kokemuksia sekamiehityksesta...?

Aloittaja Petri Ahlgren, 09.12.2007, 13:17:37

« edellinen - seuraava »

Ari Savolainen

Lainaus käyttäjältä: Petri Ahlgren - 09.03.2008, 10:03:06
Hyvin yksinkertaista, tekevat vain tyonsa!!!!


Siina se sanottuna lyhyesti ja ytimekkaasti. Olen aivan samaa mielta.
AHTS BB Troll, DNV +1A1, DP2, tug, supply vessel, SF, E0, DK(+), HL(2,5), BP 168 t.

Jan Holm

No kerran suosijoita on halpatyövoiman perään ruvetkaa itsekkin sitten tekemään 800-1000dollarin kuukausipalkalla! :o

Tomi Huovinen

#17
Lainaus käyttäjältä: Jan Holm - 10.03.2008, 11:06:18
No kerran suosijoita on halpatyövoiman perään ruvetkaa itsekkin sitten tekemään 800-1000dollarin kuukausipalkalla! :o

Täytyy nyt muistaa suhteuttaa tuo palkka filippiinien elinkustannuksiin ja yleiseen palkkatasoon, tienaavat moninkertaisesti maan keskiansioon verrattuna. Loistavaa porukkaa ja ovat palkkansa ansainneet.

Teemu Malinen

Lainaus käyttäjältä: Tomi Huovinen - 10.03.2008, 13:56:35
Täytyy nyt muistaa suhteuttaa tuo palkka filippiinien elinkustannuksiin ja yleiseen palkkatasoon, tienaavat moninkertaisesti maan keskiansioon verrattuna. Loistavaa porukkaa ja ovat palkkansa ansainneet.

Filippiineillä min. palkka pitäisi olla 5$/päivä, mutta kaikki ei maksa/saa sitäkään.

Niille joille asian/ongelman ydin ei ole selvä niin laitetaan esimerkki:
  -Suomenlipun alla nuorempi miehistö ja pikkumestarit/perämiehet samaa luokkaa 3400€-4600€/kk (tehtyä työssäolokuukautta kohden. sis. vastikkeet).
  -Mukavuuslipulla esim. eräs risteilyvarustamo: nuorempi päällystö 10000$/kk ja moottorimies 1200$/kk (nämä myös ns. onboard only).

Maailmalla pätevästä päällystöstä on jo huutava pula ja se alkaa hiljalleen näkyä palkoissakin. Suomessa tähän ei ole juuri tarvinnut herätä, kun laivasto on pienentynyt olemattomiin niin porukkaa on riittänyt. Kyllähän sitä täälläkin jo valitellaan osaavan porukan puutetta, mutta palkoissa se ei tosiaan näy.

Jan Holm

Wagenborgin laivalla kertoi yksi filppari et palkka on 850$ kuussa / 30päivällä=28,33$/päivä /12h työllä=2,36$ tunnilta.
Kyllä varustamon osinkojen kerääjät kyllä nauttii ;D $$$$$$$ kuvat oiken kasaantuu että ihan häikäistyy 8)
Osakken omistajat paskaa välittää mitä työläisille maksetaa vain kun oma pussi lihoo ja pätee joka paikassa :finger:
Ja kun puhutaan niiden työ innosta niin kyllä siellä on poljettu se oma mieli aivan jonnekkin muualle kuin omaan päähän ja jatkuva PELKO perseen alla jos sattuu joku pieni moka niin löytää itsensä seuraavassa satamassa kaijan reunalta säkkinsä kanssa! :'(
Vaikka joku sanoikin jo et tienaavat hyvin filippiinien mittapuun mukaan MUTTA niiden törnien pituuksiin verraten niin kyllä soisin 50% paremman palkan :thumb:
Filpparit ovat kyllä iloista porukkaa ja aina hymyilevät vaikka kuinka huonosti menee mutta kyllä sielläkin pinnan alla kuohuu tarvittaessa.

Petri Ahlgren

Palkkoja ja palkkoja... onko motivivaatiolla ja kateen tulevalla rahalla yhteista tekijaa???
ON!!!!  Motivaatio..
Kuka viitsii olla pois sivistyksesta ja pois perheesta pienella palkalla? Vast. Alalle tuleva kuka hakee praktiikkaa tai ?
Itse naytin persettani suomalaisella varustalle kun viime vuonna erehdyin hakemaan erasta ex. RO-RO alusta kiinasta Suomeen
valiperamiehen vakanssilla. Kun alysin etta kateen jaa n.1700 euroa kuukaudessa(kymmenen vuotta laivanpaallysto liiton jasenena),
alkoi vitutus kayra kasvaa urakalla.
Motivaatio motivaatia, raha raha, liitot liitot...
Miettikaapa.
Muistelo. Joitakin vuosia sitten, ollessani forstina eraassa piikkiossa rekistoroidyssa teras-karraajassa; kesa paiva..maalaus-urakat ajan kohtaisia..
Ilta vahdissa (20.00-24.00) ajattelin tyostaa puusua, koska oli hanen vahtinsa. Ajattelin, ja kysyinkin josko olisi mahdollista aloittaa hieman
huomista paivaa? Eihan se ollut. Kun kuulemma ilta kuuden jalkeen se ei ole soveliasta...no vittuako siina,ei tehda toita mutta ei sita tyo aikaa
vieteta myoskaan tyhjassa hytissa josta oli tehty videopeli huone. Siita lahtien pidimme yytsikkia ilta kuuden jalkeen keskikesalla.
Idioottimaista, ajan ja rahan haaskausta.
Best regards. vittumainen forsti.

Ari Savolainen


Ja kun puhutaan niiden työ innosta niin kyllä siellä on poljettu se oma mieli aivan jonnekkin muualle kuin omaan päähän ja jatkuva PELKO perseen alla jos sattuu joku pieni moka niin löytää itsensä seuraavassa satamassa kaijan reunalta säkkinsä kanssa! :'(

[/quote]

Tuo vaite on kylla tuulesta temmattu. Ainakin OSM:n sopimukset sitovat myos tyonantajaa, ellei
nyt sitten ruveta ihan puukon kanssa heilumaan. Tarkistapa tietosi.
Terveisin Ari, Pedro,Fortunato, David, Samboy & Ian (Ensimmainen napapiirin Filppari, loput aitoja) 
AHTS BB Troll, DNV +1A1, DP2, tug, supply vessel, SF, E0, DK(+), HL(2,5), BP 168 t.

Petri Ahlgren

No niin, pari paivaa tornia jaljella. Kiirus oli koko ajan, kaikilla. Kiitokseni Manuelille, Glenille, Grisille, Ronnylle ja Tandelle. Olette kovia jatkia!
Homma jatkui paivasta toiseen vaikka lihaskipuja tunsittekin. Kippari Jurille oli aina huumoris-miehia, vaikka monet siftaukset Hampurissa keskella yota.
Ja paskat kelit merella.
Toivon kovasti etta seuraavalla tornila olen yhta onnekas miehiston (koko) kanssa. Ehka tarvitsen onnea... Mutta harmalaisissa laivoissa sita ei tarvittu.
Aina 6-viikon jalkeen tiesit kenen kanssa joudut tekemisiin, joskus se oli hyva joskus ei.
Eilen Poosu pyysi minulta apua...Hanen 10-kuukauden kontrahti on loppumaisillaan, han tahtoo jatkaa sopimustaa 3-kuukaudella ja pyysi minulta
puoltoa..
Palkka palkka...motivaatio motivaatio...
Ainakin"meidan" kavarit on hyvin suojeltu, tietavat velvotteensa ja oikeutensa.
Valilla kun katselee miten kaverit tekevat tyonsa, tulee vakisinkin mieleen onko Suomi merenkulku-kulttuuri?

Sami Forsman

ite olen seilannut vuodesta 82. eka alus fåan virgo ,sen jälken useita aluksia.. myös pönttöjä...sekamiehitys tai ei nii aina on toimeen tultu..nykyinen alus bianca rambow.. ketään ei puhu härmää mutta ongelmiakaan ei oo ollut..ÄIJÄN luonteesta on aika paljon kiinni miten hommat skulaa :)