Luksus-hyteissä matkustaminen

Aloittaja Marko Mälkiä, 17.03.2001, 18:54:39

« edellinen - seuraava »

Jaak Erik Laja

Ei, me virolaiset käymme saunassa, mutta ei laivoilla ;)

Christian Dahlström

Heh, no eikö sitä saunassa käymistä olisi hyvä yhdistää laivamatkaan? ;) Ja en tarkoittanut siis virolaisia ihmisä, vaan ainoastaan Tallinkia...

Otto Siren

Lainaus käyttäjältä: Otto Siren - 31.03.2008, 16:06:10

Olisiko kuvaa tuollaisesta hytistä? Bonuskortilla saisi 100€ lisämaksusta Lyx-hytin ja jos tilaa tosiaan on 20m2 ja keulassa, niin sen voi maksaa lisää...

Vastaan itselleni: Tässä on kuva kys. hytistä: http://www.irc-galleria.net/view.php?nick=Otto_S&image_id=82055949  .

Otto Siren

Lainaus käyttäjältä: Joni Huopana - 16.09.2005, 12:54:12
Jälleen on uusi kokemus muistissa. :thumb:

Pöydällä oli Viking Linen viiri ja - omituista kyllä - Islannin lippu. :o Kai se yritti olla Ahvenanmaan lippu, mutta valkoisen ristin olisi pitänyt olla keltainen.

Tuossa aion vielä matkustaa! :)

Ja tuohonkin vastaus:  Hytissä matkustaa kuulemma usein Islannin suurlähettiläs, jos oikein muistan. Sen vuoksi Islannin lippu. En tosin tiedä, miksi se aina siellä hytissä on.

Joonas Vähämäki

#214
Kommentoinpa vielä tännekin, että kyllä Galaxyn DeLuxe hyttiä voi aivan huoletta suositella. Hytin koko on selkeästi Europaa pienempi, eikä Galaxyn ikkuna tietenkään pärjää Europan upealla erkkerille kahvipöytineen, mutta vastaavasti sohva ja taulutv olivat kyllä plussaa. Jääkaapin antimet eivät kummoiset olleet, mutta olivat kumminkin ja erikoisaamiainen Grill Housessa tekee kuitenkin tuostakin paremman vaihtoehdon kuin matkustaminen vaikkapa A-Premium hytissä.

Tässä parit kuvat hytistä:

http://kuvablogi.com/nayta/1388890/
http://kuvablogi.com/nayta/1388891/
http://kuvablogi.com/nayta/1388895/

Edit: Luulin kyllä jo vastanneeni tähän ketjuun aiemmin, mutta ilmeisesti viesti on poistettu/en ole osannut/muistan väärin. Joten vaikka en kovin monella laivalla ole luksushyteissä matkustanut niin kerran kuitenkin Serenadella Silja-luokan Seasidessa, lukuisia kertoja Europan Silja-luokassa, siinä halvimmassa Operan sisähytissä joka siis ei kuitenkaan ollut ollenkaan huono (onpa siitäkin näemmä kuvia), vaan melkein kuin Silja-luokka ilman ikkunaa sekä nyt tietenkin viimeksi Galaxyn DeLuxessa.

Mikko_Tuominen

Ainakaan itse en löytänyt haulla tästä asiasta ennen...

Olisiko kenellään kokemuksia Silja Serenaden / Symphonyn kokoushyteistä? Tietääkseni kyseiset hytit ovat DeLuxe -hytin hintaan varattavissa ei-kokoskäyttöön aikaisintaan kaksi vikkoa ennen lähtöä varaustilanteen niin salliessa. Hytithän sijaitsevat 9. kannen keulaosassa, ja niiden kokohan on n. 40:stä m2:stä n. 50:een m2:iin. Ovat ilmeisesti ihan tasokkaita, DeLuxen tasoisia. Yhdestä hytistähän löytyy myös sauna merinäkymällä eteenpäin (lisämaksusta). Hintaan kuuluvat myös erikoisaamiainen sekä jääkaapin virvokkeet.

Erkki Kangasviita

#216
Lainaus käyttäjältä: Mikko_Tuominen - 09.09.2008, 16:17:34
Ainakaan itse en löytänyt haulla tästä asiasta ennen...

Olisiko kenellään kokemuksia Silja Serenaden / Symphonyn kokoushyteistä? Tietääkseni kyseiset hytit ovat DeLuxe -hytin hintaan varattavissa ei-kokoskäyttöön aikaisintaan kaksi vikkoa ennen lähtöä varaustilanteen niin salliessa. Hytithän sijaitsevat 9. kannen keulaosassa, ja niiden kokohan on n. 40:stä m2:stä n. 50:een m2:iin. Ovat ilmeisesti ihan tasokkaita, DeLuxen tasoisia. Yhdestä hytistähän löytyy myös sauna merinäkymällä eteenpäin (lisämaksusta). Hintaan kuuluvat myös erikoisaamiainen sekä jääkaapin virvokkeet.

Kokemusta on. Kyseiset 3 hyttiä ovat Luksus-hyttejä, tosin ovessa lukee muistaakseni Conference suite. Oma mielipiteeni on (niistä 2 saunattomasta), että ovat jokseenkin tylsiä. Lähinnä sen vuoksi, että iso neuvottelupöytä vie suuren osan huoneen tilasta. Lisäksi ainakin siinä menosuuntaan oikeanpuoleisimmassa hytissä oli suhteellisen pieni ikkuna kokoushuoneessa, makuuhuoneessa ei lainkaan. Parisänky, 2 vessaa, 2 tv:tä, 1 piirtoheitin...

Keskimmäisessä näistä kokoushyteistä (olisiko 9194?) on tosiaan oma sauna, mutta ei mistään lisämaksusta vaan hytti on ihan normaalin Luksus-hytin hintainen. Se on myös tilavuudeltaan muita suurempi ja ehdottomasti se kannattaa ottaa jos varausvaiheessa on varattavissa.
Erikoisaamiainen ja virvokkeet kuuluvat kaikkiin Luksus-hytteihin.

Heikki Kaurala

Commodore emäntä kertoilie että niihin vaan kuuluu yöllä hirvee melu sieltä atlantis palacesta että heikko unisten ei niitä kannata varailla jos meinaa nukkua yöllä...

Marja Pyymäki

Lainaus käyttäjältä: Heikki Kaurala - 10.09.2008, 03:54:00
Commodore emäntä kertoilie että niihin vaan kuuluu yöllä hirvee melu sieltä atlantis palacesta että heikko unisten ei niitä kannata varailla jos meinaa nukkua yöllä...
Itse vuosi sitten jouduin moisessa hytissä matkustamaan ja kyllä sai jopa laulun sanoista selvää kun koitti itse nukkua. Poikakin kysyi aamulla, että eikö Elvis olekaan kuollut kun se lauloi yöllä ;D
Mielummin ottaisin tavallisen Delux hytin.
Menneitä matkoja: 18.02.2008 SFIX & Star, 22.03.2008 Galaxy (Suite), 05.04.2008 Serenade (Commodore), 26.04.2008 Galaxy (Suite), 31.05.2008 Serenade (Commodore),  02.08.2008 Symphony (Commodore), 06.08.2008 Serenade (Commodore), 29.08.2008 Star (kansipaikka) & Star (busines), 08.11.2008 Symphony (Commodore), 21.12.2008 Serenade (Commodore)

Niklas Willem

Mitenkäs nykyään, kun ennen jos Europalle varasi sviitin sai valita sviitin minkä halusi (Owner's,Emprine jne) miten nykyään? Laittako ne esim 4 henkisen perheen hyttiin jossa on vuodesohva vai saako jotenkin toivoa minkä sviiteistä haluaa ??????

Heikki Kaurala

Kerro vaan varatessa minkä hytin haluat niin onnistuu jos on vapaa.

Niklas Willem

#221
Lainaus käyttäjältä: Heikki Kaurala - 13.10.2008, 00:02:19
Kerro vaan varatessa minkä hytin haluat niin onnistuu jos on vapaa.
Missäs minä sen kerron jos Siljan online varauksen kautta varaan?

Mikko Satonen

Tuon halutun sviitin varaaminen ei onnistu onlinejärjestelmän kautta. Jos haluaa tietyn sviitin pitää varaus tehdä puhelimella. Olen laittanut palautetta, jossa asia muutettaisiiin siten että myös netin kautta pystyisi varaamaan haluamansa sviitin. Voihan esimerkiksi commodore-hyttienkin osalta netissä päättää ottaako parvekkeellisen vai ilman parveketta.

Viiime kesänä siljalla oli erityisen paljon ongelmia haluttujen sviittien varaamisessa. Itse varasin sviitin puolta vuotta ennen matkaa jolloin kaikki sviitit olivat vielä vapaana. Kerroin SUOMALAISELLE virkailijalle puhelimessa että haluan owners sviitin. Homman piti olla hoidossa. Kas kummaa kun olivat sotkeneet asiat ja minä sainkin kulmassa olevan classicin. Pääasia minulle oli että sain jonkun ns. paremmista sviiteistä (owners, classic, empire). Tein kuitenkin asiasta reklamaation siljalle. Silja nauhoittaa nykyään varauskeskukseen tulevat puhelut. He olivat kuunnelleet tuon minun varauspuhelun ja myönsivät virheensä. Sain hyvitykseski 40 euron arvosta ns. siljarahaa, mikä käy maksuvälineenä laivalla mihin tahansa ostoksiin.

Kuulin myös että noita samanlaisia sekaannuksia oli viime kesänä enemmänkin. Eli aina ei voi luottaa haluamansa sviitin saamiseen vaikka tekisi varauksen puhelimella.

Ei ole muuten kultakorttilaisille tällä hetkellä sviittien hinnat kovin korkeat. Vihreillä lähdöllä saa kultakorttilainen ennannkovaraajan edulla europan sviitin hintaan 116 euroa. Halpaa on.
Tulossa:
pe 17.1.2014 - su 19.1.2014 Silja Symphony Commodore Class Balcony
pe 2.5. - su 4.5. 2014Silja Serenade (sweden hockey games)
la 23.8. - su 24.8. 2014 Silja Baltic Princess Deluxe

Otto Siren

#223
Lainaus käyttäjältä: Mikko Satonen - 13.10.2008, 15:04:07


Ei ole muuten kultakorttilaisille tällä hetkellä sviittien hinnat kovin korkeat. Vihreillä lähdöllä saa kultakorttilainen ennannkovaraajan edulla europan sviitin hintaan 116 euroa. Halpaa on.

Hetkonen? Mites näitä Clubimatkoja ennakkovaraajan edulla varataan? Eikös tuolla Siljan sivuilla sanota juuri että alennus EI koske sviittejä. Ja siltikään en saa tuolla 30% alennuksella siitä 177€ 116€...  Itse maksettiin juuri tuo"törkeät" 177€ kesäkuussa vihreällä lähdöllä ja ennakkovaraajan edulla Owner Suitesta joka osoittautui meilläkin Classiciksi...   (Viestin saa poistaa, mutta vasta kun olen saanut vastauksen  :D )

Mikko Satonen

Lainaus käyttäjältä: Otto Siren - 13.10.2008, 15:54:04
Hetkonen? Mites näitä Clubimatkoja ennakkovaraajan edulla varataan? Itse maksettiin "törkeät" 177€ kesäkuussa vihreällä lähdöllä ja ennakkovaraajan edulla Owner Suitesta joka osoittautui meilläkin Classiciksi...   (Viestin saa poistaa, mutta vasta kun olen saanut vastauksen  :D )


Itse sain tuon halvan ennakkovaraajan hinnan vain kirjautumalla onlinejärjestelmään sisään. Sitten vain valitsin yli kuukauden päähän sijoittuvan päivän vihreältä alueelta ja sain hinnaksi 116 euroa. Viime kesäkuussa menimme keltaisella lähdöllä ennakkovaraajan edulla sviitissä ja hinnaksi tuli 185 euroa, joten tuo maksamasi 177 euroa kuullostaa melko korkealta. Mutta en siis tiedä koskeeko näin alhaiset hinnat muuta kuin kultakortin omistajia.

Myös päivä Tukholmassa risteilyt turusta ovat kultakortilla paljon halvempia. Normaali ennakkovaraajan hinta sviitissä tuollaiselle risteilylle puna/vihreillä lähdöillä (meno punaisena päivänä, paluu vihreänä) on 472 euroa. Kun kirjautuu onlineen sisälle tulee hinnaksi vain 305 euroa. Ja jos molemmat päivät ovat vihreitä laskee hinta tietysti.

Nopealla vilkaisulla voin sanoa, että hyttiluokasta ja reitistä riippumatta saa kultakortilla huomattavan alennuksen noihin normaaleihin ennakkovaraajan hintoihin verrattuna. Oli kyse sitten hki-sto, tku-sto tai hki-tal reiteistä.
Tulossa:
pe 17.1.2014 - su 19.1.2014 Silja Symphony Commodore Class Balcony
pe 2.5. - su 4.5. 2014Silja Serenade (sweden hockey games)
la 23.8. - su 24.8. 2014 Silja Baltic Princess Deluxe