Kirjoittaja Aihe: Valtion ostama yhteysalusliikenne Turun saaristossa  (Luettu 158969 kertaa)

Janne Malmberg

  • Puolimatruusi
  • *
  • Viestejä: 94
Vs: Valtion ostama yhteysalusliikenne Turun saaristossa
« Vastaus #285 : 16.12.2017, 08:59:48 »
Eiköhän tuo ex. norjalainen rimpula liene Rederi Ab Vitharunin uudishankinta.

Folke Österman

  • Puolimatruusi
  • *
  • Viestejä: 78

Mikko-Oskari Koski

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 3791
  • Liputuskysymys...
Vs: Valtion ostama yhteysalusliikenne Turun saaristossa
« Vastaus #287 : 29.12.2017, 15:12:34 »
Eiköhän tuo ex. norjalainen rimpula liene Rederi Ab Vitharunin uudishankinta.

Ei kai. Tuohan on lautta-alus, jonka tuleva toimipaikka lienee juuri Pikku-Rengastie (ja Östern väistyvä alus). Vitharunin hankkima Norrskär on pienempi, oikeastaan enemmän vesibussi, eikä se markkinaehtoisia Örön vuoroja ajamaan tarkoitettuna mitenkään liity valtion ostamaan yhteysliikenteeseen.
”Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka”
Carl-Erik Creutz, 1950

Pasi Saarinen

  • Perämies
  • ***
  • Viestejä: 388
Vs: Valtion ostama yhteysalusliikenne Turun saaristossa
« Vastaus #288 : 03.02.2018, 14:52:55 »
Utön reitin Eivor ja vara-alus Kökar vaihtaneet omistajaa. Ostaja on Saariston Meritie, jonka takana ovat Utön hotellin juuri ostanut Archipelago Lines Oy ja Kuljetus Savolainen.

http://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/3824347/Yhteysalus+Eivorille+ja+Kokarille+uusi+omistaja++Uton+liikenne+jatkuu+normaalisti