Laivojen pienoismalleista

Aloittaja laivat, 25.02.2001, 22:19:49

« edellinen - seuraava »

laivat

Kuinka moni teistä omistaa laivojen pienoismalleja, ja kuinka moni teistä harrastaa laivapienoismalleja?

Heikki Helen

#1
Mulla on pienoismalli Finnjetistä, joka tosin on pahoin kärsinyt, koska se on pudonnut hyllyltä jo useamman kerran.
Nykyään yli 1200 alusta ja 1600 kuvaa ---> http://www.hhlweb.org

Arttu Laaksonen

#2
Mulla on Finnjet tällaisena muovisena koottavana pienoismallina samoin kuin Titanic (jota en tosin ole vielä jaksanut koota).
.: FAQ :.

Kenny Leong

#3
Aikanaan itsellänikin oli noita legopaatteja mutta iän myötä ne on jäänyt =)
Mulla oli silloin itte kyhäämä Viking Sally.

Tietääkö kukaan teistä mistä voisi saada enemmän noita laivan malleja??
Kunpa olisi jossain esim. Kalypsom tai Estonian pienoismalleja...vaikka koottavia...sitten vaan liimat nenuun ja kokoamaan.
Onko kukaan teistä käynyt Tallinnassa merimuseossa??
Sielä kuulemma olisi hieno Estonian pienoismalli.

Jaakko Ahti

#4
Mistä ootte löytäny noita muovisiaq malleja? Itelläni on vaan Finnjetin itse kokoamani (niin, ja wasa-purjelaivasta...) olevat mallit
Jaakko Ahti

laivat

#5
No mä ostin ton mun Stena Discovery muovimallin Stena Carismalta. Noista muista en ole ihan varma, mutta ainakin tuota Finnjetin koottavaa muovimallia myytiin ainakin vielä muutama vuosi sitten Finnjetillä.

Last modification: Sami Takala - 02/26/01 at 18:34:03

Pekka Ruponen

#6
Onhan noita pienoismalleja tullut takennettua aika monta. Jos aikaa riittäisi niin vielä enemmän...

No joka tapauksessa maleista löytyy muutama kuva yms. tietoa kotisivuiltani osoitteesta:

http://www.hut.fi/u/pruponen/
Pekka Ruponen

heesu72

#7
onhan noit pienoismalleja tullu kaverin kans kyhättyä jonku verran. ittellä on täl hetkel Finlandian ja Estonian mallit kotona. kaveril on Olympia, Kalypso, Silja Festival, Regina Baltica, Europa (silja europa)

Antti Ruusu

#8
No mullakin on Finnjetin koottava jota en oo jaksanu koota (on ollu jo pari vuotta) ja on mulla sitte tää Calypso se on sen "qustoon" (en tiiä miten kirjotetaan) laiva, se oli joku tutkija
ja sitte mulla on viking linen ilmeisesti posliinista tehty laiva joka muka esittää cinderellaa, mutta ei näytä siltä...

Timo Selkälä

#9
Hei!
Itselläni on muutama 1/1250 koon metallipienoismalli:
Ms Europa 1993 - alkuperäisissä väreissä!
Apollo 1970
Viking Saga 1980
Midnatsol
Kong Harald
Kungsholm.

I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Kenny Leong

#10
Vielä kysymys. Mistä noita pienoismalleja saa muuten kuin itse kyhäämällä???

En ihan tarkoita Revellin skill level 5:ttä tms. =)
Heikki Kautiainen: Oletko itse tehnyt sen Estonian pienoismallin??

laivat

#11
Tuota Cinderellan legopienoismallia myydän (en ole varma myydäänkö enää) Vikingin laivoilla. Silja Serenaden & Symphonyn legomallien myynti lopetettiin Siljan laivoilla vuonna 1993. Finnjetin legomallia Finnlinesin väreissä myytiin Finnjetillä samoin Finnjetin muovimallia, mutta niidenkin myynti on lopetettu. Stena Discoveryn muovimallin olen ostanut Stena Carismalta, joten varmaan myös muilla Stenan laivoilla myydään Discoveryn muovimallia. Stena Carismalla oli myynnissä myös Stena Europen legomalli, jota en tosin ostanut, kun piti säästää rahaa Scandlinesin pienoismalleihin, joita ei kuitenkaan myyty Scandlinesin laivoilla:(

heesu72

#12
Kenny: En ole itse tehny sitä Estonian pienoismallia vaan kaverini on sen tehnyt. on se ihan siisti malli, siitä ainaski selvästi näkee mitä laivaa se esittää.

Timo: Mistä oot hankkinu ton Europan(Silja Europan) pienoismallin ja vielä alkuperäisessä asussa?
Mailaa tai vastaa tähän viestiin.

Timo Selkälä

#13
Hei!
Kaikki pienoismallini on ostettu Travemündestä Schiff und Schiene nimisestä pikkupuodista, kun olin vielä laivalla töissä. Heillä oli (vielä 1995) noin 100 aluksen kokoelma. En muista tarkkoja hintoja, mutta olisiko ollut 95 DM se Europan malli.

I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Joni Huopana

Mikähän on tilanne tänä päivänä näiden pienoismallien saatavuuden suhteen?