Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
Muu merenkulku / kouluttautuminen?
« Uusin viesti kirjoittanut Toivo Myllylä 23.07.2018, 16:28:48  »
moi. olen suunnitellut kouluttautuvani peruskoulun jälkeen perämieheksi/vahtiperämieheksi jollekkin jäänmurtajalle. jos suoritan vahtiperämiehen tutkinnnon(merenkulkualan perustutkinto.) ja 12kk harjoittelua jäänmurtajalla niin saako sillä koulutuksella tehdä töitä esim matruusina(tai ylipäätänsä kansipäällystössä.) jos en heti saa perämiehen paikkaa(kuulemma aika yleistä)? ja kuinka todennäköistä on että saan perämiehen paikan joiltakin perinteisiltä jäänmurtajilta(urho,sisu,voima.)? kiitos vastauksistä.
92
Muu merenkulku / Vs: Technip Offshore Finland yt-neuvottelut
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 23.07.2018, 13:59:57  »
Huhuille saatu vahvistus:

https://yle.fi/uutiset/3-10317769

Telakan uusi nimi on Pori Offshore Constructions.
93
Matkustaja-autolautat / Baltic Princess Executive suite -sviittien kunto
« Uusin viesti kirjoittanut Jouni Pääskynen 22.07.2018, 19:11:28  »
Moi!

Syksylle on varattuna pikainen risteily kyseisen BP:n Executive suitessa. Laivan telakoinnin aikaisista remonteista, niin tekniikan kuin sisustuksenkin osalta, on näkynyt kiitettävästi tietoa julkisten tilojen osalta. Mutta mistään ei ole löytynyt tietoa siitä, mitä näille sviiteille on vuosien mittaan tehty.

Eli jos jollain on asiasta tietoa, niin muutama kysymys mielessä pyörii:

- Minkä verran näitä sviittejä on vuosien mittaan remontoitu, ja missä kunnossa ne tällä hetkellä ovat? Eli kalusteet, matot, ym. sisustus, jossa käytön jäljet helposti näkyvät. Jossain vaiheessahan parvekkeita on lasitettu, mutta tehtiinkö siinä yhteydessä remonttia myös sisätiloihin?

- Olen lukenut, että ainakin jossain vaiheessa sviittimatkustajat on päästetty Turun terminaalista laivaan hiukan ennen muita, vieläkö kyseinen käytäntö on olemassa?

- Executive suite -sviittien yläpuolellahan on matkustajille avoin ulkokansi, kuuluuko kannelta tai yläpuolisesta ravintolasta minkä verran ääniä näihin sviitteihin?

Vaikka matka on jo varattu, olisi kiva saada näihin vastauksia, koska edelleen on mahdollista vaihtaa sviitti keulan parvekkeettomaan malliin... Valinta on vaikea, kun ei kummastakaan ole vielä kokemuksia.
94
Vapaa keskustelu / Vs: Kehitysideoita
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 21.07.2018, 21:35:36  »
Holy freaking necropost, Batman!

Foorumille ei ole rekisteröitynyt uusia käyttäjiä yli 14 kuukauteen. Onko syynä käyttäjäkato (= kirjoittelu siirtynyt esim. Facebookiin) vai tekninen ongelma, joka estää tunnusten aktivoinnin? Onko kukaan kuullut, että joku olisi halunnut liittyä Maritimeforumille, mutta ei ole onnistunut?

Kunhan mietin näin kun foorumikirjoittelu on kuitenkin tsiljoona kertaa parempaa kuin Facebook-väittely.

edit: Asiaa selvitellään.
95
Muu merenkulku / Vs: Technip Offshore Finland yt-neuvottelut
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 20.07.2018, 11:51:36  »
Holy necropost, Batman!

Huhu kertoo, että Mäntyluodon telakka on myyty:

http://www.ts.fi/uutiset/talous/4025045/SK+Porin+Mantyluodon+telakka+myyty
96
Muut alukset / Vs: Helsingin telakka rakentaa kaasukondensaattitankkerin
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 20.07.2018, 11:40:08  »
Keulaosa laskettu vesille Kroatiassa:

https://twitter.com/ArctechH/status/1020220533970006016

edit: ...ja lastattu raskaskuljetusaluksen kannelle:

https://twitter.com/ArctechH/status/1020700360514646016?s=19

edit: Mielenkiintoinen detalji: keulaosaa kuljettava raskaskuljetusalus Zhen Hua 34 on konvertoitu vuonna 1999 rakennetusta raakaöljytankkerista viime vuoden loppupuolella.
97
Matkustaja-autolautat / Vs: Stena tilaa uusia aluksia Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 19.07.2018, 22:11:09  »
Ja nuo nyt tilatut kaksi ovat pikkaisen pidempiä kuin aiemmat (240 metriä kun ekat kuusi ovat 215 m). Stena ilmoitti asettavansa ne omaan liikenteeseensä (Karlskrona-Gdyniaa on veikkailtu reitiksi), tosin se ei todista mitään - pitihän ensimmäisten neljän laivan tulla alkujaan Stenan Irlanninmeren liikenteeseen, paitsi että näitä ennen tilatuista kuudesta vain kolme tulee Stenalle itselleen (tosin kaikki kyllä sinne Irlanninmerelle).
98
Muut alukset / Vs: Turun vesibusseista
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko-Oskari Koski 19.07.2018, 16:45:00  »
Föli-vesibussi Ruissalon linjalla on osoittautunut menestykseksi, ja linjaa täydentämään Ruissalo-lautan rinnalle hankittu Jaarlikin on löytänyt asiakkaansa. Hyvä niin, saamme nähdä, laajeneeko linjasto tästä.
Kaarinalainen Reijo Sillanpää on hankkinut Turun itäpuoliseen ajoon Tuula II-vesibussin Pieliseltä. Liikenteen aloitus on ilmeisesti vähän takkuillut, mutta onnea matkaan on silti syytä toivoa -onhan tässä ensimmäinen yritys rakentaa Pitkänsalmen ja Kuusiston suuntaan edes jonkinlaista risteilytoimintaa sitten Jokilan Taisto-vainaan, joka kehitti Linnanraunioristeilyn jo Annelle ja jatkoi sitä Jaanalla -80-90-lukujen vaihteen aikoihin.
 http://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/3978391/Uusi+vesibussi+aloitti+Kaarinassa++ensimmainen+reitti+nonstoppina+Kuusiston+saaren+ympari
99
Matkustaja-autolautat / Vs: Stena tilaa uusia aluksia Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 19.07.2018, 13:48:26  »
Stena ilmoitti toissapäivänä tilaavansa kaksi alusta lisää (alukset 7 ja 8) ja samalla ilmoitettiin neljästä lisäoptiosta.

Sjöfartstidningen
100
Muut alukset / Missä Tecoil Polaris, siellä pulmaa
« Uusin viesti kirjoittanut Seppo Honkanen 18.07.2018, 15:55:14  »
Viime vuonna Haminassa otsikohin "lorahdellut" pieni venäläinen tankkeri Tecoil Polaris (IMO: 8883290) on otsikoissa myös Iso-Britanniassa.
Haminan tapahtuman 25.11.2017 otti tutkittavakseen mm. Onnettomuustutkintakeskus.

https://www.grimsbytelegraph.co.uk/news/grimsby-news/tanker-tecoil-polaris-seized-humber-1677533
https://www.gov.uk/government/news/foreign-flagged-ships-detained-in-the-uk-during-june-2018
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]