FinFerries (ex.Destian ja TLL:n Lauttavarustamo)

Aloittaja Mikko-Oskari Koski, 11.07.2004, 16:39:48

« edellinen - seuraava »

Pekka Laakso

Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Ari-Jukka Perkiomaki

Nyt on sitten entinen Jurmo II eli nykyinen Capella päässyt perille Norrfjärdenin laituriin hieman Uumajan pohjoispuolelle. Ihan hyvännäköinen lauttahan tuosta vielä hitsattiin. Liikennöinnin aloitus 15.toukokuuta 2015.
Aika näyttää sitten miten Capella murtaa Holmöväylän ongelmalliset jäät, sohjovyöt ja ahtaumat talvella. Lauttaahan jopa oltiin myyjän toimesta luonnehditty hyväksi jääkulkijaksi Turun Saaristossa... Ero on nyt vaan että ehkä entisillä väylillä on ollut enemmän kiintojääränniä, vaikka lautan myyjä jääolosuhteita hyvin koviksi väitti...? Nykyään Holmoväylällä tapaa olla hyvinkin sohjoista talvisin... ::)
Tosiaan niinkun jutussa sanotaan, aika näyttää miten lautta kulkee jäissä. Rungon muotokin tukisi jäissäkulun hyviä edellytyksiä ainakin ostajan Färjerederietin toimitusjohtajan mukaan... ::)
Kopioitu maksullisesta VK:sta, joten koko juttua ei oikeen sais vissiin kopioida...? Linkin kun avaa niin kuva Capellan brykalta toki näkyy.
- Det vet man aldrig förrän det är provat. Men hon har gått tidigare i Åbo skärgård där det är tuffa förhållanden och från finländskt håll har man sagt att hon var det fartyget som klarade isen bäst. Tittar man på skrovet och hur Capella ser ut så ser det också ut att vara på det viset
http://www.vk.se/plus/1425505/capella-ny-pa-holmoleden

Sami Kinnunen

#212
^ Pitäs maksaa 19kr jos haluaa kuvan nähdä. Videon näkee ilmaiseksi: http://www.vk.se/tv?video=c21db3e5-b896-442a-8a50-13d582b5e3de

Ari-Jukka Perkiomaki

Lainaus käyttäjältä: Sami Kinnunen - 15.04.2015, 17:27:33
^ Pitäs maksaa 19kr jos haluaa kuvan nähdä. Videon näkee ilmaiseksi: http://www.vk.se/tv?video=c21db3e5-b896-442a-8a50-13d582b5e3de
Kallista lystiä jos maksaa parista kuvasta missä lähinnä näkyy pelastusrengas ja autokannen reuna sekä lautta edestäpäin kuvattuna laiturissa... ;D
Lupaan käydä kuvaamasa Capellan niin saatte nähdä kunnon kuvia siitä ilmaiseksi, mutta en nyt ihan heti kerkeä. Alkukesästä viimeistään...

Pasi Saarinen

No eipä siinä ulkonäössä paljon muuta ole tapahtunut, kuin tuo keltainen väri.


Tuomas Romu

Suomen Lauttaliikenne tilaa uuden aluksen Gdyniassa toimivalta puolalaiselta CRIST S.A. -telakalta. Suomen Lauttaliikenne lähetti tarjouspyynnön 20 telakalle, ja loppusuoralle pääsi telakoita Norjasta, Puolasta, Saksasta sekä Suomesta.

Niin, miksipä sitä suomalaista telakkateollisuutta tukemaan...
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Ari Leskinen

"Suomen Lauttaliikenne -konserni, Finferries, on valtion omistama toimija, joka hoitaa sekä yhteysalus- että lauttaliikennettä."

Sitooko joku direktiivi tätä porukkaa, vai osaavatko päättää ihan itse?
Merellä vietetty aika ei lyhennä elämää !!

Laita samaan paikkan takaisin !!

Juha Paulavuo

Lainaus käyttäjältä: Ari Leskinen - 30.10.2015, 22:34:11
"Suomen Lauttaliikenne -konserni, Finferries, on valtion omistama toimija, joka hoitaa sekä yhteysalus- että lauttaliikennettä."

Sitooko joku direktiivi tätä porukkaa, vai osaavatko päättää ihan itse?
Julkiset hankinnat on tehtävä noudattaen kansallisia hankintalakeja ja EU-hankintadirektiivejä. Pääasiallisena tavoitteena on tehostaa julkisten varojen käyttöä ja myös parantaa eurooppalaisten yritysten – siis myös suomalaisten yritysten - kilpailukykyä

Tarjouksista on valittava joko

  • kokonaistaloudellisesti edullisin tai
  • hinnaltaan halvin


https://www.tem.fi/kuluttajat_ja_markkinat/julkiset_hankinnat

Tuomas Romu

Lainaus käyttäjältä: Juha Paulavuo - 02.11.2015, 21:26:37
Julkiset hankinnat on tehtävä noudattaen kansallisia hankintalakeja ja EU-hankintadirektiivejä.

Kyllä tällaiset tilaukset on silti mahdollista junailla kotimaiselle toimijalle lakeja ja direktiivejä rikkomatta, jos todella halutaan tukea ja kehittää omaa teollisuutta.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Kaj Carlsson

Mahdollisuudet on suuret että se joudutaan rakentamaan lähes uusiksi sitten Suomessa, eikö sen Suomenlinnan lautankin kanssa ollut paljon ongelmia ja tämä tulee vielä hybriidi tekniikalla..

Johan Snellman

SKARVEN on toinen esimerkki ettei kaikki ihan mennyt putkeen....

Tuomas Romu

TS: Telakat äkeänä Finferriesille

LainaaSähkökäyttöisen maantielautan tilaus meni Puolaan, vaikka osaaminen on Suomessa. Lounais-Suomen meriklusteria närästää valtion omistaman lauttayhtiön toiminta.

Lounais-Suomessa sijaitsevat pienet telakat ovat harmissaan siitä, että valtion omistama lauttayhtiö Finferries Oy päätyi tilaaman uuden sähköllä kulkevan maantielautan Puolasta.

– Lautta olisi ollut meille täydellisen sopiva tilaus. Nyt valtion rahat valuvat ulkomaille ja sen lisäksi menetetään vielä lukuisia työpaikkoja, toteaa Uudenkaupungin Työveneen toimitusjohtaja Harri Putro.

Rauman telakalla toimivan Rauma Marine Constructionin (RMC) toimitusjohtaja Heikki Pöntynen on Putron linjoilla. Myös RMC otti osaa tarjouskilpailuun.

– Niiden teknisten erittelyjen mukaan, joiden perusteella piti tarjota, ei olisi voinut rakentaa toimivaa lauttaa. Tekniikassa oli niin paljon virheitä, Pöntynen kertoo.

Pöntysen mukaan RMC:n suunnittelijat istuivat Finferriesin edustajien kanssa useampia päiviä käyden läpi teknisiä yksityiskohtia.

– Nyt tämä kaikki työ ja tietotaito valuu suoraan Puolaan, hän harmittelee.

Suomen Lauttaliikenteen eli Finferries Oy:n toimitusjohtaja Mats Rosin on hämmentynyt kritiikistä. Hän muistuttaa, että Finferries on osakeyhtiö, ja siksi hankintalaki ei koske sitä.

– Puolan Gdyniassa toimiva Christ S.A. -telakka oli antoi huomattavasti halvemman tarjouksen kuin suomalaiset telakat. Jopa norjalainen telakka oli suomalaisia halvempi, Rosin sanoo.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Juha Paulavuo

LainaaSuomen Lauttaliikenteen eli Finferries Oy:n toimitusjohtaja Mats Rosin on hämmentynyt kritiikistä. Hän muistuttaa, että Finferries on osakeyhtiö, ja siksi hankintalaki ei koske sitä.


Hiukan selityksen makua .... valtion yhtiö kuitenkin .....

Kalle Id

#224
Rosin on kyllä ihan oikeassa. Hankintalaki koskee vain julkisia liikelaitoksia ja vastaavia. Se, onko valtion omistaman osakeyhtiön toimita moraalisesti oikein on toki sitten eri asia.