Island Escapen tulevaisuus?

Aloittaja Eerik Laine, 14.11.2015, 16:42:13

« edellinen - seuraava »

Kalle Id

Uutinen eiliseltä: http://www.cruiseandferry.net/articles/thomson-cruises-sells-island-escape-to-cruise-holdings#.VmFgMvnhCM_ kertoo laivan myydyn Cruise Holdings -nimiselle yhtiölle. Laiva on menossa Brestiin telakalle, jossa se saa nimen Ocean Gala. Mitään muuta uutinen ei sitten oikein kerrokaan, joten spekulointi voi jatkua.

Eerik Laine

Hieman erilaisia tietoja aluksen myynnistää näyttää liikkuvan.

http://www.cruiseindustrynews.com/cruise-news/13357-diamond-cruise-to-start-up-in-china-with-island-escape.html

Cruise Industry Newsin mukaan Island Escape olisi menossa kiinalaiselle Diamond Cruisesille.

Diamond Cruisesin maaliskuussa aloittava "Brilliant Of  The Seas" näyttää kuitenkin olevan ennemminkin Celestyal Odyssey, jonka uusi omistaja on juurikin Diamond Cruise International. Alus on ollut jo muutaman päivän Shanghaissa.

http://taihuguolv.com/taihuyoulun/

Näyttää hieman epätodennäköiseltä että Diamond Cruise olisi aloittamassa liikennettä entisellä Celestyal Odysseylla, sekä ex. Island Escapellä. Oletettavasti Cruise Indstry News on mennyt metsään uutisioinnissa?

Eerik Laine

Lainaus käyttäjältä: Eerik Laine - 05.12.2015, 15:04:35
Hieman erilaisia tietoja aluksen myynnistää näyttää liikkuvan.

http://www.cruiseindustrynews.com/cruise-news/13357-diamond-cruise-to-start-up-in-china-with-island-escape.html

Cruise Industry Newsin mukaan Island Escape olisi menossa kiinalaiselle Diamond Cruisesille.

Diamond Cruisesin maaliskuussa aloittava "Brilliant Of  The Seas" näyttää kuitenkin olevan ennemminkin Celestyal Odyssey, jonka uusi omistaja on juurikin Diamond Cruise International. Alus on ollut jo muutaman päivän Shanghaissa.

http://taihuguolv.com/taihuyoulun/

Näyttää hieman epätodennäköiseltä että Diamond Cruise olisi aloittamassa liikennettä entisellä Celestyal Odysseylla, sekä ex. Island Escapellä. Oletettavasti Cruise Indstry News on mennyt metsään uutisioinnissa?

No nyt Cruise Industry News on muokannut uutistaan... Nyt he kertovat että Aegean Paradise olisikin alus joka aloittaisi Diamond Cruisesin väreissä. Aegean Paradisen oli kyllä tarkoitus mennä New Centuryn liikenteeseen. Tuleekohan vielä kolmas versio uutisesta jossa kerrotaan että kyseessä olikin sittenkin Celestyal Odyssey?

Lainaus käyttäjältä: Eerik Laine - 29.11.2015, 19:08:48
Etsturiin liittyen vielä seuraavana offtopiccina mainittakoon, että Aegean Paradise on nyt Singaporessa ja alusta varmaankin muutetaan kovaa vauhtia nykyisen omistajan New Century Groupin käyttöön. Eilen 28.11. veteraanialus Leisure World vietti 22-vuotispäiväänsä New Centuryn palvelukssa, ja pelkona on että Leisure Wold korvataan juuri Aegean Paradisella Singaporen kasinolaivamarkkinoilla.

Eerik Laine

http://floatingaccommodations.com/Our-Services/Passenger-Vessel/Ocean-Gala

Ocean Galaa yritetään näköjään välittää tämän sivuston kautta majoituslaivatoimintaan.

Eerik Laine

Cruise Holdingsin takaa paljastuu Schoeller Holdings Ltd (Equasiksen Beneficial Owner –tieto osaa kertoa näin).  Schoeller Holdings Ltd puolestaan on Columbia Shipmanagementin emoyhtiö. Yhtiöllä ei ennestään ole ennestään tainnutkaan olla matkustajalaivoja suorassa omistuksessa? Ilmeisesti aluksessa nähtiin potentiaalia, ainakin businessmielessä.

http://www.nyttiuka.no/default.aspx?id=61883&menu=617

Alusta yritetään saada tarjottua Norjaan pakoilaisten majoituslaivaksi, mutta ilmeisesti norjalaisia ei ainakaan vielä ole saatu vakuuttuneeksi laivamajoituksen erinomaisuudesta. Jos tyydyttävää majoitusdiiliä ei saada aikaan, Mano saattaa edelleenkin hyvinkin olla yksi kiinnostunut taho. Sen tiedetään olleen kiinnostuneen juuri tämän kokoluokan aluksesta.

Eerik Laine

Paatti on tänään aamulla lähtenyt Brestistä kohti Rotterdamia. Liekö siellä makuutus halvempaa, vai onko alukselle kenties saatu majoituslaivadiili?

Eerik Laine


Eerik Laine

Ocean Gala on maannut toimettomana Kristiansandissa helmikuun puolivälistä asti, mutta tänään alus irroitti käydet ja suuntasi kohti Kieliä. Kuka tietää miksi...

Kalle Id

Forumisti Marko Stampehlilta saamani tiedon mukaan laivaa viimeistellään Kielissä asuinlaivakäyttöön, mistä se suuntaa aiemman suunnitelman mukaan Ruotsiin pakolaisten majoitusalukseksi.

Ari-Jukka Perkiomaki

#24
Alus perillä Härnösandissa ja ko. satama/laituripaikkahan ei ole laillinen ISPS:n mukaan tälle alukselle.  Paikalliset asukkaat eivät myökään pidä siitä, että alus on tullut paikalle!  Aluksesta on tehty ilmoitus poliisille. Onpa mielenkiintoista nähdä minkälaiset rangaistukset "ISPS:n koodin" rikkojille tulee.  ;D Ruotsin poliisin ja viranomaisten tavan toimia tuntien alus on ja pysyy nyt laiturissa... Päivän Vk:ssa muutama kuva ja juttua: http://www.vk.se/1747324/beskedet-inget-som-kan-stoppa-det
Rahtaus laiturissa: 800000kr vuorokausi, 290miljoonaa kruunua vuodessa. Kyllä tolla rahtauksella kelpaa olla laiturissa.  ;D Eihän se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa. Ruotsin maahanmuuttovirasto.  :o Muutamalla miljoonalla paikat kuntoon pikaisesti telakalla, ja hieman isompi tuotto veronmaksajien rahoilla.  ::) "Båten ägare har satsat flera miljoner kronor" lukee Allehanda web tekstissä, joten mistä toi Ylen jutun 70 miljoonan satsaus projektiin on tullut, eikai "flera miljoner" ole sama asia kuin 70 miljoonaa?

Joonas Vähämäki

#25
Myös YLE uutisoi...

Lainaa"Risteilyalus Ocean Gala on saapunut Utansjön satamaan Härnösandin lähellä, mutta kukaan ei halua sitä sinne. Ei maahanmuuttovirasto, ei kunta, eivätkä kunnan asukkaat.

Ruotsin maahanmuuttovirasto on sitoutunut maksamaan aluksesta noin 600 000 euron vuokran viikossa. Sillä ei kuitenkaan ole sille enää käyttöä. Maahanmuuttovirasto ei tiennyt aluksen olevan matkalla Ruotsiin.

Aluksen norjalainen omistaja Floating Accommodations kuitenkin vakuuttaa, että ensimmäiset turvapaikanhakijat voivat muuttaa alukseen kahden viikon kuluttua."

Lisää linkistä. Jutussa tosin virhekin, Scandinavia tuskin on koskaan ollut maailman suurin autolautta, eikä ole valmistunut vuonna 1981.

http://yle.fi/uutiset/erikoinen_riita_ruotsissa_pakolaisten_majoittamiseen_tarkoitettu_laiva_saapui_satamaan__kaikki_haluavat_siita_eroon/8960940

Kalle Id

Oli maailman suurin autolautta valmistuessaan (vei tittelin Finlandia/Silvia Reginalta ja menetti sen Svealle), mutta valmistumisvuosi oli tosiaan 1982, ei 1981.

Ari-Jukka Perkiomaki

#27
Lisää ihmeteltävää tästä "pakolaismajoitukseen saapuneesta aluksesta".  Netissä on ollut tieto, jonka mukaan satama on ISPS koodin mukainen. Se on sitten nyt juuri ennenkuin alus on saapunut poistettu netistä kuten oheisesta jutusta voi lukea. ISPS on siis ollut voimassa vuoteen 2014 asti, mutta kun satama vaihtoi omistajaa ei uusi omistaja ole satamaa jostain syystä ISPS:n mukaiseksi järjestänyt/hyväksyttänyt?

http://www.allehanda.se/vasternorrland/harnosand/felaktig-information-pa-hemsidan-att-hamnen-var-godkand
Jutusta voidaan lukea, että sataman omistajan vastuulla on ilmoittaa aluksen varustamolle/miehistölle/kapteenille, että satama ei ole ISPS:n mukainen ja näin ollen sinne ei olisi saanut ko. aluksella tulla. Rikostutkinta kohdistetaan siis sataman omistajaa kohtaan.

Ja siellähän se alus nyt on, tuskin se sieltä mihinkään enää lähtee rahtauksen aikana tai jos joutuu lähtemään, niin jollekin siitä tulee iso lasku.  ;D

Joonas Vähämäki

Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 15.06.2016, 23:41:53
Oli maailman suurin autolautta valmistuessaan (vei tittelin Finlandia/Silvia Reginalta ja menetti sen Svealle), mutta valmistumisvuosi oli tosiaan 1982, ei 1981.

Luotin ilmeisesti melkoisen suppeaan (Wikipedian) listaan.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_maailman_suurimmista_autolautoista

Tauno Hermola

Lainaus käyttäjältä: Joonas Vähämäki - 16.06.2016, 12:48:37
Luotin ilmeisesti melkoisen suppeaan (Wikipedian) listaan.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_maailman_suurimmista_autolautoista

Off topic, mutta tekisi mieli haastaa tuon listan tieto, että M/S Aurella on ollut suurin autolautta vuosina 1973–1977. Niin vaatimaton se on mitoiltaan :D. Ainakaan sitä ei ole tehty Meyer Werft'illä, kuten listassa väitetään.