Luksus-hyteissä matkustaminen

Aloittaja Marko Mälkiä, 17.03.2001, 18:54:39

« edellinen - seuraava »

MATKAILIJA

Lainaus käyttäjältä: Esa Aarimaa - 19.06.2011, 18:51:26
Joskus kun on vähän ylimäärästä nii Seren/Sympan sviitti pitää kyl koklata  ;)

Joo kerran olin seren sviitissä maksoin 500 euroo.Aika makee oli

Tupi

Mie tulin tänää Sereltä,mamman kanssa oltiin Commodore hytissä ja täytyy sanoa et miellyttävä kokemus kaikkiaan.Meillä oli ikkuna eteenpäin,ja siihen oli oikein patjoja laitettu että olis mukava maisemia katsella ja makoilla....ja olihan se:)Lounge myös positiivinen juttu,eikä Bon Vivantin aamiainenkaan moitteita allekirjoittaneelta saa.

Juuso Anttila

Lainaus käyttäjältä: Esa Aarimaa - 19.06.2011, 18:51:26
Joskus kun on vähän ylimäärästä nii Seren/Sympan sviitti pitää kyl koklata  ;)

Kyllä siinä nyt vähintään kerran pitää käydä. Ketjun sivulla 28 jaoin vähän omia kokemuksiani Serenaden sviitistä, elokuussa siellä tuli matkustettua. Uudestaan vajaan viikon päästä, ja vaikka nyt tietääkin mitä odottaa, niin jotenkin tuohon on tullut jo melkeinpä päiviä laskettua jo hetken aikaa. :)

Parvekkeelliset commot ovat kyllä kesällä, etenkin hinta-laatusuhteeltaan, mielestäni jopa parempi sijoitus kuin sviitti. Tai Gabriellalta LUX tai minisviitti.

Andreas Lindström

Itse olen menossa Gabriellalle 7.7 LUX hyttiin ja odotan kyllä innolla. Lähti ennakkoon ostettuna melko edullisesti verrattuna normi Heinäkuu hintoihin. Etenkin Siljan luksushyttien hinnat näin kesällä ovat huomattavasti kalliimmat, joten hinnan ja laadun suhde on tällä kertaa varmasti parempi Gabriellalla kulkiessa. Olisi kuitenkin hienoa taas joku päivä kulkea Seren/Sympan tai vaikkapa Turusta lähtevien laivojen luksushyteissä. Niitä hetkiä odotellessa

Tupi

Kertokaas ihmiset nyt mikä sviitti mielestänne olis syytä varata Silja Europalta ja vähän perusteluja,ku nyt alkoi mieli tehdä sinne käymään ja omat kokemukset rajoittuu ko.aluksessa De luxeen? ;)

Esa Aarimaa

Lainaus käyttäjältä: Tuomas Ikävalko - 25.06.2011, 15:14:50
Kertokaas ihmiset nyt mikä sviitti mielestänne olis syytä varata Silja Europalta ja vähän perusteluja,ku nyt alkoi mieli tehdä sinne käymään ja omat kokemukset rajoittuu ko.aluksessa De luxeen? ;)

No mä varaisin sen Owner's suiten, siinä ei ole eteen näkymiä, mut sivulle on isot ikkunat olkkarissa ja makkarissa ja saunassakin on ikkuna, mun mielestä oli hieno saunoa saaristomaisemia ikkunasta katsellen :thumb:

Gustavian -sviitti vähän sokkeloinen, ja ikkunat vaan olkkarissa, eteenpäin.

Muista sviiteistä mulla ei kokemusta ookaan.

Henri Sainio

Moi! Ollaan menossa tuonne Mariellan sviittiin 30.6. Kiinnostais tietää, että pääseekö noissa " paremmissa luokissa " matkustavat esim. A4 hytissä matkustavia ennen laivaan? Silja Linellä oltiin M/S Symphonyn commodoressa ja päästiin sisään ennen osaa matkustajista, eli onko sama käytäntö viking linellä? Kun juna on Helsingissä 14.52 niin siinä jää varmaan odotteluaikaa terminaalissa.. Eli päästäänkö enne muita laivaan kun matkustetaan sviitissä. Kiitos vastauksista  ;)
Menneet matkat: 30.6 m/s Mariella ( Sviitti )

http://henkanlaivakuvat.pic.fi/kuvat/

Mikko_Tuominen

Vikingillä ei ole samanlaista käytäntöä kuin Siljalla, eli laivaanpääsy tapahtuu samaan aikaan hyttiluokasta riippumatta. Laivaannousuaika alkoi ainakin viime kesänä muistaakseni neljän maissa (korjatkaa, jos muistan väärin).

Joni Huopana

Juu, näin taitaa olla. Turun-laivoilla kyllä sekä Siljalla että Vikingillä on sviittimatkustajilla ja liikuntarajoitteisillä muutaman minuutin aikaisempi laivaanpääsy.

Tupi

No nyt varasin sitten Silja Europalta Empire-sviitin,sithän sen näkee millainen mökki on kyseessä.....tuskin nyt huono kumminkaan ;)

Andreas Lindström

Viime viikolla tuli käytyä Tukholmassa ja matkustin Gabriellan LUX hyttiluokassa. Oli ensimmäinen kerta kun kyseisessä hytissä matkasin ja oli kyllä kokeilun arvoinen reissu. Parvekkeella oli mukava istuskella auringonpaisteessa ja 25 asteen lämmössä, sekä tietysti virvokkeita nauttien. Olisi mukavaa päästä pian uudelleen.

Olin tuossa jonkin aikaa sitten myös Tallinnan risteilyllä Baltic Princessillä ja kiinnitin huomiota laivan peräosassa oleviin parvekkeellisiin hytteihin ovatko ne nyt sitten Executive Suiteja? Juuri kyseisten hyttien yläpuolella olevalta yökerhon terassilta lentää alas satoja tupakantumppeja ja muovituoppeja hyttien parvekkeille. On varmasti mukavaa mennä aamulla parvekkeelle kaiken sen roskan keskelle. Ei mikään ihan paras mahdollinen tai rauhallisin ympäristö sviittimatkustajien näkökulmasta.

Sami Virtanen

Lainaus käyttäjältä: Andreas Lindström - 14.07.2011, 13:55:50
Viime viikolla tuli käytyä Tukholmassa ja matkustin Gabriellan LUX hyttiluokassa. Oli ensimmäinen kerta kun kyseisessä hytissä matkasin ja oli kyllä kokeilun arvoinen reissu. Parvekkeella oli mukava istuskella auringonpaisteessa ja 25 asteen lämmössä, sekä tietysti virvokkeita nauttien. Olisi mukavaa päästä pian uudelleen.

Olin tuossa jonkin aikaa sitten myös Tallinnan risteilyllä Baltic Princessillä ja kiinnitin huomiota laivan peräosassa oleviin parvekkeellisiin hytteihin ovatko ne nyt sitten Executive Suiteja? Juuri kyseisten hyttien yläpuolella olevalta yökerhon terassilta lentää alas satoja tupakantumppeja ja muovituoppeja hyttien parvekkeille. On varmasti mukavaa mennä aamulla parvekkeelle kaiken sen roskan keskelle. Ei mikään ihan paras mahdollinen tai rauhallisin ympäristö sviittimatkustajien näkökulmasta.

Hyvä havainto Baltic Princessin pohjaratkaisusta ja sviittien sijoittelusta. Galaxylla oli ilmoituksia pahoitteluista laivan päästämistä mahdollisista nokipäästöistä takakannelle ja ulkokansitiloihin. Takaosan sviittien parvekkeet ovat varmasti yksi kriittisimpiä paikkoja. En tiedä onko Baltic Princessillä vastaavaa tilannetta noen kanssa ;).

Esa Aarimaa

#477
Lainaus käyttäjältä: Andreas Lindström - 14.07.2011, 13:55:50
Olin tuossa jonkin aikaa sitten myös Tallinnan risteilyllä Baltic Princessillä ja kiinnitin huomiota laivan peräosassa oleviin parvekkeellisiin hytteihin ovatko ne nyt sitten Executive Suiteja? Juuri kyseisten hyttien yläpuolella olevalta yökerhon terassilta lentää alas satoja tupakantumppeja ja muovituoppeja hyttien parvekkeille. On varmasti mukavaa mennä aamulla parvekkeelle kaiken sen roskan keskelle. Ei mikään ihan paras mahdollinen tai rauhallisin ympäristö sviittimatkustajien näkökulmasta.

Eikä pelkästään tupakintumppeja ja muovituoppeja, vaan myös ihan tyhjiä tölkkejä ja pahimmassa tapauksessa sitä ihteään, eli kusta.. Kyllä semmosta örvellystä oli taas viimeks Princessillä kun risteilyllä olin että paikoin hävetti olla Suomalainen. Tölkkejä lenteli sinne tänne ja (ainakin) kaksi neropattia lorotteli rakkonsa tyhjäksi laivan kaiteilta  >:(

Edit: Meni vähän OT:ksi, sorry about that  :)

Satu Pörsti

Lainaus käyttäjältä: Andreas Lindström - 14.07.2011, 13:55:50
Olin tuossa jonkin aikaa sitten myös Tallinnan risteilyllä Baltic Princessillä ja kiinnitin huomiota laivan peräosassa oleviin parvekkeellisiin hytteihin ovatko ne nyt sitten Executive Suiteja? Juuri kyseisten hyttien yläpuolella olevalta yökerhon terassilta lentää alas satoja tupakantumppeja ja muovituoppeja hyttien parvekkeille. On varmasti mukavaa mennä aamulla parvekkeelle kaiken sen roskan keskelle. Ei mikään ihan paras mahdollinen tai rauhallisin ympäristö sviittimatkustajien näkökulmasta.

Lainaus käyttäjältä: Esa Aarimaa - 18.07.2011, 23:20:59
Eikä pelkästään tupakintumppeja ja muovituoppeja, vaan myös ihan tyhjiä tölkkejä ja pahimmassa tapauksessa sitä ihteään, eli kusta.. Kyllä semmosta örvellystä oli taas viimeks Princessillä kun risteilyllä olin että paikoin hävetti olla Suomalainen. Tölkkejä lenteli sinne tänne ja (ainakin) kaksi neropattia lorotteli rakkonsa tyhjäksi laivan kaiteilta  >:(

No voihan hittolainen. Nyt alkoi pelottaa ja harmittaa. ::) Varasin viime viikolla Baltic Princessilta kolme noita Executive Suiteja. Ensimmäinen risteily yli 20 vuoteen (asun vakituisesti ulkomailla eikä ole aiemmin Suomen lomilla tullut lähdettyä laivalle). Nytkin lähdettiin vain kun äitini oli varannut eläkeläisryhmän mukana 22 tunnin Tallinnan risteilyn, ja tuli sitten minulle mieleen että sehän olisi kiva yllätys jos minä ja mieheni menisimme mukaan, kun kerran olemme elokuussa lomalla Suomessa, ja veljeni vaimonsa kanssa. Ja vielä varaisin äidillenikin kunnon hytin, koska eläkeläisryhmän varaus on B2 -hytteihin. Otin sitten nuo parvekkeelliset hytit, kun ajattelin että elokuussa voi hyvällä tuurilla olla vielä ihan kaunis ja lämmin sää, ja voidaan istua ulkona yhdessä kaikki viisi yhden hytin parvekkeella.

Eipä tosiaan kuulosta kivalta että voi tulla tupakantumppeja, kaljatölkkejä tai jopa sitä ihteään päähän. Yritin kuvista katsella että nuo parvekkeet ovat osittain katettuja, mutta nähtävästi eivät riittävästä.

No ainoa valonpilkahdus on että kyse on alkuviikon risteilystä elokuun loppupuolella, kun koulut ovat jo alkaneet. Toivottavasti olisi enemmän tosiaan niitä eläkeläisiä, eikä niin paljon bailuporukkaa (tosin osaavathan eläkeläisetkin dokata kaljaa ja polttaa tupakkaa..)

Joonas Vähämäki

Lainaus käyttäjältä: Satu Pörsti - 20.07.2011, 12:22:55 Yritin kuvista katsella että nuo parvekkeet ovat osittain katettuja, mutta nähtävästi eivät riittävästä.
Ei kannata antaa näiden asioiden pilata hienoa matkaa! Kyllä siellä tosiaan katoksen allakin on varmasti ihan kiva aikaa viettää, eipä tule suorassa paahteessakaan niin kuuma. Itse poltin nahkani heinäkuun alussa kun istuin koko paluumatkan Baltic Princessin kannella :)