Merenkurkun liikenne (oli: NLC Ferryn...)

Aloittaja Mika Liinamaa, 09.10.2012, 01:38:28

« edellinen - seuraava »

Tauno Hermola

#60
Lainaus käyttäjältä: Juha Paulavuo - 03.01.2013, 15:56:32
Neitsytristeilylle Wasa Express -alukselle lähtee noin 500 matkustajaa.

Monellekos hengelle se nyt sitten lopulta rekisteröitiin? Täyttä 1536:tta sinne ei kai tullut? YLE:n uutissivulla puhuttiin aikanaan 600:sta:

LainaaTulevaan alukseen mahtuisi 1500 matkustajaa, kuitenkin laiva rekisteröidään pienemmälle matkustajamäärälle kustannussyistä.

-Tää merenkurkun liikennehän on vahvasti kausiluonteista ja on arvioitu, että sellaiset 600 matkustajaa on sellainen optimaalinen matkustajamäärä, toteaa Vaasan kaupungin talousjohtaja Jan Finne.

Saisivat muuten laittaa nettisivulleen esittelyn laivas(tos)taan; niinhän sitä on tapana tehdä :)

Ari-Jukka Perkiomaki

#61
Lainaus käyttäjältä: Tauno Hermola - 03.01.2013, 16:56:52
Saisivat muuten laittaa nettisivulleen esittelyn laivas(tos)taan; niinhän sitä on tapana tehdä :)
Laita varustamolle sähköpostia  niin eivätköhän asian huomioi välittömästi, elleivät ole jo suunnittelemassa esittelyä. :thumb:
Pieni juttu myös Pohjalaisen webissä liikenteen aloituksesta. :)
http://www.pohjalainen.fi/uutiset/maakunta/m-s-wasa-express-neitsytristeilylle-perjantaina-1.1313125

Ari-Jukka Perkiomaki



Jarkko Ruusulaakso

Mikäköhän lienee syy, että purku ja lastaus sekä Vaasassa että Uumajassa tapahtuu ainoastaan perärampin kautta? Eikös tuossa kipossa ole kumminkin toimiva keulavisiiri ja ramppi?

Ylellä on muutama kuva laivan sisältä ja videopätkää:
http://yle.fi/uutiset/kuvagalleria_wasa_express_uudistui_miljoonalla_neitsytmatkalleen/6438092#
http://areena.yle.fi/?q=wasa+express&media=video

Mikko-Oskari Koski

Ylempi autokansi pitää kaiketi hoidella joko ahterin tai bb-sivustan rampin kautta ja sisäisiä ramppeja ei ilmeisestikään ole? Jos siltoja yläramppiin ei kummassakaan satamasa ole, on kätevämpää vetää pakki päällä molempiin päätyihin.
Onko satamissa muuten riittävän korkeita matkustajaputkiakaan vai heitetäänkö jalankulkijat sisään/ulos jotain erikoisjärjestelyjä hyödyntäen?
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Tapani Salonen

Edellä mainitussa YLE:n videossa matkustajat kävelevät autokannen kautta sisään

Ari-Jukka Perkiomaki

#67
Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 06.01.2013, 00:55:24
Ylempi autokansi pitää kaiketi hoidella joko ahterin tai bb-sivustan rampin kautta ja sisäisiä ramppeja ei ilmeisestikään ole? Jos siltoja yläramppiin ei kummassakaan satamasa ole, on kätevämpää vetää pakki päällä molempiin päätyihin.
Onko satamissa muuten riittävän korkeita matkustajaputkiakaan vai heitetäänkö jalankulkijat sisään/ulos jotain erikoisjärjestelyjä hyödyntäen?
Lainaus käyttäjältä: Tapani Salonen - 06.01.2013, 11:01:48
Edellä mainitussa YLE:n videossa matkustajat kävelevät autokannen kautta sisään
Parin viikon päästä pitäisi valmistua maihinnoususiltojen muutostyöt Holmsundissa ja Vaskiluodossa, jolloin laivaan\laivasta pääsee lankkujen kautta sisään\ulos :thumb:
Trailer\auto hissi on ollut joskus aikoinaan aluksella, mutta se on poistettu käytöstä jo kauan sitten.Lisäksi autojen hissillä nostelu veisi liikaa aikaa?6-autokannen ramppeja ei ainakaan perjantaina tarvinnut käyttää. Tulevat kuitenkin tarpeeseen varmaankin lomien aikoihin, jolloin kaikki kaistametrit tarvitaan? :)
BB-sivustan rampit voisi kyllä rakentaa Holmsundiin ja Vaskiluotoon, mutta satamat eivät liene innokkaita niitä rakentamaan kustannussyihin vedoten? :-X
Alus on kyllä nyt todella hyvässä kunnossa ikäisekseen, kun sitä on kunnostettu miljoonalla eurolla! :) Porukkaa tuli myös Holmsundista todella paljon alukselle ja ravintolassa sai jonottaa ruokaa. Sitten kun tanssibaari aukesi, niin tuli paljon väljempää. Tähän kun vielä laskee, että aluksessa on myös iso kafeteria joka on auki loma-aikoihin, niin kyllä aluksella kelpaa matkustaa. :) On se niin iso muutos matkustus mukavuudessa verrattuna RG1:seen.
En ole M\S Eckeröllä matkustanut, mutta eiköhän aluksena Wasa Express ole ihan vertailukelpoinen ko. alukseen nähden?

Ari-Jukka Perkiomaki


Tupi

Kyllähän hei noista muutamista sisäkuvista vaan huokuu se sellainen"vanhan hyvänajan"laivafiilis,mitä valitettavan harvoin pääsee nykyään kokemaan.

Daniel Kosk

Vaasanlaivat - Vasabåtarna
Vaasanlaivojen perjantailähtö on peruttu teknisten ongelmien takia. Ongelmat on saatu korjattua, mutta laiva on kylmä ja lämmön saanti takaisin on tehtävä hitaasti. Täten perjantain lähtö sekä Vaasasta että Uumajasta on peruttu.

Valitamme tapahtunutta.

https://www.facebook.com/VaasanlaivatVasabatarna?ref=stream
2013: Viking Grace, Baltic Princess, Mariella, Gabriella, Silja Serenade, Silja Symphony


Jarkko Ruusulaakso

Wasa Express lähtee tänään klo 19 charter-risteilylle.  :beer: http://www.vaasanpingviinit.com/

Ari-Jukka Perkiomaki

#73
Lainaus käyttäjältä: Jarkko Ruusulaakso - 19.01.2013, 06:24:59
Wasa Express lähtee tänään klo 19 charter-risteilylle.  :beer: http://www.vaasanpingviinit.com/
Tais joutua pingviinit tavalliselle sauna reissulle. Wasa Express on huollossa ens viikon tiistaihin asti... :'(
Itte joudun bussiin Vaasa-Haaparanta-Uumaja huomenna. :(

Jarkko Ruusulaakso

Kyllä se charter-risteily taisi onnistua. Ainakin Vaasan Pingviinien FB-ryhmän sivulta saa sellaisen käsityksen. Ikävä juttu tuo huoltokatkos, mutta hyvä että edes bussikuljetuksen järjestävät Uumajaan. Olisiko siinä mitään järkeä, että rahtaisivat konkurssipesältä RG1:sen? Lienee varmaan liian iso projekti yhdelle päivälle...