Rekka ojasta hinaajalla

Aloittaja Tero Nurminen, 09.04.2008, 14:53:39

« edellinen - seuraava »

Tero Nurminen

"Rekka suistui tieltä Ruskolla
Täysperävaunurekka suistui keskiviikkoaamuna tieltä Vahdontiellä Ruskolla. Turkuun päin ajanut rekka oli ajautunut liian lähellä tien reunaa, ja päätyi kenoon tienpientareelle, muttei kuitenkaan ojaan asti. Ovia kuljettanut rekka kaatoi mennessään lyhtypylvään. Turma sattui vartin yli yhdeksän lähellä Tikkalatien risteystä.

Kukaan ei loukkaantunut. Liikenne pääsi kulkemaan paikan ohi normaalisti koko ajan, kun rekka odotti hinaajaa."

Näin uutisoi Turun Sanomat ja jutussa on muutama pieni asia virhe.
1) Auto oli puoliperävaunu yhdistelmä
2) Se oli ojanpohjalla
3) Millä ihmeellä ne meinaa saada hinaajan paikalle vaikkakin on ollut aika kostea talvi mutta siltikin.Taitaa tulla pitkä odotus....

Roope Haapala

Iha hyvä mutta tossa tarkotettiin ilmeisesti autoja hinaavaa hinuria. Järki kätee  :thumb:
Minkäs minä sille mahdan?

Tero Nurminen

Lainaus käyttäjältä: Roope Haapala - 09.04.2008, 15:09:17
Iha hyvä mutta tossa tarkotettiin ilmeisesti autoja hinaavaa hinuria. Järki kätee  :thumb:

Wikipediasta:"Hinaaja on vesiliikenteessä käytetty apualus. Tyypillisesti hinaaja on hinattavaansa verrattuna pieni, mutta kokoonsa nähden voimakas ja manööverikykyinen."

Henkilö joka ammatikseen kirjoittaa juttuja julkisuuteen olisi syytä kirjoittaa asiasta niiden oikeilla nimillä.Sen jopa minä tiedän ja ymmärrän mikä ero on Hinaajalla ja Hinausautolla (Hinurilla)!

Väyrysen Antti

Lainaus käyttäjältä: Tero Nurminen - 09.04.2008, 14:53:39
1) Auto oli puoliperävaunu yhdistelmä
2) Se oli ojanpohjalla
3) Millä ihmeellä ne meinaa saada hinaajan paikalle vaikkakin on ollut aika kostea talvi mutta siltikin.Taitaa tulla pitkä odotus....
Tähän osannevat vastata parhaiten pienalusharrastajat? Merellä liikkuvien alusten ohella minua kiinnostavat myös jokilaivat, mutta ojassa kulkeva tonnisto alkaa olla jo hieman liian pienikokoista minun makuuni...
-Vanhempi merenkulun harrastaja, Itämeren ferry-asiantuntija, merenkulun huippuosaaja, kuljetusalan ammattilainen ja VIP SILVER (Asiantuntemus ja ammattitaito kilpailukykyisiä myös kansainvälisellä tasolla)-.
FAKTAT: 1) Foorumilla meno on epävakaa ja sen tietää ja selviää vain tulevaisuus.

Toni Redsven

Kannattaa seurata noita onnettomuus uutisointeja enemmänkin. Ne ovat poikkeuksetta virheellisiä. Jos ei muuten niin niissä syytetään meitä rekkakuskeja. Toki meissäkin on toisinaan vikaa, mutta pääsääntöisesti jutun lukemalla tai myöhemmin tarkistamalla mitä on oikeus päättänyt tms selviää että rekkakuski on ollut syytön.

Huvittavimpia vääntöjä lienee juuri nämä hinaajan käytöt ja puolikas/täys perän sekoittelu. Ja myös se että iso pakettiauto perävaunun kanssa saattaa olla rekka.
Vaikka olempa nähnyt myös tekstin jossa väitettiin vahvasti että täysperävaunun vetäjä aiheutti kolarin. Onhan se myyvää, mutta jos kyseessä on pelkkä vetäjä se on kuorma-auto....

Näistä voisi varmaan tehdä vaikka oman sivuston missä saisi nauraa toimittajan käsittämättömille virheille.

Ville Järvinen

Eräs asia mikä myös on noissa uutisoinneissa lähes poikkeuksetta väärin, on se että väitetään liukkaan kelin aiheuttaneen kolarin tai ulosajon. Eiköhän se kuitenkin yleensä ole se liian kova tilannenopeus mikä sen ulosajon aiheuttaa...

Jukka Tiainen

Lainaus käyttäjältä: Ville Järvinen - 14.04.2008, 16:13:07
Eräs asia mikä myös on noissa uutisoinneissa lähes poikkeuksetta väärin, on se että väitetään liukkaan kelin aiheuttaneen kolarin tai ulosajon. Eiköhän se kuitenkin yleensä ole se liian kova tilannenopeus mikä sen ulosajon aiheuttaa...
Sinällään tosi, mutta toisaalta mikäli tuo tilannenopeus huomioitaisiin (ainahan se on läsnä), meillä ei olisi tilastoissa kuin "liian suuri tilannenopeus"-kolareita  ;D