sitten Tallinkin Silja-kaupan jälkeen 2007-08 kaudet. Superseacat Three Silja 2003-06, Seaco 2007-08. Superseacat One Silja 2005. Kyllä ne todella hyvin aikataulussa menivät.

1999-2005 Tallink Autoexpress, isompi autoja kuljettava katti, 2001-2007 Tallink AutoExpress 2, sama kuin em., Autoexpress 3 2004-06, tämä oli Superseacattien proto, kuin myös Autoexpress 4 2005-06. Pienempi Tallink Express ilman autoja kaudet 1997-2000.

Viking Express 1994 Condor 9, ei autokantta, Viking Express I 1995, otti autoja Incatin katamaraani, Orca Spirit nimellä Viking Express II 1995-1996, ei autoja, norjalainen pikkukatti, Viking Express III Søbjørnen oli samanlainen kesän 1996. Ja nyt siis Incatin katamaraani Express Viking FSTR nimellä.

FRS ajoi kaudet 1998-2008 Nordic Jetillä ja 1999-2008 myös Baltic Jetillä. Nämä olivat isompia norjalaisia kuin nuo Vikingin pikkuvehkeet ja ottivat autoja.

Siinäpä nuo lyhykäisyydessään, pl. hydrofoilit ja Estonian New Linen, myöh Linda Linen pikkukäysät. En jaksa nyt kaivaa vuosia mutta niitä on ollut ainakin Tsiklon, Luik, Sinilind, Moonika, Maarika, Liisa, Laura, Jaanika, San Pietro, Ulstein Surfer, Jaanika II, Linda Express, Merilin ja Karolin. Liisa, Jaanika II ja Laura ehättivät kulkea pari ysärikesää myös Tallinkin väreissä, olisko ollut 1993-96.