Railship I (rak. 1975) lopettaa liikennöinnin Turun ja Travemünden välillä ja tullaan romuttamaan Intiassa. Mitään alusta ei ilmeisesti olla myöskään hankkimassa sen tilalle.
Lähde: http://finnjet.8k.com
Intiassa....eihän siellä nyt mitään metallinkierrätystä ole :) ;) ???
Railship I:n lisäksi myös Finnwood on saanut passituksen romuttamolle.
Länsimaiset varustamot romuttavat laivojaan Intiassa siksi että homma tehdään siellä halvalla koska romuttamoilla ei välitetä työsuojelu- ja ympäristösäännöistä ja maksetaan romuttajille hiton huonoa palkkaa todella vaarallisesta työstä.
Must Railship I pitäs pelastaa ja myydä jollekin paskalle Järvenpääläiselle varustamolle sisävesilaivaks 8)
Miksi nuo laivat romutetaan? Onko ne niin huonossa kunnossa, ettei mikään varustamo osta niitä vai, mistä on kysymys?
No Railship I:sen nyt ainakin luulis olevan jo huonossa kunnossa, se on palvellut niin monta vuotta kuskaten raskaita junanvaunuja. Finnwoodin lastikapasiteetti rupeaa taas olemaan liian pieni ja näinollen sen myymisestä romutettavaksi saa enemmän rahaa kuin siitä että sille löytyisi vielä siitä kiinnostunut ostaja. Woodihan on pikkunen botski.
Railship I:tä katsoessa ei uskoisi sen olevan rakennettu vasta 1975... :o
Railship I:n koneet on paskana. :( Siksi se romutetaan.
Railship I lähti Turusta viimeisen kerran 18.7. ja se on tänään 23.7. luovutettu Saksassa ostajalleen, joka on jokin pakistanilainen bulvaanifirma. Sama omistaja huolehtinee laivan romuttamisestakin.
RI:n tilalle Turun ja Travemünden välille sijoitetaan Antares.
Jos Antares on korvannut Railship 1:n, niin onko Antares muutettu junalautaksi?
Laivoja romutetaan koska, esim. runko "loppu", kunto huono, tai on myös mahdollista että luokitus tulisi maksamaan liikaa, niin ennemmin kannattaa myydä pois.Näin kuulemma kävi R1:ssä!!! mutta kun eipä ole ketään kiinnostunut ostamaan R1:stä, sehän oli ainakin vuoden jo myynnissäkin...En tiedä onko antares muttettu mutta ainakin niissä joissain on muuntamis mahdollisuus!No sanotaan näin että itsekin siellä kuukausen olleena, on se vähän eri luokkaa kuin esim. U Carrier tai joku hansa...On tietyst ikäeroakin... ;) 8)
Antares ei kuljeta junia.
yksi Italialainen varustamo oli kiinnostunut,kävivät kajakkia katsomassakin,saivat tietoa ja piirrustukset mukaansa...sen koomin ei siitäkään ostajasta kuulunut.