Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Kauppalehti Aspon puolivuosikatsauksesta:

"ESL saanee ensimmäisen uuden laivansa elokuussa ja toisen elo-syyskuussa. Luovutusta on viivästänyt se, että teknisten järjestelmien viimeistely koeajojen jälkeen vie arvioitua pitempään."

https://m.kauppalehti.fi/uutiset/aspon-tulos-parani-yli-odotusten/tVm59mrq
22
Muut alukset / Vs: Helsingin telakka rakentaa kaasukondensaattitankkerin
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 13.08.2018, 23:59:03  »
Kuljetus lähti liikkeelle eilen ja laivan AIS:in mukaan tuloennakko Helsinkiin on 11.8. klo 11.00. Telakan uutisesta käy ilmi myös tankkerin nimi, eli siitä tulee Yuriy Kuchiev.
Lopulliseksi määränpääksi osoittautuikin Muugan edusta, minne Zhen Hua 34 saapui perjantaina (10.8.). Oli ensin Aegnan vieressä normaalilla ankkurialueella ja sen jälkeen on siirretty lahdelle Muugan itäpuolelle, todennäköisemmin suojaisempaan sijaintiin.
23
Matkustaja-autolautat / Vs: Polferriesin tulevaisuudesta
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 13.08.2018, 22:10:09  »
Luokituslaitos ensin kieltäytyi uusimasta laivan sertifikaattia ja sitten suostui uusimaan sen vain kuukaudeksi (ts. se pitää uusia vielä ennen tuota 3.9. aloitusta). Ainakaan minun korviini ei ole kantautunut, mikä siellä on varsinaisesti vikana. Huhujen mukaan osasyy viivästykseen on Polferriesin ja laivan omistajan ST Marinen riita siitä, kenen laivan kuntoon laittaminen pitäisi maksaa.
24
Muut alukset / Vs: Lundqvist tilasi kaksi tankkeria Japanista
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 13.08.2018, 20:31:44  »
Viides uudisrakennus sai nimekseen Sword, ja luovutettiin viime torstaina 9.8. Japanista. Sarjan kuudes alus kastettiin samalla, ja se sai nimekseen Lancing. Molemmat ovat vanhoja nimiä Lundqvistin laivastossa.

Lisätietoja kertoo toisella kotimaisella Ålands Sjöfart.

Tänään samainen lehti kertoi myös Lundqvist-varustamon huonosta tuloksesta
26
Matkustaja-autolautat / Vs: Mols Line tilasi autolautan RMC:ltä
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 13.08.2018, 19:01:57  »
Kohtuu pitkä 'hetki', kun on nyt ollut 'montussa' jo yli kaksi viikkoa! ::)
Finnpilotin mukaan lähdössä huomenna illalla - ennakko - jälleen kerran koeajolle.

Ja kyllä vain, koeajolle lähtö venyy venymistään...

Edit: Lähti vasta keskiviikkoaamuna klo 8.
27
Matkustaja-autolautat / Vs: Polferriesin tulevaisuudesta
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko-Oskari Koski 13.08.2018, 15:29:38  »
Polferries ilmoittaa Nova Starin lähtöjen olevan peruttuja syyskuun kolmanteen asti "varustamosta riippumattoman teknisen vian takia" (vapaa suomennos). Marinetrafficin mukaan alus kuitenkin on Gdanskin Nowy Portissa.
Tietääkö joku tarkemmin, mistä lienee kysymys?
28
Matkustaja-autolautat / Vs: Mols Line tilasi autolautan RMC:ltä
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 13.08.2018, 12:47:56  »
Mitäköhän vikaa siellä on, kun niin pitkään laiva on montussa ollut? Minulle tihkuneiden tietojen mukaan 31.7. olisi ollut se varsinainen sovittu viimeinen luovutuspäivä laivalla (vaikka telakka aikaisempaan tähtäsikin). Jos näin on, niin myöhästymissakot eivät todellakaan tee hyvää uuden telakkayhtiön tulokselle - varsinkin, jos huhut pitävät paikkansa ja koko projekti otettiin tappiolliseen hintaan referenssin saamiseksi...
29
Risteilijät / Vs: Kotkaan risteilyaluksia
« Uusin viesti kirjoittanut Seppo Honkanen 13.08.2018, 10:00:49  »
Että nuo vanhat pienet 80-87-metriset Hurtigrutenit osaavatkin olla ainakin minun silmissäni yhä "oikeita" matkustajal a i v o j a.
Niiden risteilymatkustajat ostavat pilettinsä pitkälti samasta syystä, väitän.
Tänä aamuna 13.8.2018 Kotkan Kantasatamaan saapunut  - juuri niinkuin pitikin - Serenissima (valm. 1960) teki viimeisen "hurtiginsa" vuonna 2001 kastenimellään Harald Jarl.
Vanhempi Nordstjernen (1956, IMO 5255777), teki viimeisen hurtig-reittimatkansa 20.3.2013, mutta laiva ei silti jäänyt historiaan, vaan se on risteillyt mm. Huippuvuorilla.
Samoin yhä risteilevä Lofoten (IMO 5424562) (1964) on parhaillaan liikkeellä Norjan rannikolla.
Ovatkohan nämä lajinsa viimeiset kolme eli yhä risteilevät vanhat hurtigit vai olisiko muitakin liikkeellä jossakin?
---
Tuo ensi suvena Kotkaan merkitty MSC Meraviglia (IMO 9760512) on https://edition.cnn.com/travel/article/worlds-biggest-cruise-ships/index.html sivun mukaan maailman viidenneksi suurin risteilyalus, (toukokuussa 2018). 171598 GT, 315,8 metriä, 4500 matkustajaa.
30
Matkustaja-autolautat / Vs: Mols Line tilasi autolautan RMC:ltä
« Uusin viesti kirjoittanut Tauno Hermola 13.08.2018, 09:00:07  »
Otetaankohan se vielä hetkeksi kuiville altaaseen, sillä monitoimet ovat tehneet tilaa, ja tuonhan pitäisi tulla loppuillasta takaisin sisään...  ???

Edit: Siellähän se kököttää montussa.

Kohtuu pitkä 'hetki', kun on nyt ollut 'montussa' jo yli kaksi viikkoa! ::)
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10