Camilla merihädässä

Aloittaja jonas, 23.01.2003, 23:40:59

« edellinen - seuraava »

juzzy

Camilla Desgagnes Hienon näköne se on. :) (Vaikka merihädässä onkin ollut)

Wirrankosken Rami

Lainaus käyttäjältä: Timo Lehtinen - 14.05.2006, 16:55:16
Lainaus käyttäjältä: Jussi Kopra - 14.05.2006, 15:25:28
Camilla Desgagnes Hienon näköne se on. :) (Vaikka merihädässä onkin ollut)
Mitähän uutta tämä viesti toi tähän topiciin?

EIkös juuri sitä, että laiva on hienon näköinen ;D
Itse asiassa tuo kyllä pitää paikkansa, sillä aiemmalla valkoisella rungollaan Camilla oli lähes aina ei niin hienon näköinen.. ::)

Aleksi Silvast

Onkos sillä kannella oma pukseeri hankaliin paikkoihin jos keulapotkuri ei taaskaan suostu toimimaan? Sen takia lienevät tuon kraanakin sinne rikanneent että saa sen helposti vesille. Omaperäisin back-up järjestelmä vähään aikaan.. :thumb:
kun avaa silmät ja on ihan pimeätä niin on tajuton..

Sami Myllymäki

Wanhaan aiheeseen näyttää wikipediassa olevan tietoa ja "Camilla" edelleen hengissä.
http://en.wikipedia.org/wiki/MV_Camilla_Desgagn%C3%A9s

Marinetraficin mukaankin 15h sitten jättänyt tietoa menemisestään viimeksi Lawrencenlahdella.

Tämän mukaan laivassa olisi edelleen Werkspoor konehuoneessa, mutta tiedä häntä.
http://www.wellandcanal.ca/shiparc/desgagnes/camilla/camilla.htm

Mutta kiva että tilanne ei ollut niin toivoton kuin tuon konerikon jälkeen näytti.

Tauno Hermola

#49
Lainaus käyttäjältä: Sami Myllymäki - 18.10.2011, 00:51:07
Wanhaan aiheeseen näyttää wikipediassa olevan tietoa ja "Camilla" edelleen hengissä.
http://en.wikipedia.org/wiki/MV_Camilla_Desgagn%C3%A9s

Ei vain hengissä, vaan Camillasta, nykyiseltä nimeltään siis Camilla Desgagnés, tuli 2008 ensimmäinen Luoteisväylän kautta kulkenut kauppalaiva! :thumb:

http://www.cbc.ca/news/canada/north/story/2008/11/28/nwest-vessel.html

(Tosin ei tuo "ensimmäinen Luoteisväylän kautta kulkenut kauppalaiva" nyt taida ihan kiistatonta olla, purjehtihan lähes jäänmurtajaksi rakennettu tankkeri S/S Manhattan Luoteisväylän läpi jo 1969 ja ennen Camillaa on pari matkustajalaivaakin kulkenut väylän kautta.)

Tauno Hermola

Lainaus käyttäjältä: Sami Myllymäki - 18.10.2011, 00:51:07
Tämän mukaan laivassa olisi edelleen Werkspoor konehuoneessa, mutta tiedä häntä.
http://www.wellandcanal.ca/shiparc/desgagnes/camilla/camilla.htm

Ilmeisesti on jossain vaiheessa vaihdettu. Desgagnés näyttää lopultakin saaneen aikaiseksi technical data dokumentin myös Camilla Desgagnés'ista http://www.groupedesgagnes.com/images/upload/Camilla%20Desgagnés%20AN%20fiche%20technique_1.pdf ja siellä lukee tälläistä:

MACHINERY
1 MAK 6M43C of 5,700 kW at 525 RPM
2 diesel generators Volvo Penta D25A-MS of 565 kW each at 1800 RPM
1 shaft generator 919 KVA at 1,800 RPM
1 bow thruster of 600 kW


Tauno Hermola

#51
Camilla Desgagnés ex. Camilla näyttää viime vuoden lopulla saaneen uuden omistajan, nimen ja lipun. Nykyinen nimi on Camilla D ja omistaja näyttäisi olevan venäläinen Reischach Holding Ltd/TransMorFlot LLC, jonka kotipaikka on pienessä Olyan kaupungissa Volgan varrella. AIS:in mukaan Camilla D:llä on Moldovan lippu ja laiva on nyt Pietarin satamassa, melkein Helsingistä juuri saapuneen Ocean Majestyn vieressä :thumb:   

Tuomas Romu

Lainaus käyttäjältä: Tauno Hermola - 04.12.2013, 22:19:07 Ilmeisesti on jossain vaiheessa vaihdettu.

IHS:n tietokannassa lukee MaK:n kohdalla "New engine 2013-12". Voi toki olla vain päivämäärä, jolloin tieto on kirjattu Sea-webiin.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Janne Koskinen

Lainaus käyttäjältä: Tuomas Romu - 17.05.2018, 08:52:36
IHS:n tietokannassa lukee MaK:n kohdalla "New engine 2013-12". Voi toki olla vain päivämäärä, jolloin tieto on kirjattu Sea-webiin.

Sorry huono vertaus, mutta Werkspoorista MaKkiin on kuin tulisi siirretyksi Pasilan putkasta Kisahallin selviämishoitoasemalle.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Tauno Hermola

Camillan värikkäät vaiheet Kanadassa:

http://shipfax.blogspot.fi/2018/02/desgagnes-sheds-oldies.html

Tuon mukaan Stork-Werkspoor hajosi sen viimeisen kerran 27.10.2009 ja korvattiin MaK:illa 2010. Aivan täyttä varmuutta ei tuosta kyllä saa, etteikö Werkspooria olisi kuitenkin korjattu ennen koneen vaihtoa.

Ihan ongelmitta ei näytä Camillan taival alkaneen venäläisomistuksessakaan ;).


Tauno Hermola

MarineTrafficin mukaan CAMILLA/CAMILLA DESGAGNES/CAMILLA D näyttää päätyneen Alangiin jo viime vuoden toukokuussa.