Töissä matkustaja-aluksella

Aloittaja Aleksikoo, 24.06.2008, 19:56:18

« edellinen - seuraava »

Aleksikoo

Täällä kun on varmaan aika monia, niin millaisia ammatteja laivoilla nykyisin on? Miten työajat, palkkaus jne? Tax freessä ja muissa kun on niitä myyjiä niin onko ne ihan vaan myyjiä vai onko joku ihan hieno nimikin?

Roope Haapala

Siis matkustaja aluksilla on paljon erilaisia työ vaihtoehtoja on kokkia, kylmäkkö, tiskaria, tarjoiliaa, konemestaria, perämiehiä, kansimiehiä, reparia, sähkömiehiä, infotyöntekiät, myyjät, baarimikot. eikä tos taida olla kaikkia lähellekkää ku en oikee tiedä ku keittiö puolesta. Näin jossain joskus listan mis oli kaikki viikkarin kaikki työmahdollisuudet kyl niit tais 100 paikkeilla olla. Palkka on iha kiitettävä ilmeisesti ei niin paljoa vielä kokemusta löydy  :D
Minkäs minä sille mahdan?

Heikki Kautiainen

Lainaus käyttäjältä: Roope Haapala - 24.06.2008, 22:12:52
Siis matkustaja aluksilla on paljon erilaisia työ vaihtoehtoja on kokkia, kylmäkkö, tiskaria, tarjoiliaa, konemestaria, perämiehiä, kansimiehiä, reparia, sähkömiehiä, infotyöntekiät, myyjät, baarimikot. eikä tos taida olla kaikkia lähellekkää ku en oikee tiedä ku keittiö puolesta. Näin jossain joskus listan mis oli kaikki viikkarin kaikki työmahdollisuudet kyl niit tais 100 paikkeilla olla. Palkka on iha kiitettävä ilmeisesti ei niin paljoa vielä kokemusta löydy  :D

keittiömestari, keittiöpäällikkö, keittiöapulainen, Hotelli päällikkö, Intendentti, Emäntä (siivous puolen päällikkö), Hovimestari, ATK päällikkö, risteilyisäntä, / emäntä, myymäläpäällikkö, ravintolapäällikkö. onhan sielä noita eri ammatteja :D Sillo ku ite olin Europalla ni siel oli muistaakseni 3 päällikköä yhtä työntekijää kohti :D en tiiä mihin niitä niin paljon tarvittii mut sillee se kuitenki oli :D oli päällikön päällikkö sun muuta :D typerää....

Roope Haapala

Kyllä se näin on. Sen takia rahtialukset odottaa mua tulevaisuudessa  :thumb:
Minkäs minä sille mahdan?

Miro

Lainaus käyttäjältä: Heikki Kautiainen - 25.06.2008, 00:19:43
Sillo ku ite olin Europalla ni siel oli muistaakseni 3 päällikköä yhtä työntekijää kohti :D en tiiä mihin niitä niin paljon tarvittii mut sillee se kuitenki oli :D oli päällikön päällikkö sun muuta :D typerää....

Toivottavasti tuo 3 päällikköä yhtä työntekijää vastaan oli hyvä vitsi, se Europa missä olin n. 10 vuotta niin eipä niitä pomoja ihan noin paljon ollut. Kokonaisuutena voin sanoa että palkkataso Suomen lipun alla on jonkin verran parempi kuin Ruotsin lipun alla. Lisäksi Suomen lipun alla homma on mm. vapaa-ajan suhteen hiukan vapaamielisempää Suomen lipun alla...

Roope Haapala

No ei se nyt iha nii suoranaisesti mene  :D mutta ku alkaa miettimään niin kyllähän se mahdollistakin varmaa ois   ::)
Minkäs minä sille mahdan?

Santeri

#6
Lainaus käyttäjältä: Aleksi Kallio - 24.06.2008, 19:56:18
Täällä kun on varmaan aika monia, niin millaisia ammatteja laivoilla nykyisin on? Miten työajat, palkkaus jne? Tax freessä ja muissa kun on niitä myyjiä niin onko ne ihan vaan myyjiä vai onko joku ihan hieno nimikin?
Jos kenties suunnittelet laivatöitä niin kannattaa miettiä, että mitä töitä haluisit tehdä maissa. Sen jälkeen kannattaakin miettiä sitä, että haluuako tehdä pitkiä pätkiä töitä. Jos vastaus on jälkimmäiseen kyllä niin kannattaa hakeutua merenkulkualan oppilaitokseen, jos haluamasi työtehtävä on tekninen ja jos se on kaupallinen niin kauppakouluun... taikka sitten ravintola-alalle, jos se on mieleen.

Ja jos et ole menossa laivalle töihin, niin olkoon nämä yleisiä toteamuksia :)