Vielä on kesää jäljellä, vielä tulee kauniita...

Aloittaja Jasper Kaarna, 24.08.2003, 21:53:23

« edellinen - seuraava »

Jasper Kaarna

     ...Risteilijöitä! :D 8)
    Muutaman todella hyvän onnistuin missaamaan, esim. Seven Seas Voyager (Jonka piti listan mukaan tulla tänään, mutta eipä missään näkynyt. >:(, Silver Whisper, Chrystal Symphony... :(
    Mutta vielä tulee Esim. Rotterdam (Moniko on menossa kuvaamaan?), Oosterdam (Jonka sain jo kuvattua - ei siis tarvinnut tehdä niitä hirveyksiä, joista joskus kerroin...), Astor, Braemar, Noordam, Norwegian Dream, Europa ja vieläpä muutama muukin.
    Aikooko vielä joku teistä mennä kuvaamaan joitakin tänä kesänä vierailevia risteilijöitä?
    Itse aion vielä ikuistaa filmille ainakin tuon; Rotterdamin, Noordamin, Braemarin, Astorin, Europan & N. Dreamin, ja ehkäpä vielä jotakin muuta.
    Että eipä se Mamba nyt (sitä sanaa ''päiviä'' lukuun ottamatta) ihan väärässä ole siinä yhdessä kappaleessa, jonka jotkut teistä ovat varmaan kuulleet... ;D
Elämä on vain unen hennoilla laineilla kelluva kusitankkeri - Tommi Liimatta

Miran Hamidulla

Riippuu tietenkin säästä, mutta Oosterdamin ehkä aionkin kuvata, tosin sekään ei mikään välttämättömyys ole kun laiturikuvat siitä sainkin jo Tallinnassa.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Väyrysen Antti

#2
Mä olen kuvannut jo yhtä vaille kaikki oleelliset risteilijät.
-Vanhempi merenkulun harrastaja, Itämeren ferry-asiantuntija, merenkulun huippuosaaja, kuljetusalan ammattilainen ja VIP SILVER (Asiantuntemus ja ammattitaito kilpailukykyisiä myös kansainvälisellä tasolla)-.
FAKTAT: 1) Foorumilla meno on epävakaa ja sen tietää ja selviää vain tulevaisuus.

keränen

seven seas voyager on jo kovaa vauhtia matkalla alaspäin, viimeinen helsingissä käynti oli 20.8.  nyt alus tekee pari risteilyä välimerellä ja suuntaa taas "talvikaudeksi" ameriikanvesille ja aasiaan.

Kervisen Lauri

Itse sain ikuistettua filmille kaunottaren nimeltä Assedo.

Toisen kaunottaren, eli Mona Lisan (ex. Kungsholm) kuvaaminen ei valitettavasti onnistunut.
Minäs päivänä on Andrea tulossa Helsinkiin -jos tulee vielä? ???

Petteri Kallanmaa

Lainaus käyttäjältä: Kervisen Lauri - 25.08.2003, 16:42:21
Itse sain ikuistettua filmille kaunottaren nimeltä Assedo.

Toisen kaunottaren, eli Mona Lisan (ex. Kungsholm) kuvaaminen ei valitettavasti onnistunut.
Minäs päivänä on Andrea tulossa Helsinkiin -jos tulee vielä? ???

Nehän löytyy osoitteesta:
http://www.hel.fi/port/mapinfo/risteily.htm

Eli Andrea on Hesassa 29.8.2003 klo 8.00 - 16.00

Wirrankosken Rami

Taitaapi olla niin, ettei Andrea sitten saavu Hesaan - ainakaan tänä kesänä/syksynä. No ihmekin voi tapahtua...Liekö aluksen uudistaminen viivästynyt liiaksi? Tämä myös tarkoittaa sitä, että risteilyoperaattorilla on kassanpohja näkyvissä, eikä jatkosta varmaan ole takeita ollenkaan.

Väyrysen Antti

#7
Hesan listaan en luottaisi kovinkaan tosissani.

Tänään Helsingissä vieraillut En ilmestyi listalle vasta hetki sitten...
Meinasi karata minultakin.
-Vanhempi merenkulun harrastaja, Itämeren ferry-asiantuntija, merenkulun huippuosaaja, kuljetusalan ammattilainen ja VIP SILVER (Asiantuntemus ja ammattitaito kilpailukykyisiä myös kansainvälisellä tasolla)-.
FAKTAT: 1) Foorumilla meno on epävakaa ja sen tietää ja selviää vain tulevaisuus.

Matti Kauppinen

Harmilla ja nolona luen tät ketjua kun oma kesän risteilijäkuvaus saldo on pyöreä 0. :-[ Koko vietävän kesä mennyt koulussa eikä edes laivalle ole päässyt, no ehkä ensi kesänä sitten. :-\ :-\

Kervisen Lauri

No Matti, ei oma listanikaan kovin kehuttava ole (-eivät risteilijät tosin ole aivan lempikiinnostuksenkohteita - eivät ainakaan ne...  ;D)
olen nimittäin kuvannut ehkä 3-4 paattia.

Syynä on pitkä "oleiluni" tai mökk Virolahdella, ilman risteilijöitä, mutta kuten Jasper sanoi: "Vielä on kesää jäljellä, vielä tulee kauniita risteilijöitä."  :D

Matti Kauppinen

Harmittaa erityisesti se, että unohdin kuvata ne pari hassua risteilijää jotka kävivät myös Turussa. >:( :-\

Timo Lehtinen

Andreaa ei tänä kesänä ole näkynyt eikä varmasti tulekaan. Älkää toki unohtako että risteilijöiden ohessa Helsingissä on vieraillut upeita jahteja kuten Battered Bull, Lady Allison ja Amazon Express sekä Talitha G. Talitha on ainaski käyny monta kertaa mutta en osaa sanoa tuleeko vielä tänä vuonna.
Tallinnasta löytyis varmaan vielä ne mitä Suomeen ei tänä vuonna tule ollenkaan elikkäs Insignia ja Mistral (onko jollain kuvia niistä?) kulkee muuten Ranskan lipulla ja Mata Utun kotisatamalla elikkäs Wallis ja Futuna-saarilta. Wind Surf Oli aivan upea, kuka bongasi??? ;D ;D
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/

Jasper Kaarna

Lainaus käyttäjältä: Kervisen Lauri - 25.08.2003, 21:19:13
No Matti, ei oma listanikaan kovin kehuttava ole (-eivät risteilijät tosin ole aivan lempikiinnostuksenkohteita - eivät ainakaan ne...  ;D)

    Jos et satu pitämään näistä moderneista jättiläisistä, tyyliin; Grandeur Of the Seas, Constellation, jne. Niin käyhän/kävihän Helsingissä näitä perinteisempiä botseka, esim. Funchal (Minä kuvasin ;D), Caronia, Marco Polo, Saga (oliko se Pearl vai Rose ???), Kristina Regina ja sitten se sinun ilmeisen suosikkisi Orionin sisar Kristina Brahe ja voi olla, että kävi/käy vielä muutamia muitakin perinteisiä aluksia.
    Alukset, jotka minä olen saanut kuvattua; Constellation (Moneen kertaan), Norwegian Dream, Marco Polo, Braemar, Discovery, Regal Princess, Adriana, Sun Bay II, Mona Lisa, Grandeur Of The Seas, Costa Romantica, Silver Wind, Funchal, Costa Marina, Oosterdam & Wind Surf.
    Olen melkein varma, että unohdin joitakin laivoja, mutta siinä oli ainakin suurin osa. Tuosta Wind Surfita sen verran, että sekin olisi upea, jos: A) Savupiippi laitettaisiin laivan perälle. B) Mastot revittäisiin irti ja heitettäisiin Huitsin Nevadaan. Voi tietenkin olla, että monet pitävät tällaisesta ''aidosta purjehduksesta'', mutta aikamoinen rumilus on tuo Wind Surf, noiden ''mastojensa'' kanssa. ::)
    Laivoja, jotka OLISI PITÄNYT kuvata, mutta nyt on liian myöhäistä, kun silloin oltiin mökillä tai rippileirillä. >:( :
    Chrystal Symphony, Silver Whisper, MAASDAM! & Seven Seas Voyager. niitäkin oli varmaan enemmän, mutta en nyt muista.
    Huh huh. :P
Elämä on vain unen hennoilla laineilla kelluva kusitankkeri - Tommi Liimatta

Kervisen Lauri

Niin juuri - oikein arvasit Jasper! ;)

Toki olisin kuvannut mielelläni myös uusia jättiläisiä, totta kai, mutta ei kun ei...

Ehkä ensi kesänä onnistuisi paremmin, mut tulihan tänä kesänä sentään edes Assedo... :o

Väyrysen Antti

#14
Jasper Kaarna kirjoitti:
LainaaNäitä kun ei edes joka vuosi ole mahdollisuus kuvata.
Olisi suorastaan ihme, jos eivät mainitsemasi Norwegian Dream, Noordam ja Kristina Regina tulisi Helsinkiin ensi kesänä. Ne kun tuppaavat pyörimään täällä ties kuinka monta kertaa jokikinen kesä. ::)


-Vanhempi merenkulun harrastaja, Itämeren ferry-asiantuntija, merenkulun huippuosaaja, kuljetusalan ammattilainen ja VIP SILVER (Asiantuntemus ja ammattitaito kilpailukykyisiä myös kansainvälisellä tasolla)-.
FAKTAT: 1) Foorumilla meno on epävakaa ja sen tietää ja selviää vain tulevaisuus.