Itämerellä ja Pohjanmerellä liikennöivien laivojen rikkipäästöjä rajoitetaan

Aloittaja Kimmo Rantanen, 07.10.2008, 16:34:39

« edellinen - seuraava »

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 05.09.2014, 17:31:45
Boren Bore Song saa ensi tammikuussa Deltamarinin DeltaLangh-pohjaisen hybridipesurin. Lisäksi alus jatkas P&O North Sea Ferriesin rahtauksessa Englannin kanaaliliikenteessä.

Boren tiedote:
http://www.bore.eu/bore-enhances-environmental-solutions-onboard-mv-bore-song-and-agrees-charter-renewal-with-po-ferries/
Bore asennuttaa rikkipesurin (oletettavasti samantyyppisen kuin yllä mainittuun Bore Songiin) Seagardiin Naantalissa seuraavien viikkojen aikana:

"As of 1 January 2015, ships operating on the SECA comprising the Baltic Sea, the North Sea and the English Channel are required to meet emission levels of less than 0.1 per cent. To meet this requirement Bore is engaged in a number of initiatives: • Installation of a scrubber on M/V Bore Song in December 2014 and on M/V Seagard by April 2015"

Lähde: Rettigin vuosikertomus 2014, sivut 28-29.
Löytyy kohdasta Full year 2014, Download Annual Report 2014 (PDF):
http://www.rettig.fi/en/investor-relations/ir-library/
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Aleksi Lindström

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 20.03.2015, 04:14:22
Alfa Laval toimittaa rikkipesurijärjestelmän myös Finnlinesin äskettäin hankkimaan Finnmerchantiin --

FINNMERCHANT saapuu Hankoon Stocznia Remontowa Nautan telakalta Gdyniasta 13.9.2015, rikkipesurin ja uuden sinisen runkovärin kera:

http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=2321740
http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=2321739
http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=2321738

Kalle Id

Aikas messevä korsteeni pesuriasennuksen jälkeen! :o Pakko myös sanoa, että vihreä runkoväri näytti omiin silmiini paremmalta.

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 13.09.2015, 15:05:52
Aikas messevä korsteeni pesuriasennuksen jälkeen! :o Pakko myös sanoa, että vihreä runkoväri näytti omiin silmiini paremmalta.
No, voihan se olla, mutta nyt sentään on saanut varustamon oman värityksen.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

S Liljeström

Minunkinkin mielestä tämä sininen väri poikkeaa muista Finnlinesin sinisistä - on jotenkin kirkkaampi!
Vaikka aika paljon seuraan laivoja, niin olin jotenkin pitänyt tätä pienempänä kuin Finnhansa-sarjaa.
Pituutta tällä kolmannella Finnmerchantilla näyttää olevan 193 m, mutta kaistametrimäärä tietenkin
ratkaisee.
Varustamojen tapa käyttää vanhoja nimiä uudelleen sotkee mielestäni asiaa aika paljon, mutta olisiko jollain
parempaa ehdotusta?
Takavuosina kuulin käytävillä, että "ei niitä nimiä muuten muista, elleivät ne ala samalla kirjaimella", esim.
Aldebaran, Atalaya, Astrea sekä neljäs rv. 1977-78, jonka nimeä - kumma kyllä - en muista nytkään,
koska niitä ei jostain syystä ole FoF:ssä.
Olisiko tämä sittenkin ollut Antares?

SL

Pekka Laakso

Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

S Liljeström

Kiitos Pekka Laakso, sitä joskus vain huomaamattaan syyllistyy OT:hen!

SL

Juhani Mehto

#82
Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 19.02.2014, 08:24:21
Ruotsalainen Thunbolaget on tilannut dual-fuel-moottorilla varustetun irtolastialuksen Hollannista. Kyseessä on mahdollisesti ensimmäinen LNG-käyttöön kykenevä irtolastialus maailmassa. 5875 dwt:n alus luovutetaan ensi vuoden elokuussa.

Sjöfartstidningen

Tämä alus on nyt laskettu vesille Hollannissa ja sai samalla nimekseen Greenland. Matkan varrella aluksen koko on kasvanut 7350 dwt:iin ja aluksesta tulee itsepurkava sementtilaiva. Luovutus on ennen vuodenvaihdetta ja käyttöön alus pääsee vuoden 2016 alussa.

Sjöfartstidning

EDIT: Sisaraluksen nimeksi tulee Ireland ja se laskettiin vesille Hollannissa 19.3.
Sjöfartstidningen
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Ruotsalaiset tankkerivarustamot ovat tilanneet yhdessä neljä dual fuel -kemikaali/öljytuotealusta Kiinasta. Aluksista kaksi tulee Furetankin, yksi Älvtankin ja yksi Thunin omistukseen. Alusten kapasiteetiksi tulee 16.300 dwt, ja ne valmistuvat vuosina 2018-19.

Sjöfartstidningen
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

LNG-uutisia kaukaisemmilta vesiltä: maailman ensimmäinen LNG-käyttöinen konttilaiva on aloittanut liikenteen. Alusta käytetään Floridan ja Puerto Ricon välisessä liikenteessä.

Jutussa on myös tietoja LNG-käyttöisten alusten lisääntymisestä. Lähimmän kymmenen vuoden aikana valmistuvista noin 27.000 aluksesta tulee arviolta 1.200 (reilut 4 %) käyttämään mahdollisuuden mukaan LNG:tä polttoaineena. Näistä suurin osa tulee tosin liikennöimään Pohjois-Amerikan vesillä LNG:n halvemmasta hinnasta johtuen.

Sjöfartstidningen
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 08.03.2014, 12:09:41
Ruotsalaisen Walleniuksen ja japanilaisen NYK:in omistama autonkuljetusaluksia operoiva UECC tuo vuonna 2016 Itämerelle kaksi LNG-käyttöistä (dual fuel LNG/MFO) autolaivaa. Alukset rakennetaan Kiinan Nantongissa ja niistä tulee 181 m pitkiä ja niiden kapasiteetti on 3.800 autoa.

Sjöfartstidningen (mukana kuva)

Ensimmäinen alus pitäisi laskea vesille huhtikuun aikana, ja luovutus olisi syyskuussa. Aluksen nimeksi tulee Auto Eco.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Turun satama selvittää jälleen LNG-terminaalin rakentamista, kertoo Sjöfartstidningen. Edellinen yritys, silloin Gasumin kanssa, lopahti vuonna 2012.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 20.03.2016, 18:07:33
Ensimmäinen alus pitäisi laskea vesille huhtikuun aikana, ja luovutus olisi syyskuussa. Aluksen nimeksi tulee Auto Eco.

Ensimmäinen alus luovutettiin 29.9.

KLIK
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 12.09.2016, 22:36:47
Porin LNG-tuontiterminaali on vihitty käyttöön, kertoo YLE.
...ja nyt Porissa on myös bunkrattu LNG:tä alukseen ensimmäisen kerran, kertoo Sjöfartstidningen. Kyseessä on tankkeri Ternsund, joka on rahdattu suomalaiselle NEOT:lle.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.