FinFerries (ex.Destian ja TLL:n Lauttavarustamo)

Aloittaja Mikko-Oskari Koski, 11.07.2004, 16:39:48

« edellinen - seuraava »

Timo Selkälä

Yhteysalus Jurmo II myydään Ruotsiin. Kaupan yhteydessä alus saa uudeksi nimekseen Capella.
Alus on rakennettu Suomessa vuonna 1975. Se on aiemmin liikennöinyt muun muassa Turun saaristossa. Viimeksi Jurmo II liikennöi Iniön reittiä vuoden 2012 loppuun asti.

Aluksen myy Suomen Saaristovarustamo, joka on osa Finferries-konsernia. Ostaja on Ruotsin Trafikverket Färjerederiet.


http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288642362406.html
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Ari-Jukka Perkiomaki

#196
Lainaus käyttäjältä: Timo Selkälä - 14.01.2014, 16:18:07
Yhteysalus Jurmo II myydään Ruotsiin. Kaupan yhteydessä alus saa uudeksi nimekseen Capella.
Alus on rakennettu Suomessa vuonna 1975. Se on aiemmin liikennöinyt muun muassa Turun saaristossa. Viimeksi Jurmo II liikennöi Iniön reittiä vuoden 2012 loppuun asti.
Aluksen myy Suomen Saaristovarustamo, joka on osa Finferries-konsernia. Ostaja on Ruotsin Trafikverket Färjerederiet.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288642362406.html
No niin, sitten nähdään kestääkö Capella paremmin Merenkurkun ahtojäiden rasituksia kuin nykyinen lautta(Helena Elisabeth), ja kuinka pitkälle Capellan tehot riittää? Tiedättekö miten alus on pärjännyt kovina jäätalvina kun sillä kerran on jäävahvistus+jääluokka 1A? Holmön väylällä kun on käytännössä aina vaikeat jääolosuhteet joka talvi. Moottorikelkoilla, helikopterilla ja jopa hyrdrokopterilla on hoidettu liikennettä, kun jäät on saartaneet saaren. Tai sitten paikalla on käynyt avustamassa Ale tai jopa joskus jokin Atle luokan murtaja. Jonkun kerran myös Kronö hinaaja.
Tulee ainakin hyvin lisää kapasiteettia väylälle. Nykyisellä aluksella kun on vaan 1 autopaikka + 59 matkustaja paikkaa. :thumb:
http://www.vk.se/1088704/finsk-farja-ska-trafikera-holmon
http://www.vk.se/plus/1088989/gammal-farja-ny-pa-holmoleden
Toisessa linkissä kritisoidaan varustamoa vanhan aluksen hankinnasta, koska uutta oli luvattu. Nyt saatiin vuonna 1975 rakennettu vanha hylky halvalla,joka ei edes ole ympäristöystävällinen... ;D

Ari-Jukka Perkiomaki

Kuva entisestä Jurmo II:sta,tulevasta Capellasta Fridhemsvarvetilla remontissa\kunnostuksessa:
http://www.fridhemsvarv.se/Capella_2.pab

Tuomas Romu

All information and details given in good faith but not guaranteed!

Juhani Mehto

YLE:n uutinen lupailee hiukan liikoja sanoessaan aluksen olevan valmistunut, sillä kyseessä oli vasta vesillelasku.

FinFerriesin tiedote
Tapahtumasta on julkaistu kuvia ainakin Facebookin Merimies-ryhmässä, jos jotakuta kiinnostaa.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Otava käväisi tänään koeajolla Uudenkaupungin edustalla.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Otava lähti aamulla Ugista kohti Kotkaa.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Pasi Saarinen

Marinetrafficista ei löydy Otavaa ollenkaan ?

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Pasi Saarinen - 08.08.2014, 17:08:39
Marinetrafficista ei löydy Otavaa ollenkaan ?
Löytyy laivahausta jostain syystä nimellä Fin8.

Tässä kuitenkin suora linkki:
http://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/230942840
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Kimmo Rantanen

Otavalla oli eilen avoimet ovet Kotkassa:
http://www.kymensanomat.fi/Online/2014/08/13/Uusi%20yhteysalus%20Otava%20odottaa%20k%C3%A4vij%C3%B6it%C3%A4%20Kotkassa/2014317733988/4

http://www.kymensanomat.fi/Online/2014/08/13/Uusi%20yhteysalus%20Otava%20kiinnosti%20kymmeni%C3%A4%20Kotkassa/2014317744706/4

Loviisan Sanomat: "Otava ei mahdukaan Kaunissaareen":
http://www.loviisansanomat.net/paauutiset.php?id=7186

Eli seuraavaksi varmaan Otava päätetään lahjoittaa esim. Viroon ja Nordic Eideristä tehdään uusi vuokrasoppari, ihan vaan hinnan perusteella, tietysti, kuinkas muutenkaan... Voi luoja näitä päättäjien oivalluksia. Pitäisköhän ennen laivan valmistumista laittaa paikat kuntoon tai vaihtoehtoisesti hankkia paikkoihin sopiva alus..

Pekka Laakso

Hieman lisää taustoja Kaunissaaren liian kapeasta altaasta Otavalle Kymen Sanomisssa:

Kymen Sanomat
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Timo Lehtinen

Hauskaahan tässä että asiakkaat eli saariston asukkaat ovat tienneet jo pitkään että alus ei mahdu kaikkiin laitureihin, olisiko ÄLY-keskuksen kannattanut kuunnella käyttäjiä kerrankin.
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/

Janne Malmberg

Eipä ole yllätys tämä uutinen kun puhutaan Finferries Oy:stä  :thumb:

Kimmo Rantanen

Otava aloitti aikataulun mukaisen liikenteen Kuusisesta Kirkonmaalle ja Haapasaareen 15.8.2014. Tässä muutama kuva ja linkki vapisevaan videoon, kun alus saapui iltapäivällä takaisin Kuusiseen ensimmäiseltä tuurikierrokseltaan: http://youtu.be/rLG9AT6fcOw




Pekka Laakso

Otavan mahtumiseen Kaunissaareen on nyt tutkittavana ja mietittävänä tämän kuun aikana. Viime viikolla oltiin tehty tarkastusmatka Kaunissareen tiedon keräämiseksi.

http://www.kymensanomat.fi/Online/2014/09/08/Syyskuun%20aikana%20mietitään%20miten%20Otava%20mahtuu%20Kaunissaareen/2014317872629/4
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.