Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Muu merenkulku / Vs: Technip Offshore Finland yt-neuvottelut
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 20.07.2018, 11:51:36  »
Holy necropost, Batman!

Huhu kertoo, että Mäntyluodon telakka on myyty:

http://www.ts.fi/uutiset/talous/4025045/SK+Porin+Mantyluodon+telakka+myyty
2
Muut alukset / Vs: Helsingin telakka rakentaa kaasukondensaattitankkerin
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 20.07.2018, 11:40:08  »
Keulaosa laskettu vesille Kroatiassa:

https://twitter.com/ArctechH/status/1020220533970006016
3
Matkustaja-autolautat / Vs: Stena tilaa uusia aluksia Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 19.07.2018, 22:11:09  »
Ja nuo nyt tilatut kaksi ovat pikkaisen pidempiä kuin aiemmat (240 metriä kun ekat kuusi ovat 215 m). Stena ilmoitti asettavansa ne omaan liikenteeseensä (Karlskrona-Gdyniaa on veikkailtu reitiksi), tosin se ei todista mitään - pitihän ensimmäisten neljän laivan tulla alkujaan Stenan Irlanninmeren liikenteeseen, paitsi että näitä ennen tilatuista kuudesta vain kolme tulee Stenalle itselleen (tosin kaikki kyllä sinne Irlanninmerelle).
4
Muut alukset / Vs: Turun vesibusseista
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko-Oskari Koski 19.07.2018, 16:45:00  »
Föli-vesibussi Ruissalon linjalla on osoittautunut menestykseksi, ja linjaa täydentämään Ruissalo-lautan rinnalle hankittu Jaarlikin on löytänyt asiakkaansa. Hyvä niin, saamme nähdä, laajeneeko linjasto tästä.
Kaarinalainen Reijo Sillanpää on hankkinut Turun itäpuoliseen ajoon Tuula II-vesibussin Pieliseltä. Liikenteen aloitus on ilmeisesti vähän takkuillut, mutta onnea matkaan on silti syytä toivoa -onhan tässä ensimmäinen yritys rakentaa Pitkänsalmen ja Kuusiston suuntaan edes jonkinlaista risteilytoimintaa sitten Jokilan Taisto-vainaan, joka kehitti Linnanraunioristeilyn jo Annelle ja jatkoi sitä Jaanalla -80-90-lukujen vaihteen aikoihin.
 http://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/3978391/Uusi+vesibussi+aloitti+Kaarinassa++ensimmainen+reitti+nonstoppina+Kuusiston+saaren+ympari
5
Matkustaja-autolautat / Vs: Stena tilaa uusia aluksia Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 19.07.2018, 13:48:26  »
Stena ilmoitti toissapäivänä tilaavansa kaksi alusta lisää (alukset 7 ja 8) ja samalla ilmoitettiin neljästä lisäoptiosta.

Sjöfartstidningen
6
Muut alukset / Missä Tecoil Polaris, siellä pulmaa
« Uusin viesti kirjoittanut Seppo Honkanen 18.07.2018, 15:55:14  »
Viime vuonna Haminassa otsikohin "lorahdellut" pieni venäläinen tankkeri Tecoil Polaris (IMO: 8883290) on otsikoissa myös Iso-Britanniassa.
Haminan tapahtuman 25.11.2017 otti tutkittavakseen mm. Onnettomuustutkintakeskus.

https://www.grimsbytelegraph.co.uk/news/grimsby-news/tanker-tecoil-polaris-seized-humber-1677533
https://www.gov.uk/government/news/foreign-flagged-ships-detained-in-the-uk-during-june-2018
7
Matkustaja-autolautat / Vs: Mols Line tilasi autolautan RMC:ltä
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 17.07.2018, 23:32:36  »
RMC:n mukaan tiistaina pidettiin laivan luovutusjuhlaa, vaikka itse luovutusta ei vielä ole tapahtunut.

https://www.instagram.com/p/BlWBAXkFLKH/

https://m.youtube.com/watch?v=9l_perD_Z4s

Koeajo luvassa lähipäivinä, Länsi-Suomi arveli tapahtuvan jo keskiviikkona, mutta siirtyy...

http://ls24.fi/uutiset/rmc-n-ensimmainen-laiva-lahtee-tanaan-merikoeajolle
8
Matkustaja-autolautat / Vs: NLC Ferryn merenkurkun liikenne
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko-Oskari Koski 17.07.2018, 23:16:12  »
Kvarken Link tuskin lienee myytävänä, mutta uuden aluksen operointi saatettaisiin kilpailuttaa. Siinä tilanteessa Eckerö voisi tosiaan -niin halutessaan- olla mahdollinen toimija, mutta yhtä hyvin voi olla, ettei moinen sitä kiinnosta. Eihän Eckerö tiettävästi lähtenyt kisaamaan Ålandstrafikeninkaan operoinneista, vaikka siinä oltaisiin oltu kirjaimellisesti varustamon kotivesillä.
9
Matkustaja-autolautat / Vs: Baltic Queenin telakointi 2019
« Uusin viesti kirjoittanut Marko Manninen 17.07.2018, 21:06:18  »
Sinällään Galaxya oli tekniikan kannalta hyvä lepuuttaa toisella linjalla. Nyt on 10 vuotta menty aika kovalla rytinällä. Mut kyl tosta Suljan uudelleen brändäyksestä jotenkin jäi sellainen maku, et luu jäi käteen. Kyllä suurimman osan brändiä tekee se miltä laiva näyttää. Siljalla on neljä laivaa ja kolme tyyliä. Pitäisi olla kaksi tyyliä, jotka muistuttaa toisiaan. Aivan turhia juttuja oli muuttaa fonttia ja hylkeen hymyä. Mikäköhän on ollut tälle hommalle loppulasku? Sit taas Tallinkin liikenteessä on Siljan väreillä oleva laiva?? Isabellen väritys oli mielestäni erittäin onnistunut ja on tyyliltään Romantikan ja Victorian tyyliä.
10
Matkustaja-autolautat / Vs: NLC Ferryn merenkurkun liikenne
« Uusin viesti kirjoittanut Marko Manninen 17.07.2018, 20:55:02  »
On herännyt itselle kysymys tästä Vaasa-Uumaja välin liikenteestä, että mikseiköhän Eckerö tai Viking ole olleet kiinnstuneita ostamaan yhtiöö. Kerta nyt on tosdistettu, että siinä voi harjoittaa bisnestä. Jotenkn harmittaa se Silja Linen luopuminen reitistä aikanaan vedoten tax freen loppumiseen.

Toivottavasti tilaus tulisi Raumalle!
Sivuja: [1] 2 3 ... 10