FinFerries (ex.Destian ja TLL:n Lauttavarustamo)

Aloittaja Mikko-Oskari Koski, 11.07.2004, 16:39:48

« edellinen - seuraava »

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 07.05.2010, 04:41:02
Finferries tilaa kolme lossia APX:ltä:

http://www.ts.fi/online/kotimaa/129649.html

No, alku se on tämäkin kaluston uusimiselle.
Näiden 'uusiolossien' (rungoissa on käytetty osia vanhoista losseista) toimipaikat on nyt päätetty: ensimmäinen luovutetaan toukokuun alussa Houtskarin Kivimoon, toinen heinäkuun lopussa Savonlinnaan ja viimeinen lokakuun puolivälissä Houtskarin Mossalaan. Näin kertoi päivän Turun Sanomat.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 29.01.2011, 12:43:09
Eilisen Turun Sanomien mukaan Finferries on voittanut tarjouskilpailun Varsinais-Suomen ELY-keskuksen kanssa Nauvon ja Korppoon, Paraisten ja Nauvon & Korppoon ja Houtskarin välisestä liikenteestä vuosiksi 2013-22 ja liikenteeseen ollaan tilaamassa uusi lautta. Aluksen mitoista ei ollut juttua, mutta tarjouspyynnöt ovat jo telakoilla, tilauksesta päätetään maaliskuussa ja liikenteessä sen pitäisi olla 2013. Lautta tulee Korppoon ja Houtskarin liikenteeseen ja erityishuomiota kiinnitetään toimintavarmuuteen ja toimintaan vaikeissa jääoloissa.
Korppoo-Houtskari-lautan tilaaminen lienee jo hyvinkin lähellä, sillä FinFerries on etsinyt konepäällikköä lautalle jo parinakin päivänä Turun Sanomissa. Työpaikkailmoituksen mukaan tosin lautan pitäisi aloittaa liikenne jo ensi vuonna.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Ville Walden

Ehkäpä siihen löytyy Ruotsista joku hyvä lautta!!! Olisko Odililla sisaralusta....  ;D ::) :'(
Telakkamies on eri mies ja luotsi on luotsi ja satamapalvelija on äijä ja foorumi on foorumi!

Mika Peltonen

#138
MOL:in sivuilta saksittu

Konepäällikkö, Suomen Lauttaliikenne Oy, Turku
Valtion omistama Suomen Lauttaliikenne Oy, lyhyemmin Finferries, hoitaa lauttaliikenteen Suomessa yhteensä 39 lauttapaikalla. Lauttojen kyydissä kulkee vuosittain noin 5 miljoonaa ajoneuvoa ja 10 miljoonaa matkustajaa. Yrityksen palveluksessa on keskimäärin 275 henkeä. Pääkonttori on Turussa, ja Järvi-Suomen lossien kulkua valvotaan Sulkavan toimistosta.

Haemme

KONEPÄÄLLIKKÖÄ

Finferries on rakennuttamassa lauttaa, joka alkaa liikennöidä Turun saaristossa Korppoon ja Houtskarin välillä vuoden 2012 aikana. Uutena konepäällikkönämme osallistut uuden maantielautan suunnitteluun ja telakkaaikaiseen rakennusvalvontaan. Aluksen aloitettua liikenteensä Turun saaristossa toimit konepäällikkönä ko. aluksessa ja myös muissa Finferriesin maantielautoissa.

Rakennusvalvontatyö edellyttää sinulta rungon rakentamiseen, koneistoihin ja aluksen varusteluun liittyvää teknistä osaamista sekä aikaisempaa työkokemusta vähintään konemestarin toimesta aluksilla. Sinulla tulee olla ylikonemestarin pätevyys ja voimassa oleva merimiehen lääkärintodistus. Työssäsi tulet tarvitsemaan suomen ja ruotsin kieltä. Menestyminen rakennusvalvonnassa vaatii myös englannin kielen taitoa.

Palkkaus määräytyy työehtosopimuksen mukaisesti. Tarjoamme sinulle mielenkiintoisia, monipuolisia ja haastavia työtehtäviä kehittyvässä työympäristössä.


Juhani Mehto

#139
Finferries tilaa uuden Korppoon-lautan STX:n Rauman-telakalta.

Suomen Lauttaliikenne tilaa STX Finlandin Rauman telakalta uuden maantielautan Korppoon
ja Houtskarin väliseen liikenteeseen.

Tilauksen arvoa ei kerrota. STX Finlandin mukaan se tuo Rauman telakalle ja sen toimittajaverkostolle
töitä yhteensä noin sadan henkilötyövuoden verran.

Uuden sukupolven teknologialla rakennettava alus toimitetaan tilaajalle vuoden 2012 lopulla. Se aloittaa
liikennöinnin vuoden 2013 alussa. Lauttaan mahtuu noin 250 matkustajaa, kolme täysperävaunullista
rekkaa ja 39 henkilöautoa. (Turun Sanomat - STT 8.4 2011 10:26:27)


FinFerriesin tiedote

Hyvä että tilataan Suomesta, mutta harmi, että STX on alkanut jo kisata Ugin työveneen kanssa tilauksista - etenkin kun Työvene on pärjännyt käsittääkseni hyvin omalla sektorillaan.

EDIT: kuva löytyy mm. Tekniikka & Talous -lehden sivuilta - tästä tulee sitten tutusti keltainen, vaikka äskettäin tilatut lossit ovatkin tulossa sinivalkoisiksi.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Turun Sanomien jutun mukaan kisassa oli loppuun asti mm. puolalainen telakka, mutta Rauma voitti hinnan ja laadun takia - Suomenlinna II:n alkuvaikeudet tuntien ei varmasti ollut huono asia, että tilaus tuli Suomeen... TS:n lehtiversiossa oli myös juttua, että FinFerries tilaa hyvin mahdollisesti vielä lisää tämän vuoden aikana. Raumaa taas perusteltiin telakkana, koska "Turkuun tavoitellaan ennen kaikkea risteilijätilausta ja onhan se lautta pieni sinne montun pohjalle" - eli jotain tapahtumassa?

Turun Sanomat

Nettiuutisten kommentoinnissa on myös puhetta siitä, onko tilaussumman salaaminen laillista vai ei, kun kyseessä on valtion omistama yritys.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

#141
Eilisen Turun Sanomien mukaan ensimmäinen APX:n uusiolossi aloittaa liikenteen Kivimossa vapun jälkeen ja seuraava piakkoin sen jälkeen Mossalassa.

Juttu kuvagallerian kera: Turun Sanomat
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Mikko-Oskari Koski

Eipä sitten tullut ehdittyä jäähyväisristeilylle #199:llä -joka kyllä luultavasti sijoitetaan jollekin toiselle välille jo lähitulevaisuudessa...
http://www.ts.fi/online/kotimaa/225363.html
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Janne Malmberg

#199 viedään kuulema aluksi turkuun telakalle jonka jälkeen lähtee ensin skåldön lossipaikalle tammisaareen ja sitten uudelle paikalleen porvoon saaristoon pellinkiin. Onko kenelläkään palstalaisella tietoa teijossa rakennettavista uusista losseista? Entä houtskarin uuden lossin rakentamisen edistymisestä?

Janne Malmberg

Mökkirannalta tiirailtuna näyttäis finferrisin teijon telakalla rakennettavalla lossilla olevan isoja ongelmia valmistumisen kanssa. Näkyi olleen pari kertaa jonkinmoisella koeajolla mutta palas nopeasti takas telakan rantaan. Telakkamiehet sanoivat syynä olevan ainaskin potkuriongelmat ja värinät ja tutinat, vanhasta korjaamalla kun ei kuulemma uutta saa tekemälläkään.Lossin valmistuminen kuulema venähtää ehkä syksyyn asti elikkä aika paljon myöhässä alkuperäsestä. Toinen valmistuva lossi on varmaan sekin yhtä paljon myöhässä.
Tietäiskö joku enemmän houtskarin mergus lossin tapauksesta 1.7. perjantai-illalta. Ahvenanmaan kaverit kertovat merguksen rantautumisen galtyssä menneen silloin pieleen ja lossi olis saanut potkurivaurioita samalla. Ainakin galtbyssä oli ollut aikamoinen kuhina ja sukeltaja käyny tutkimassa vahinkoja. Finferrisillä tuntuu tapahtuvan aika usein jotakin vahinkoja mikäli alan ihmisiä on uskominen. Hevosmiesten tietotoimisto tietää kertoa että finferrisillä on ongelmia miehistöjen ja merimiesliittojen kanssa. Olisko tällä vaikutusta  ;D

Juha Pitkänen


Finferriesin 60-tonninen lossi on lähtenyt Salon telakalta kohti Saimaata. Savonlinnan eteläpuolelle kotiutuvaa lossia vetää perässään Kuha-niminen hinaaja. Lossi korvaa vanhan lossin Koivukannassa, Pihlajavedellä.


Lossin matkaan on varattu aikaa noin viikko. Hyvässä säässä alukset kulkevat kahdeksan solmun vauhtia. Reitti kulkee Suomen rannikkoa pitkin Viipuriin ja Saimaan kanavalle.


Lisää:YLE/Etelä-Karjala

http://yle.fi/alueet/etela-karjala/2011/08/koivukannan_uusi_lossi_nousee_saimaalle_kanavan_kautta_2832721.html

Janne Malmberg

Mitenkä mahtaa olla tuon 60 tonnin kantavuuden kanssa olla? Ainaskin tänään kivimon lossin vihkiäisiäpäivänä näkyi lossin lastimerkki olevan veden alla vaikkei kyydissä näkynyt olevan kuin kuorma-auto ilman släpiä ja muutama henkilöauto. Taikka sitten ovat kovasti painavaa mallia nämä saariston autot. Lossikuskit valittelivat lossin ohjattavuutta, on kuulema liian pienet potkurit ja mitenkäs käy kun tulee syksy ja kovat tuulet? Muuten oli kyllä ihan hienon näkönen tämä kivimon uusi peruskorjattu lossi ja juhlakansaa oli paljon paikalla ja puheita pidettiin.

Juhani Mehto

Päivän Turun Sanomat kertoo Kivimon uudesta lossista ja samalla mainitaan, että uusi Houtskarin-lautta todellakin korvaa Merguksen. Vain paperiversiossa.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Pekka Hömppi

Lainaus käyttäjältä: Juha Pitkänen - 31.08.2011, 12:36:32

Finferriesin 60-tonninen lossi on lähtenyt Salon telakalta kohti Saimaata. Savonlinnan eteläpuolelle kotiutuvaa lossia vetää perässään Kuha-niminen hinaaja. Lossi korvaa vanhan lossin Koivukannassa, Pihlajavedellä.


Lossin matkaan on varattu aikaa noin viikko. Hyvässä säässä alukset kulkevat kahdeksan solmun vauhtia. Reitti kulkee Suomen rannikkoa pitkin Viipuriin ja Saimaan kanavalle.


Lisää:YLE/Etelä-Karjala

http://yle.fi/alueet/etela-karjala/2011/08/koivukannan_uusi_lossi_nousee_saimaalle_kanavan_kautta_2832721.html

Tässä olisi muutama kuva uudesta Koivukannan lossista. Kieltämättä lossi Saimaan kanavassa on hieman erikoinen näky.

Kuvattu tänään iltapäivällä Mälkiän sulun yläpuolella.









Janne Malmberg

#149
Ylen Etelä-Savon uutisissa hauska uutinen Koivukannan uudesta "kierrätystavarasta" valmistuneesta lossista. Lossihan on samanlainen kierrätys-lossi kuin Kivimoon valmistunut. Kivimon lossin vihkiäisissä en kylläkään nähnyt enkä kuullut laivaston soittokuntaa mutta ovatkin ehkä varattu Koivukannan avajaisiin. Taitaa käydä niin että lossiväylän ylitys kestääkin kaksi tuntia talvella jäiden tultua entisen tunnin sijasta, ainakin mitä on uskominen huhuja lossin potkureista. Olisi mukava kuulla Koivukannan lossikuskien mielipiteitä lossin ajettavuudesta, Kivimossa ainakin todenneet lossin potkurit täysin epäonnistuneiksi.

http://yle.fi/alueet/etela-savo/2011/09/koivukannan_uusi_lossi_kohta_kayttoon_2847186.html