Mies jäi Amorellalla rekan alle

Aloittaja 2709, 01.03.2008, 19:32:10

« edellinen - seuraava »

2709

    
Mies jäi autolautalla rekan alle ja kuoli
1.3.2008 18:48

Viking Amorellan autokannella ollut ulkomaalaistaustainen mies jäi laivasta poistumassa olleen rekan alle ja menehtyi vammoihinsa.

Onnettomuus sattui Turun satamassa lauantaina kello 7.30 jälkeen.

Tapausta tutkivan Turun poliisin mukaan vielä ei tiedetä, miksi nuorehko mies oli ollut autokannella, kun lastia alettiin purkaa. Miehen henkilöllisyys oli vielä lauantaina illansuussa epäselvä.

- Tapahtumien kulku on vielä hämärän peitossa. Silminnäkijöitä tai muitakaan todistajia ei ole vielä löytynyt, sillä autokannella ei juuri liiku ihmisiä, kertoo ylikonstaapeli Jari Stenvall Turun poliisista.

Poliisi jatkaa tapauksen tutkintaa. Stenvallin mukaan ensi sijassa selvitetään uhrin henkilöllisyyttä ja yritetään tavoittaa hänen omaisiaan.


STT

Kalevi Lehto

Satuin olemaan juuri eilen Amorellalla ja ihmettelinkin, miksi laivan lähtö viivästyi melkein puoli tuntia, vaikka matkustajat oli saatu sisään kutakuinkin ajoissa. Tämä lienee ollut sitten myöhästymisen syynä.
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Pertti Nuottimäki

S/s Mary, Å/f Runn

Teemu Uusi-Esko

Darwin Awards-ainesta tämä tapaus.  Henkilö menee kuorma-auton ja perävaunun väliin, yhdistelmä lähtee liikkeelle ja hlö jää perävaunun alle.  Siihen väliin kun ei passaa mennä ellei ole tosissaan varma siitä ettei yhdistelmä lähde liikkeelle.  Voisin melkeinpä veikata ettei uhri ollut ihan selvin päin.  Sinänsä turhaa vaikkakin virallista lässytystä poliisilta se että 'selvitetään onko varustamo laiminlyönyt jotain määräyksiä', vaikka tapaus on ikävä kaikkien kannalta (paitsi geenipankin) se on otettava tilastopoikkeamana.  Ensimmäinen tapaus Vikingillä, en tiedä onko muillakaan kovin usein sattunut vastaavaa, muttei tällaisia tuhkatiheään tapahdu, onneksi. 

Isälle kävi joskus niin, että joku meni henkilöauton ja peräkärryn välistä, nosteli vielä fillariaan aisan yli.  Henkilöautosta kuitenkin näki mitä on tapahtumassa, kuorma-autosta ei näe ellei autossa satu olemaan peruutuskameraa joka sattuu olemaan päällä - mitä se ko. tilanteessa tuskin on.  Aisan yli ei mennä  ellei ole aivan varmaa ettei yhdistelmä ole lähdössä liikkeelle!  Odotetaan tai kierretään takakautta ellei yhdistelmä ole lähdössä peruuttamaan.
-Teemu-

Väyrysen Antti

Viking Linella...

Ikävä tapaus. Tämänkin turman syitä voi spekuloida, mutta varmintahan on odottaa tutkimusten valmistumista. Eipä tuosta suoraa voine laivanhenkilökuntaakaan syyttää... Toisaalta olisi kyllä ihan hyvä, että joku valvoisi, ettei autokannella pyöri asiattomia matkan aikana eikä lastauksen yhteydessä. Etenkin mahdollisten känniläisten hortoilua tämän kaltaisissa vaarallisissa ympäristöissä lienisi syytä tarkkailla hieman tarkemmin...
-Vanhempi merenkulun harrastaja, Itämeren ferry-asiantuntija, merenkulun huippuosaaja, kuljetusalan ammattilainen ja VIP SILVER (Asiantuntemus ja ammattitaito kilpailukykyisiä myös kansainvälisellä tasolla)-.
FAKTAT: 1) Foorumilla meno on epävakaa ja sen tietää ja selviää vain tulevaisuus.

Janne Koskinen

#5
Taisi Gunillalla noin 15-20 vuotta olla vastaava tapaus (aikarahdattu VL:lle). Eräs taloushenkilökuntaan kuuluva oli smug..kröhöm viemässä tullikirjaan merkittyjä tuotteita maihin Transmarin veturi+4*täysperävaunu yhdistelmän aisan päällä. Sattui vaan tippumaan aisan ja kärryn väliin. Vanhemmat kun tulivat keräämään tavaroita, isä katsoi asialliseksi evakuoida ensin alkoholit+muut smugelit, no prioritteettinsa kullakin. Eipähän se tavaroiden jättö laivaan olisi poikansa henkeä palauttanut. First things first!
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Erik Naarajärvi

Lainaus käyttäjältä: Väyrysen Antti - 02.03.2008, 16:22:15
Ikävä tapaus. Tämänkin turman syitä voi spekuloida, mutta varmintahan on odottaa tutkimusten valmistumista. Eipä tuosta suoraa voine laivanhenkilökuntaakaan syyttää... Toisaalta olisi kyllä ihan hyvä, että joku valvoisi, ettei autokannella pyöri asiattomia matkan aikana eikä lastauksen yhteydessä. Etenkin mahdollisten känniläisten hortoilua tämän kaltaisissa vaarallisissa ympäristöissä lienisi syytä tarkkailla hieman tarkemmin...
Viikkarillahan on tunnetusti kapeat kaistat, joten kahden vierekkäisen ison on käännettävä peilit kiinni joka tapauksessa. Toisin sanoen kuljettaja ei näe yhtään mitään, mitä auton/yhdistelmän takana ja sivuilla tapahtuu. Mahdollinen 'purkunäyttäjäkään' ei tietysti kaikkea näe, mutta olisihan sekin kuitenkin yhdet silmät lisää. Mutta niitä kun Viikkarilla ei yleensä ole.
Samasta syystä itsellä oli läheltä-piti-tilanne Helsingissä Rosellalla maanantaina: olin BB-puolen kannella sisäkaistalla ja odotin oikealla puolellani olevan bussin (oli hieman edempänä) lähtevän ulos. Se lähti, ja minä aloin hivuttautua hiljalleen liikkeelle ja pikku hiljaa 'irti' seinästä, kun oikeaa kaistaa ampaisi bussi ohi niin kovaa kuin siinä 10-15 metrin matkalla vauhtia saa. Minähän en tietenkään tiennyt bussin liikkeellelähdöstä mitään, apparin puolen peilihän oli kiinni. Esim. Norsulla ei olisi ollut vastaavassa tilanteessa mitään ongelmaa: eka bussi kun olisi lähtenyt, purkunäyttäjä olisi avannut sen peilin, antanut selkeän luvan lähteä ja vielä näyttänyt toiselle bussille että pysyy paikallaan. Sama juttu ilmeisesti Tallinkilla, vähempi on vaan tullut kuljettua siellä täysillä laivoilla.

Jussi Lampinen

Lainaus käyttäjältä: Väyrysen Antti - 02.03.2008, 16:22:15
Viking Linella...

Ikävä tapaus. Tämänkin turman syitä voi spekuloida, mutta varmintahan on odottaa tutkimusten valmistumista. Eipä tuosta suoraa voine laivanhenkilökuntaakaan syyttää... Toisaalta olisi kyllä ihan hyvä, että joku valvoisi, ettei autokannella pyöri asiattomia matkan aikana eikä lastauksen yhteydessä. Etenkin mahdollisten känniläisten hortoilua tämän kaltaisissa vaarallisissa ympäristöissä lienisi syytä tarkkailla hieman tarkemmin...
Jotenkin outoa kun kaveri oli vielä miniristeilyllä, mitähän tekemistä tälläisellä henkilöllä oli autokannella: http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1495387

Teemu Uusi-Esko

Lainaus käyttäjältä: Jussi Lampinen - 03.03.2008, 07:12:56
Jotenkin outoa kun kaveri oli vielä miniristeilyllä, mitähän tekemistä tälläisellä henkilöllä oli autokannella: http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1495387

Eipä niin mitään, en sinänsä hämmästyisi jos olisi ihan vain pöhnäpäissään eksynyt.  Ruotsalaisille senkin asian spekuloiminen on liian kivuliasta, kirjoituksia lähtee lankulta kuin koivunlehtiä syysmyrskyllä.  Tämäkö se historiallinen syy? http://www.youtube.com/watch?v=pw3e64sosEg
-Teemu-

Vesa

Tapahtuukos laivoilla useastikkin näitä auton/rekan alle jäämisiä kun ei ainekaan uutisissa pahemmin noita ole et ilmeisesti aika harvoin sattuu ?

Teemu Uusi-Esko

Lainaus käyttäjältä: Vesa Penttilä - 15.06.2008, 21:52:40
Tapahtuukos laivoilla useastikkin näitä auton/rekan alle jäämisiä kun ei ainekaan uutisissa pahemmin noita ole et ilmeisesti aika harvoin sattuu ?

Amorellan tapaus on ainoa mistä olen edes kuullut vaikka viikottain laivoilla kuljenkin, eli ei tapahdu.
-Teemu-

Vesa

ok mulle vaa tullu sellai kuva ku lukenu tän foorumin aika lailla läpi tässä tänä aikana mitä olen ollut rekisteröityneenä tänne

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Vesa Penttilä - 15.06.2008, 21:52:40
Tapahtuukos laivoilla useastikkin näitä auton/rekan alle jäämisiä kun ei ainekaan uutisissa pahemmin noita ole et ilmeisesti aika harvoin sattuu ?
Muistaakseni runsaat kymmenen vuotta sitten tapahtui samankaltainen tapaus Vikingin Jupiterilla Naantalissa, silloin kyseessä oli miehistöön kuuluva henkilö.
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Kimmo Rantanen

Siivooja kuoli jäätyään vetotrukin alle m/s Skandian autokannella Turun satamassa marraskuussa 1981. Muista sen jälkeen autokansilla tapahtuneista alle jäämisistä en ole kuullut.

Tiina Kemi

Merimiehen tytär