Purjesotalaivat

Aloittaja Teemu Koivumäki, 17.07.2008, 09:12:45

« edellinen - seuraava »

Teemu Koivumäki

Hei !

Kaikikille purjesotalaivoista kiinnostuneille tiedoksi, että sivuiltani : www.sailingwarships.com löytyy tietoja/kuvia n.6000 sotalaivasta vuosilta 1600-1860.




Ville Alho

Todella hienot sivut, menee ainakin minulla välittömästi bookmarkkeihin. Pari pientä kysymystä sisällöstä minulla kuitenkin on, olet niputtanut Englannin/Iso-Britannian yhteen, sisältävätkö Englannin luvut ennen vuotta 1707 Skotlannin mahdolliset sotalaivat (minulla ei häpeäkseni ole kunnollista käsitystä Skotlannin laivastosta ennen Act of Unionia)?

Toinen kysymys koskee sitten 1800-luvun puolta, Englannin taulukossa on maininta, että se ei sisällä höyrykäyttöisiä linjalaivoja, oletettavasti tämä tarkoittaa sitä, että olet jättänyt pois alusta asti höyrykäyttöisiksi rakennetut linjalaivat ja fregatit? Mutta mukana on kaikki jälkikäteen höyrykäyttöisiksi muutetut linjalaivat?

Teemu Koivumäki

Hei !

Löysin Skotlannin laivastosta seuraavaa: 1500 luvun alkupuolelta on mainitttu yksi iso sotalaiva "St.Michael" 1511, joka myytiin Ranskaan 1514.
Kaksi Skotlannin sotalaivaa Englantilaiset kaappasivat v.1544.
v.1603, kun Skotlannin laivasto oli yhdistynyt Englannin Laivastoon,  ei ole mitään mainintoja mistään "suuremmista sota-aluksista.
v. 1707, kun Skotlanti yhdistettiin Englantiin oli Skotlannilla vain 3 Fregattia, joista yksi oli 32-tykkinen "Royal William" rakennettu 1696.
Päälähteeni Englannin Laivastolle on "Sailing Navy List" : All the ships of the Royal Navy, built, purchased, and captured 1688-1860.
Sivuillani on vain pieni määrä Englannin laivaston aluksista, ehkä n. neljännes.
Olet oikeassa sivuillani on vain aluksia, jotka ovat valmistuneet, tai laskettu vesille purjekäyttöisinä, mutta muutettu myöhemmin höyrykäyttöiseksi.