Stora Enso keskittää tavaravirtojaan

Aloittaja Pekka Laakso, 14.01.2004, 17:17:49

« edellinen - seuraava »

Pasi Leino

Swedish Orient Linen liikennettä ajatellen pitää huomioida, että Finnlines toimii SOL:in laivojen agenttina Suomessa. Korjatkaa jos agentti on sattunut muuttumaan...

Pekka Laakso

#16
Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 02.06.2005, 20:30:05
Lainaus käyttäjältä: Kim Helle - 02.06.2005, 08:20:56
Laivoista ei vielä tietoa mutta jotain viitettä antaa se että toistaiseksi ei voida tarjota kuljettajapaikkoja.
Mitä noihin laivoihin tulee, tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että alukset olisivat nämä Svenska Orient Linjenin grand old ladyt: Tyrusland ja Vikingland. Aivan täysin varmaa tämä ei ole, joten en mene mihinkään takuuseen tästä infosta.
Liikenne sitten alkoi aikataulun mukaan tässä kuussa. Todellakin nuo epäilemäni alukset sitten asetettiin tähän liikenteeseen, tosin Vikingland aloittaa reitillä vasta 17. päivä. Jostain syystä myös nuo alukset ovat nyt liputettu takaisin Ruotsiin, kuten myös ilmeisesti niiden kaksi sisartaankin saanevat sinikeltalipun takaisin salkoihinsa.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Heikki Helen

Ainakin Tyruslandiin on sitten tehty hieman karumpi logo korsteeniin kuin mitä siinä on ollut aiemmin... vanhempi logo oli kyllä mielestäni hienompi...

http://www.hhlweb.biz/00-tyrusland.htm (27.6.2002)
http://www.hhlweb.biz/misc/tyrusland.jpg (15.7.2005)

Pahoittelen tuon uudemman kuvan laatua... jälleen kerran tuo Trustin digi on melkein toiminut oikein... :S
Nykyään yli 1200 alusta ja 1600 kuvaa ---> http://www.hhlweb.org

Pekka Laakso

Nyt Hietasen uusi SECU-terminaali varastoineen on sitten myös virallisine kissanristiäisineen vihitty käyttöön. Taas kerran kuitenkin olen sitä mieltä, että lehdistö ei osaa käsittää tätä Stora Enson SECU-systeemiä. Kysehän ei ole mitenkään normaalista konttiliikenteestä.  ::)

Kotka avasi uuden suurkonttiterminaalin
16.08.2005 16:07

Kotkan sataman laajan kehitys-ja investointipaketin etenemistä juhlittiin tänään uudella aluevaltauksella. Hietasen satamassa vihittiin käyttöön niin sanottu SECU (Stora Enso Cargo Unit)-logistiikkaterminaali.

Uudessa terminaalissa käsitellään ensimmäisenä satamana Suomessa SECU-suurkontteja. Niiden kantokyky vastaa kolmea 40m jalan/2 TEU:n konttia.

Terminaalin taustalla on päätös, jonka mukaan Stora Enso keskittää eteläisen ja itäisen Suomen tavaravirtansa Kotkaan. Kotkan Satama Oy, satamaoperaattori Steveco Oy, VR osakeyhtiö sekä Stora Enso Oyj ovat investoineet merkittävästi tämän uuden sukupolven logistiikkaratkaisun luomiseksi.

Kotkan sataman toimitusjohtajan Kimmo Naskin mukaan uusi logistiikkaterminaali vahvistaa Kotkan sataman asemaa johtavana metsäteollisuussatamana. Hietasen sataman uusi konttiliikenne tuo Kotkaan yli miljoonan tonnin vuotuisen lisäliikenteen.

(STT)


Uutinen poimittu Saunalahden uutispalstalta.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

#19
Stora Enson Kotkan liikenne Lyypekkiin ja Göteborgiin myöskin TransAtlanticin haltuun:

"TRANSATLANTIC: TRANSATLANTIC EXTENDS COOPERATION WITH STORA ENSO AND LAUNCHES NEW SCHEDULED SERVICE BETWEEN FINLAND-GERMANY-SWEDEN

Transatlantic has signed an agreement with Stora Enso for seaborne transports from southern Finland to Germany and Sweden. From the end of 2008, Transatlantic will take over Stora Enso's service for the transport of forest products from southern Finland, with the shipping company deploying three RoRo vessels on the routes Kotka – Lübeck and Kotka – Gothenburg.

Since mid-2006, both companies have cooperated on Stora Enso's logistics system for northern Europe, the NETSS system (North Europe Transport Supply System), in which Transatlantic has three container/RoRo vessels on long-term contracts to Stora Enso for the transport of forest products from northern Finland to Gothenburg and Lübeck. Transatlantic also offers shipping possibilities on these vessels for other goods owners.

In conjunction with the launch of the new services, Transatlantic will also offer its other customers an efficient and frequent service for rolling goods, containers and project-based loads between Kotka and Lübeck, with three departures per week in each direction, and between Kotka and Gothenburg, with six departures per month in each direction. Combined with the services for rolling and containerized goods between Göteborg/Lübeck and northern Finland, and the existing RoRo, container and bulk operations between Sweden and northern Europe and the UK, Transatlantic now offers one of the most complete seaborne transport systems in the Baltic Sea.

The new service will be operated from Transatlantic's offices in Gothenburg and Helsinki and from a newly opened office in Lübeck."


http://www.ngm.se/ext/press/lev/rederi_transatlantic/press/en_1/FormatXMLDetail.asp?pressrel=22531

Mielenkiinnolla odotan mitä muutoksia kalustossa tapahtuu, vuokraavatko käyttöönsä nykyiset reitillä olevat laivat vai asetetaanko omia aluksia. Huhua on liikkeellä, että Atlantinliikenteessä olevat nk. Finn-alukset (alunperin B&N ja Palkkiyhtymän yhteistilaus) jäisivät short-sea reiteille. Tosin kyseenalaistan vahvasti niiden sopivuuden SECU kuljetuksiin, esim. sääkannelle ei saa mitään muuta kuin kontteja kun ei ole ajoramppeja sääkannelle ja lisäksi siellähän on luukut. Oheisesta Kielin kanavan sillalta otetusta kuvasta näkee hyvin sääkannen rakenteen:
http://www.shipspotting.com/modules/myalbum/photo.php?lid=757480
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 28.10.2008, 01:36:48
Mielenkiinnolla odotan mitä muutoksia kalustossa tapahtuu, vuokraavatko käyttöönsä nykyiset reitillä olevat laivat vai asetetaanko omia aluksia.

SST:n mukaan TransAtlantic ottaa vuokra-alusten (Stena Foreteller, Tyrusland & Vikingland) vuokrasopimukset haltuunsa, joten samalla kalustolla ollaan jatkamassa.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Erkki Tirkkonen

Kuuluisikohan tämä aihepiiri "Muu merenkulku" otsikon alle.

Pekka Laakso

TransAtlantic muuttaa Stora Enson SECU-liikenteen linjaverkostoaan kesäkuun alussa seuraavasti:

Trans Suomi Linen (Kotkan liikenne) Lyypekin liikenne lopetetaan, ja lastit siirtyvät Finnlinesin kuljetettavaksi. Jatkossa Kotkasta RABT liikennöi vain Göteborgiin.

Trans Lumi Linen aikatauluista poistetaan yksi vuoro, ja linjaa operoidaan vain kahdella aluksella (toistaiseksi TransPaper ja TransTimber). TransPulp jatkanee Pohjanmerellä?

Avataan uusi reitti brändillä TransBothnia Line Perämereltä Belgiaan: Oulu-Kemi-Antwerp-Zeebrügge. Laivoiksi reitille tulevat vanhat Tyrusland ja Vikingland.

RABT tiedotetta:
http://www.rabt.se/en/Investor-Relations/Pressreleases/?releaseid=577384

Aikataulut:
TransBothnia Line: http://www.rabt.se/Documents/Schedule%20TransBothnia%20Line%20w%2023-32%202011-05-26.pdf
Trans Lumi Line: http://www.rabt.se/Documents/Schedule%20Translumi%20Line%20w%2021-28%202011-05-26.pdf
Trans Suomi Line: http://www.rabt.se/Documents/Schedule%20TransSuomi%20Line%20w%2020-26%202011-05-19.pdf
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Rederi Ab TransAtlantic lopettaa SECU-liikenteen Kotkasta. TransSuomi Linen Kotka-Göteborg reitti lakkautetaan vuoden viimeisellä viikolla. Sillä operoinut Stena Foreteller päätynee vapaille markkinoille?

http://www.rabt.se/Schedule/Trans-Soumi-Line/
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.