Viking Linen alusten telakoinnit

Aloittaja Petri Lindqvist, 24.02.2002, 14:55:57

« edellinen - seuraava »

Peetu Kytöranta

Kyllä toi musta ja kulta osuu ja uppoaa meiläläisellekin! Tulee jotenkin miäleen vanhat risteilyalukset, älkää kysykö miksi. Harmi että on aprillipäivän tuotos.

Jarkko Korhonen

Nyt on Gabriellan uudistukset koettu ja aika ristiriitaiset fiilikset. Se kasikannen ravintolauudistus on hyvä kun on saatu ruokailijoille istumapaikkoja ikkunoiden ääreen. Ikävä jää kyllä vanhaa pubia tämä uusi ysikannen viritelmä on sanalla sanoen hirveä. Tuo tila on niin kolho että sitä ei parilla sohvalla muuteta. Pubitunnelma tuolta puuttuu aivan täysin vaikka olutvalikoima onkin ihan ok. Nyt Gabriellalla on yhtä surkea pubi kuin Mariellan jekkubaari.
Perämies on erämies.

Mikko-Oskari Koski

Mariellalla näyttäisi olevan telakkakeikka 10.-22.syyskuuta. En enää oikeastaan jaksa edes odottaa mitään, kaikki uudistukset ovat vieneet laivaa omituisemman sekasotkun suuntaan -eli jospa tällä kertaa keskityttäisiin ihan siihen merenkulullisten ominaisuuksien saattamiseen priimakuntoon..?
Jos jotain sellaista tilaa, minkä muuttumisen matkustajakin huomaisi, on pakko rempata, niin travel-spa-sauna-musiikkibaarin voisi tosiaan tehdä 8.kannen ahteriin ulkokantta hyödyntäen...  ::) (Ja tämä siis ihan täysin minun näkemykseni, ei mikään sisäpiiritieto tulevasta säädöstä, vaikka Marin ja Gabin samankaltaisuuksia juuri tuon tilan kohdalla oikeasti voisi hyvin kehittää, ja saunaosaston siirtäminen pois snorkkelikannelta olisi kiistaton parannus)
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Mika Blomberg

Minun mielestä taas Mariella on erittäin onnistunut näinkin, toki mielestäni sisääntuloaulan punainen alkuperäismatto oli parempi, sekä disco kannella kahdeksan, nyt pubi / disco on sellainen paikka, että ei sinne huvita oikein mennä, mutta yökerho on onnistunut perän verhoilla eriteltyine sohvineen.  Saunaosasto on Mariellalla parempi 2 kannella, ja varsinkin kuin muinoin siellä oli kunnon uima-allas, kunnon uima-altaita ei taida enää olla kun Galaxy luokan sisarilla. Toivottavasti Mariellaa ei rempata enempää ( sisustusta ), sillä nyt on yksi lempilaivojani.

Risto Hartikainen

Ei Mariellassa ja Gabriellassa mitään vikaa ole, mutta tottahan on se, että Helsingin linjakin kaipaisi jo ihan uutta kalustoa mikä puolestaan luultavimmin lisäisi myös huvimatkustamista -molemmat nykyiset laivat ovat jo niin monta kertaa nähtyjä että niiden vetovoima alkaa pakostakin pikkuhiljaa hiipumaan. Toki ymmärrän että tuskinpa nykytilanteessa Viking tulee kyseistä investointia tekemään mutta toivoahan aina saa.

Pete Lehto

Vikingin nettisivujen liikennetiedotteesta tätä ei vielä löydy, mutta kotiin saapuneesta mainoksesta kyllä.
Eli tammi-helmikuussa, tarkemmin sanottuna 8.1-3.2.2018 Gabriella laivastovierailulle Turkuun. On siis mahdollisuus tehdä päiväristeily sisarusten kesken Gabriellan ensin tuuratessa Gracea, ja loppukuusta sitten Amorellaa.

Joonas Pio

Lainaus käyttäjältä: Pete Lehto - 01.09.2017, 08:13:52
Vikingin nettisivujen liikennetiedotteesta tätä ei vielä löydy, mutta kotiin saapuneesta mainoksesta kyllä.
Eli tammi-helmikuussa, tarkemmin sanottuna 8.1-3.2.2018 Gabriella laivastovierailulle Turkuun. On siis mahdollisuus tehdä päiväristeily sisarusten kesken Gabriellan ensin tuuratessa Gracea, ja loppukuusta sitten Amorellaa.

Ja samalla kertaa voi käydä vielä kolmannella siskolla Riiassa kääntymässä. Gabriellalla yön yli Tukholmaan, Isabellen risteily Riikaan ja Amorellalla yön yli Turkuun.

Mika Blomberg

Gabriellahan ym siskokset joutaisivat jo romuttamolle, pieniä ahtaita laivoja. Ja tämä Mariellan uudistuskin, halpaa muovimattoa buffetin luokse, ja kaikkien hehkuttamat hyttikäytävien uudistukset eivät ole joka käytävällä, ainakin 5 kannella on kaikki vanhaa, paitsi aulan matot, ja nekin vedetty joka paikkaan samalla matolla, heh.

Mikko-Oskari Koski

XPRS:n tammikuun iso telakointi Naantalissa on takana, ja laiva ilmeisesti uudistunut jossain määrin sisältäkin. Tuuraajana käynyt Rosella on parhaillaan Koplissa. Kuinka järkevää tai järjetöntä nykyisellään lähinnä päivälauttana pätevän Rosellan tuominen Suomenlahdelle heilumaan talvimyrskyissä oli, tuskin koskaan mistään talouserittelyistä ilmenee. Toki oman lajinsa klassikkolautta oli mukava pitkästä aikaa nähdä näilläkin vesillä.
Kuluvan vuoden aikana Vikingin telakointilistaan on näiden jälkeen merkitty vain Mariella, joka on poissa liikenteestä 19.4.-3.5.
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Kalle Id

Rosellan talvikuukaudet omalla linjallaan ovat käsittääkseni pahasti tappiollisia, kun taas ainakin jokunen vuosi sitten Tallinnan-liikenne oli voitollista talvellakin. Jos ja kun Rosella olisi joka tapauksessa ajanut Kopliin telakalle, näin saatiin laivan tulosta edes hiukan paremmaksi.

Mikko-Oskari Koski

Vikingillä ei ole hetkeen tainnut Ruotsinliikenteeseen vaikuttaneita telakointeja ollakaan, tuuraaja on yleensä aina löytynyt. Toki XPRS:n ja Rosellan huollot kuluvan vuoden alkuvaiheessa aiheuttivat peruutuksia, ja Ahvenanmaan huoltovarmuusliikenteen ajaminen arvioitiin konttorilla Rosellalle tärkeämmäksi työksi kuin XPRS:n tuuraaminen. Amorellan karilleajo ja Gabriellan allastörmäily aiheuttivat kummallekin suunnittelemattoman telakoinnin, jonka aikana ilmeisesti on pantu paikkoja kuntoon.
Ennen HEL-STO-linjalle siirtymistään Amorellaa tullaan huoltamaan -mistään ei tosin ilmene, onko se laiturissa tapahtuvaa vai telakoidaanko alus. Veikkaan ensimmäistä, edellisestä kuopassa käynnistä ei kuitenkaan ole vielä puoltatoista vuottakaan, ja alus on myynnissä, joten ison remontin tekeminen jäänee ostajan kontolle. Jos sellainen ostaja siis löytyy, joka Amorellasta olisi Vikingin pyytämän hinnan halukas maksamaan...

"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Arto Papunen

Luulen kanssa, että Amorellaa ei tarvitse kuiville ottaa. Lisättäisiinkö nyt edes muutama hytti lisää esimerkiksi istumasalongin tilalle, muttei mitään suurempaa..

Eikös Rosellaa huhuttu telakkakäynnille kohtapuoliin, tuskin sielläkään nyt mitään radikaalimpaa muutetaan.

Arto Papunen

Huhut kertovat, että Gracella menee Tanskassa muutama päivä lisää.. Liekö osasyy kun se Rallybåt peruttu Cinderellalta..

Kalevi Lehto

Näyttäisi näillä näkymin menevän 12.2. asti. Vaihtoivat näköjään jostakin syystä  Cinderellan eilen Turun iltavuoroon Gracen telakoinnin loppuajaksi.
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Arto Papunen

No eikö Glorylle oltu myyty jo se päivä Tukholmassa risteily silloin su-ti? Ehkä se nyt oli loogisempaa vaihtaa vain yhden laivan varaukset toiseen kuin Gracen varauksia Glorylle ja Gloryltä Cinderellalle.

Toisaalta siellä taisi olla joku isompi jazz-risteily ja raskaamman musiikin risteily, että eiköhän ainakin jälkimmäiselle ainaki ole parempi Cinderellan vähän isompi yökerho kuin Gloryn pienempi.