Transfennicalla muutoksia

Aloittaja Pekka Laakso, 15.01.2003, 02:50:19

« edellinen - seuraava »

Jan Holm

Skudaa kaikille! Juttelin keskiviikkona timcan yliperämiehen kanssa ja hän sanoi että lastaavat ens viikolla Raumalta Baltimoreen 15000ton paperia. Timca siirtyy ajamaan vakinaista reittiä Rauma-Baltimore-Hamina linjalle. Försti sanoi myös et on hieman huolestunut tulevan syväyksen vuoksi 8,5-8,8m ,koska ahterirampin alapää tulee niin lähelle vesilinjaa ja jos on pahaa svelliä ahterin puolelta niin vettä voisi päästä sisään?
Ehdotin että kokeilevat uretaania saumoihin sen jälkeen kun ovat sulkeneet rampin?? Voisi vaikka toimia?

Jan Holm

Ja sitten vielä että Caroline Russ tulee tuuraamaan stenan tai  engelsmannien telakka ajaksi!

Jan Holm

Pauline Russ tuli myös tänään pitkän tauon jälkeen käymään Hangossa.
Seagard jatkaa Englannin linjalla mutta ajaa ainoastaan Hanko linjaa joten Hamina jää pois kierroksesta.
Ilmeisesti Timcan linja tulee muuttumaan Haminan osuudesta Amerikanlinjaan. Ajaako sitten Kotka -Rauma-Baltimore???

Jan Holm

Seagard liikennöi nyt vuoden alusta Hangosta joka tiistai entisen perjantain sijaan.

Pekka Laakso

Ja nyt Trica siirretään Hanko-Rauma-Antwerpen :( -reitille. Kraftca näkyy muuten olevan nyt A-penissä telakoitavana.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Jan Holm

Lainaus käyttäjältä: Jan Holm - 01.01.2008, 17:55:18
Seagard liikennöi nyt vuoden alusta Hangosta joka tiistai entisen perjantain sijaan.
Aiemmin oli juttua Seagardin linjasta että Hamina jäisi pois kierrosta mutta Transfennican edustajan mukaan Hamina kuuluu edelleen kierrokseen Hanko- Tilbury-Hamina.

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Jan Holm - 28.12.2007, 14:28:39 Ilmeisesti Timcan linja tulee muuttumaan Haminan osuudesta Amerikanlinjaan. Ajaako sitten Kotka -Rauma-Baltimore???
Nyt Timca tulee kuitenkin takaisin Trafen ajossa. Se koukkaa huomiseksi Antwerpeniin, ja tulee sieltä normaalisti Haminaan alkuviikoksi (Tricahan myöhästyi pahoin männä viikolla, ja siirretään Haminan perjantailaivaksi...). Purettuaan Haminassa Timca siirtyy Naantaliin telakoitavaksi.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Jan Holm

Beachy Head in henkilökunta puhui että siirtyisivät ensivuoden vaihteessa linjalle Helsinki- Lybeck tai Rostock?? Samaa huhuilua oli viime vuonnakin kun Spliethofin uusia aluksia tuli liikenteeseen! Vaan eipä silloin tapahtunut mitään. Muistaakseni on vielä 2 Timca sarjan alusta valmistumassa tänä vuonna joten saas nähdä kuinka lordien käy! :'(                Longstone ja Beachy Head ovat parhaat laivat mitä llikennöi Hankoon. Nopeita purkaa ja lastata. Sekä surrauksissa on ne niin sanotut elefantin jalka malli turkkiin 2m välein kiinnityksessä ja taas timca sarjassa käytetään koukkuja! Ja kiinitys pisteet on harvassa 3m välein
ja todella ahtaat kun laittaa 4 koukkua paikalle niin täytyy suunnitella jo etukätteen jotta ne mahtuu :finger:
Taas on säästetty väärässä paikassa sillä aikaa kuluu ylimääräistä tuollaisessa leikissä! ???

Timo Lehtinen

Ei kai Beachylle ja Longstonelle kovin pahasti voi käydä. Töitä varmasti löytyy näille, jos ei muuta niin laivaston ajossa. 
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/

Jan Holm

Lainaus käyttäjältä: Timo Lehtinen - 29.05.2008, 11:37:21
Ei kai Beachylle ja Longstonelle kovin pahasti voi käydä. Töitä varmasti löytyy näille, jos ei muuta niin laivaston ajossa. 

Joo nehän on kokoajan valmiudessa mikäli royal navy tarvitsee kuljetuksia kriisi alueille. Ajavat lähimpään kohteeseen ja purkavat kuorman ja heti määrättyyn satamaan mikäli on oikein tosi hälytys. Muutoin ajavat määräsatamaan, purkavat ja sitten tosi toimiin. Ovat kertoneet aika huimia juttuja Irakin vesiltä! Ei käy kateeksi heitä! Näiden alusten väritys tietysti sopisi Finnlines muottiin heti ja ovat tilavia! Ei ole väliä mistä ja miten alkaa lastata tai purkaa niin KOSKAAN ei ole försti stopannut hommia vakaus ongelmien takia tai kaatuma vaaran takia! Monessa muussa laivassa kyllä!Ne on tehty kuljettamaan panssareita ja muutakin painavaa.

Timo Lehtinen

Lainaus käyttäjältä: Jan Holm - 29.05.2008, 15:15:54
Joo nehän on kokoajan valmiudessa mikäli royal navy tarvitsee kuljetuksia kriisi alueille. Ajavat lähimpään kohteeseen ja purkavat kuorman ja heti määrättyyn satamaan mikäli on oikein tosi hälytys. Muutoin ajavat määräsatamaan, purkavat ja sitten tosi toimiin. Ovat kertoneet aika huimia juttuja Irakin vesiltä! Ei käy kateeksi heitä! Näiden alusten väritys tietysti sopisi Finnlines muottiin heti ja ovat tilavia! Ei ole väliä mistä ja miten alkaa lastata tai purkaa niin KOSKAAN ei ole försti stopannut hommia vakaus ongelmien takia tai kaatuma vaaran takia! Monessa muussa laivassa kyllä!Ne on tehty kuljettamaan panssareita ja muutakin painavaa.

Onko muuten niin että jos navy tarvitsee aluksia, niissä jatkaa sama miehistö vai tuleeko laivastolta omat jantterit puikkoihin? Onko kapteeni muuten kapiainen?
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/

Jan Holm

Niissä on aina sama miehistö. Ne ei ole "ihan" tavallisia rahtareita vaikka siltä näyttää!

Jan Holm

Kuulumisia Hangon satamasta sen verran että Beachy Head tai Longstone siirtyisi vuodenvaihteen jälkeen FINNLINESin ajoon. Ja Hanko-Lybeck linjalle tulisi Spliethoffin Pulpca tai saman sarjan muu alus tai tuleva uudisrakennus laiva.

Jan Holm

Skudaa taas! Juttelin eilen Longstonen förstin kanssa ja hän kertoi että kummatkin Longstone & Beachy Head siirtyvät Finnlinesin charttauseen vuoden vaihteen jälkeen! Saivat rahakkaamman sopimuksen.
Saas nähdä mitä tulee tilalle ???

Pekka Laakso

Niin, Finnlinesilla onkin tarvetta kahdelle laivalle kun Master ja Reel lähtevät noihin aikoihin DFDS:lle.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.