Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
Matkustaja-autolautat / Vs: Finnlines suunnittelee uusia matkustaja-autolauttoja
« Uusin viesti kirjoittanut Marko Manninen 29.10.2018, 12:36:54  »
Lauantai iltalähtö on hiljainen, mutta sunnuntai aamulähtö on taas enempi täynnä. Ennen nopeita laivoja Helsinki-Travemünde välillä kyseinen laiva oli tupaten täynnä ku suorat autot Hollannista tulivat Ruotsin kautta aikataulujen takia Suomeen.
Sääkannella olevat kuorma-autot rekkoineen tai perävaunuinenn ovat IMOja melkoisella todennäköisyydellä.
Kyseinen lähtö on kuitenkin elintärkeä monille jos se jätettäisiin ajamatta. Mantereelta tulevat ei kerkeä Viikkariin ja Siljakin on minuutti peliä ajaa Malmööstä tai Trelleborgista ilma taukoa.
Mitä olen kuullut, et Swan ol aivan liian kova syömään polttoainetta. LNG voi olla tämänkin välin laivoille seuraava juttu.
Ja jos yksi lähtö on vajaalla, niin ei se tarkoita että se tarvitsisi lopettaa vaan sitä kutsutaan palveluksi. Monille juuri se lähtö on elintärkeä.
92
Lauantai lienee se hiljainen päivä lastin suhteen, mutta mielenkiintoista että ajavat silti.
93
Matkustaja-autolautat / Vs: Finnlines suunnittelee uusia matkustaja-autolauttoja
« Uusin viesti kirjoittanut S Liljeström 28.10.2018, 13:46:39  »
Matkustelen harvakseltaan, mutta tulin Finnswanin eilisellä la-iltalähdöllä Kappiksesta.
Kerrassaan tyhjää tuntui olevan.
Sääkannelle oli jostain syystä parkkeerattu pari rekkaa, mutta viitoskannella ei juurikaan
autoja ollut. Kolmosesta en tiedä.
Molemmissa päissä tosin tavarankäsittely kahdelta tasolta. Voi olla, että rakennelmat ovat olleet
ennen Finnswanin reitille tuloa.

SL
94
Matkustaja-autolautat / Vs: Aiesopimus: Tallink tilaa pikalautan RMC:ltä
« Uusin viesti kirjoittanut Marko Mäkelä 28.10.2018, 09:41:33  »
mitä sillä nimellä on väliä? astuisin vaikka estonic nimiseen alukseen
Samaa mieltä,mää muuten ehdotin Megastarin nimeksi Speed Estonia. Se onko laivassa kiva olla vai ei niin nimellä ei ole tosiaan mitään tekemistä sen kanssa vaikka olis tosiaan Esterinbers.
95
Muut alukset / Vs: Moulinexien kesäkeikoista
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 28.10.2018, 01:02:25  »
Taas mennään eli Botnica tekemässä juuri lähtöä Paljassaaresta uudelleen Newfoundlandiin.
Botnica käväisi viikolla Nuukissa, josta lähtenyt lauantaina - tosin melko myrskyisässä säässä - kohti Tallinnaa.
96
Matkustaja-autolautat / Vs: Aiesopimus: Tallink tilaa pikalautan RMC:ltä
« Uusin viesti kirjoittanut Ville Taavitsainen 27.10.2018, 22:23:46  »
mitä sillä nimellä on väliä? astuisin vaikka estonic nimiseen alukseen
97
Onko todella niin? Tai kai se niin on.

Miksi ei olisi?  ;D Ja miätin vaan, että mitä niillä tehtäis ja missä (kannattavasti) liikennöitäs.   ::)
98
Matkustaja-autolautat / Vs: Aiesopimus: Tallink tilaa pikalautan RMC:ltä
« Uusin viesti kirjoittanut Kai Heino 25.10.2018, 21:04:04  »
Mielikuvitus voisi tehdä uuden kertoimen Tsiga. Tsiljoonanan ja Gigan välimuoto. Eli laiva olisi TsigaStar, tai Titanstar. Astuisiko joku sen nimiseen laivaan?
99
Matkustaja-autolautat / Vs: Suuria uudistuksia suunnitteilla Turun satamassa.
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Kortelainen 25.10.2018, 16:47:31  »
Itse asiassa niveliä lukuunottamatta vaunusto on melko yhteismitallista minkä tahansa kaupungin kanssa. Ehkä se katuverkon sumppuisuus on isompi ongelma, joka myöskin rajoittaa pysäkkien kokoa. Olen ehdottoman pitkälti samaa mieltä, että Tyynenmerenkadun suma, joka tukkii koko Hietalahden useita kertoja päivässä, pitäisi jotenkin hoitaa Länsiväylän ja kehien suuntaan. Ehkäpä liiketeen kasvun todellinen koko ei ollut ihan hahmotettavissa silloin kun matkustajasatama Jätkäsaareen annettiin jäädä asuinalueen keskelle.

Jos vertaa Länkkäriä Värtaniin, niin metro on yhtä kaukana, mutta Helsingissä spåra, joka vie metrolle tulee terminaalin ovelle.
100
Matkustaja-autolautat / Vs: Suuria uudistuksia suunnitteilla Turun satamassa.
« Uusin viesti kirjoittanut Sauli Nurmi 25.10.2018, 12:24:07  »
Alkaa mennä pahasti ohi Turun sataman aiheen, mutta tuo Länsisataman kuviohan on aika hyvä osoitus siitä, ettei kellään ole ollut kokonaiskuva mielessä, kun liikennettä on suunniteltu. Esimerkiksi Ruoholahteen on kalliisti louhittu metro. Länsisatamaan on kalliisti rakennettu satama. Kumpikin on tehty vähän omana juttunaan, joten metro ja satama eivät oikeastaan auta toisiaan kauhean paljon. Kävelymatka noiden välillä ei ole tuhottoman pitkä, mutta ehkä kuitenkin liian pitkä, jos on paljon matkalaukkuja ja muuta roinaa.

Aluehan olisi voitu suunnitella vaikka niin, että metroasema sijaitsee suoraan terminaalien alapuolella, jolloin matkaa noiden välillä olisi parisenkymmentä metriä - pystysuunnassa. Vaikka kehärata/lentoasema ei ole täysin onnistunut, niin se kuitenkin toimii tarpeeksi siedettävästi, että sitä voi käyttää ja moni matkustaja katoaakin kätevästi maan alle eikä tuki maanpäällisiä väyliä.
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]