Silja Operan Riviera-allasbileet lopetettu

Aloittaja Marko Mälkiä, 10.12.2003, 17:27:23

« edellinen - seuraava »

Marko Mälkiä

Tämän päivän Ilta-Sanomat kertoo Siljan lopettaneen Riviera-allasbileet. Itsenäisyyspäivän aattona suomalainen mies hyppäsi Rivieran uima-altaaseen, joka oli myrskyn takia tyhjennetty. Mies loukkaantui siten, että hänet jouduttiin kuljettamaan tallinnalaiseen sairaalaan. Silja Opera oli Tallinnan satamassa onnettomuuden tapahtuessa.

Mitäköhän siellä Operalla ei voi tapahtua?

Miran Hamidulla

Ilmankos allas oli Riian risteilylläni koko matkan ajan suljettuna, ja ympäröity köydellä ja tälläisillä kylteillä...



No ehkäpä hyvä vaan, että lopettivat nuo bileet, kun vaikuttivat vähän turhan hurjilta bileiltä ainakin Submarinen perusteella... ;)
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Väyrysen Antti

#2
Nani? Hiukan ihmetyttää, mitä järkeä on hypätä tyhjään uima-altaaseen, mutta kai jokaisella lienee omat syynsä.;P

7.päivä Operan allas olikin jo peitetty joustavalla verkolla vastaavanlaisten tilanteiden välttämiseksi. Myös portaikoiden reunojen "vapaat pudotukset" oli seivattu samanlaisilla verkoilla. Tarkoittaneeko lie sitä, että uima-altaan ohella myös portaikot ovat olleet extreme-hyppääjien suosiossa.

EDIT: Miran kirjoittikin jo tuosta allasverkkohavainnosta.
-Vanhempi merenkulun harrastaja, Itämeren ferry-asiantuntija, merenkulun huippuosaaja, kuljetusalan ammattilainen ja VIP SILVER (Asiantuntemus ja ammattitaito kilpailukykyisiä myös kansainvälisellä tasolla)-.
FAKTAT: 1) Foorumilla meno on epävakaa ja sen tietää ja selviää vain tulevaisuus.

Marko Mälkiä

Lainaus käyttäjältä: Miran Hamidulla - 10.12.2003, 17:33:38
Ilmankos allas oli Riian risteilylläni koko matkan ajan suljettuna, ja ympäröity köydellä ja tälläisillä kylteillä...

Lisätään vielä, että Silja kertoo altaan olleen varustettu em. kylteillä, köysillä ja verkolla. Ja alkoholilla oli ilmeisesti vaikutusta tapahtumaan...

Jouni Kalliomäki

Taitaa olla aika yleinen käytäntö tallinnan risteilyillä, että uima-allas on vedestä tyhjä. Lokakuussa, jolloin tuuli ei tosiaan haitannut, allas oli myös tyhjä, verkko altaanpäällä, köysi kiersi allasta ja siinä roikkui asiasta kertovat laput. Samoin portaikkojen vapaan pudotuksen aukoissa on aina mielestäni verkot olleet.

Sami Korppi

Itse olin Operalla viime sunnuntaina lähteneellä Riikan-reissulla. Lähtiessä uima-allas oli tyhjä, mutta vesi lorisi koko ajan altaaseen. Aamulla allas olikin jo täysi, mutta verkko oli edelleen päällä ja köydet ympärillä. Illalla takaisin lähtiessä allas oli taas tyhjä  :o

Jasper Kaarna

Lainaus käyttäjältä: Sami Korppi - 20.12.2003, 17:16:50
Itse olin Operalla viime sunnuntaina lähteneellä Riikan-reissulla. Lähtiessä uima-allas oli tyhjä, mutta vesi lorisi koko ajan altaaseen. Aamulla allas olikin jo täysi, mutta verkko oli edelleen päällä ja köydet ympärillä. Illalla takaisin lähtiessä allas oli taas tyhjä  :o

    Tuo miehistön toiminta liittyen uima-altaaseen Silja Operalla on käsittämätöntä.
    itse viime Riian risteilyllä ollessani allas oli koko menomatkan tyhjä. Kysyin alussa, että aikovatko täyttää sitä ollenkaan. Sanoivat, että merenkäynti tulee olemaan kovaa. Sanoin, että ihan tyynihän se meri on. Merentutkimuslaitoksen sivuillakaan ei oltu ennustettu mitää myrskyjä, mutta väittivät vaan että käsky oli annettu, syynä kova merenkäynti. Koko iltana ei sitten tapahtunut mitään - ei uima-altaalla eikä meressä... :(
    Kun tultiin takaisin, niin silloin pääsikin uimaan ja laiva keikkui aina silloin tällöin vähän, mutta uima-altaaseen eikä mereen ei kuitenkaan mitään myrskyä tullut. Tai siis... myrsky alkoi myöhään illalla (luullakseni, kun Riianlahden suojista päästiin Itämeren tyrskyihin), mutta silloin koko Riviera oli suljettu. :( Harmi kyllä. Mikä olisikaan ollut kivempaa, kuin päästä uimaan altaaseen, sen ollessa tällainen: http://kotisivu.mtv3.fi/cafe/120_2038.AVI (Video CaFe:n sivuilta!)
Elämä on vain unen hennoilla laineilla kelluva kusitankkeri - Tommi Liimatta

esko

Sen kerran kun lasten kanssa olen Operalla ollut, -tosiaan ihmetyttää että miksei Silja tee koko H*****in uima-altaasta isoa pallomerta, niin että ikään katsomatta siellä saisi kaikki toteutaa itseään. Aika ikävää ja outoakin selitellä joka reissulla lapsosille että miksi milloinkin uima-altaassa nyt ei vaan satu olemaan vettä