Älä juo Shellin lasinpesunestettä

Aloittaja Markus Myllymäki, 30.12.2008, 19:31:46

« edellinen - seuraava »

Markus Myllymäki

Myrkytystietokeskus varoittaa, ettei Shellin sinistä lasinpesunestetiivistettä pidä missään tapauksessa juoda.

Kolme ihmistä on joutunut Meilahden sairaalaan nautittuaan sitä.

Eräissä muissa lasinpesunesteissä on "vain" denaturoitua etanolia, mutta Shellin sinisessä lasinpesunesteessä on etyleeniglykolia, minkä vuoksi jo litra voi olla tappava annos aikuiselle.

Pakkauksessa ei lue, että aine on myrkyllistä, koska nykyiset lait eivät sitä vaadi.

Meilahteen joutuneet potilaat olivat juoneet ainetta jopa kaksi litran pullollista. Osa päihteiden väärinkäyttäjistä nauttii denaturoituja alkoholeja paremman puutteessa.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1629920

Rontti

LainaaMeilahteen joutuneet potilaat olivat juoneet ainetta jopa kaksi litran pullollista. Osa päihteiden väärinkäyttäjistä nauttii denaturoituja alkoholeja paremman puutteessa.

Joo köyhän miehen salmari on vuodesta toiseen ehdoton suosikki...Sisu-Sinoli............ ;D

no joo hulluja nuo suomalaiset.

wanvil

Täysin käsittämätöntä, että jotkut nauttii (tai tuskin nauttii vaan juo) tuollaisia nesteitä, joka on täyttä myrkkyä! Silti tuoksu on jotenkin mieluisa: itse kun käännän autoni lasinpesurin väkästä ja nestettä ruiskuaa tuulilasille, tuoksu on kieltämättä hyvä :) Moni kyydissä ollut onkin ihmetellyt mieltymystäni :D Mutta joo, juotavaksi tuollaiset aineet ei mitenkään voi sopia. Hankkikoot mieluummin pontikkaa tai jotain todella halpaa trokattua itäviinaa...

Miia

On se hullua vetää lasinpesu nesteitä. Mulle pisaa kyllä lonkero ja olut sekä joskus juhlatilanteissa punaviini.

Rontti

maistakaas joskus ihan vaikka sormen päällä sinolia tai lasolia tms lasinpesuihin käytettäviä mömmöjä niin saa kyllä olla hyeenan luonne jos sellaista kännäämään pystyy.

Kalle Id

Huoltoasemilla töissä olleena voin todeta, että tapa juoda lasinpesunestettä on valitettavan yleinen - ainakin päätellen siitä määrästä lasinperusnestepulloja, jotka deekunnäköiset "asiakkat" varastivat tai yrittivät varastaa pelkästään omien työvuorojeni aikana.

Kari O. Laine

Hei Matti, siella on valtaisa joukko "rantojen miehia (ja naisia)" joilla ei ole mahdollisuutta aloittaa uuden vuoden aaton viettoa juomalla viskikolaa, elikka tenu on ainoa vaihtoehto, vaikka kuinka pahalta maistuu.

Rontti

LainaaHei Matti, siella on valtaisa joukko "rantojen miehia (ja naisia)" joilla ei ole mahdollisuutta aloittaa uuden vuoden aaton viettoa juomalla viskikolaa, elikka tenu on ainoa vaihtoehto, vaikka kuinka pahalta maistuu.

" Ainoa vaihtoehto"..........Aamen!
Joo joo tiedän, että alkoholismi on sairaus mutta eipä ole mun sairaus eikä tule.

Kimmo Heinonen

#8
Lainaus käyttäjältä: Matti Lankinen - 01.01.2009, 15:27:51
Joo joo tiedän, että alkoholismi on sairaus mutta eipä ole mun sairaus eikä tule.

no sinällään aika rohkeasti sanottu - Ja onnittelut siitä että olet aivan ehdottoman varma ko. asiasta... minäkään en ikinä aio sairastua esim. mihinkään "syöpään"... tai mihinkään psykosomaattiseen sairauteen jne... enkä eritoten alkoholismiin - ja en kyllä ainakaan myönnä vaikka sairastuisin.

Rontti

Lainaano sinällään aika rohkeasti sanottu - Ja onnittelut siitä että olet aivan ehdottoman varma ko. asiasta... minäkään en ikinä aio sairastua esim. mihinkään "syöpään"... tai mihinkään psykosomaattiseen sairauteen jne... enkä eritoten alkoholismiin - ja en kyllä ainakaan myönnä vaikka sairastuisin.

Niin enpä lähtisi vertaamaan syöpää ja alkoholismia toisiinsa koska syöpä tulee jos on tullakseen.
Olemme erilaisia ja addiktoidumme eri lailla eri asioista. Tupakka....siis nikotiini on tutkitusti kaikkein eniten riippuvuutta aiheuttava "nautinto-aine".

Mutta siis olen siitä aivan varma, että en sairastu alkoholismiin eikä minusta tule narkomaania enkä ala imppaamaan liimoja tai liuottimia enkä myöskään ala tupakoimaan. Siis minulta puuttuu itsetuhovietti.

Olen kokeillut alkoholia, kannabista ja tupakkaa enkä ole jäänyt niihin koukkuun. Tai no teininä poltti tupakkaa kun sitä ei ois saanu tehdä. Rebel!.... ;) 

Kimmo Heinonen

#10
Lainaus käyttäjältä: Matti Lankinen - 01.01.2009, 16:32:37
Niin enpä lähtisi vertaamaan syöpää ja alkoholismia toisiinsa koska syöpä tulee jos on tullakseen.
Olemme erilaisia ja addiktoidumme eri lailla eri asioista. Tupakka....siis nikotiini on tutkitusti kaikkein eniten riippuvuutta aiheuttava "nautinto-aine".

Mutta siis olen siitä aivan varma, että en sairastu alkoholismiin eikä minusta tule narkomaania enkä ala imppaamaan liimoja tai liuottimia enkä myöskään ala tupakoimaan. Siis minulta puuttuu itsetuhovietti.

Olen kokeillut alkoholia, kannabista ja tupakkaa enkä ole jäänyt niihin koukkuun. Tai no teininä poltti tupakkaa kun sitä ei ois saanu tehdä. Rebel!.... ;) 

niin... tässä sitten ollaan todella kaukana itse aiheesta - siis totaali OT: Mutta edelleen todella tyytyväinen olen, jos kuka hyvänsä voi olla täysin varma että ei tule sairastumaan johonkin tiettyyn sairauteen tulevaisuudessa... - pelkkä yksilön näkemys ja tämänhetkinen vakuutteluhan ei sinälläään ole mikään tae ----  kukaan ei voi vaan "taata / tietää", mielenliikkeitä... eli mahdollisia tulevia "henkisen puolen" sairauksia - yhdistettynä fyysisiin sairauksiin, jne... jotka yhdessä johtavat ties mihin...

PS: Minullakin on ollut lukuisia tiettyjä harhoja - aikanaan -  tyyliin: "saatana... minusta ei ikinä tule insinööriä, vaan sen sijaan hommaan jonkun järkevän ammatin, jossa voi tienata" --- mutta ei s...na tässä sitä ny ollaan.... 'persaukisena'...

Rontti

LainaaPS: Minullakin on ollut lukuisia tiettyjä harhoja - aikanaan -  tyyliin: "saatana... minusta ei ikinä tule insinööriä, vaan sen sijaan hommaan jonkun järkevän ammatin, jossa voi tienata" --- mutta ei s...na tässä sitä ny ollaan.... 'persaukisena'...

Niin no jos asiaa noin katsoo niin mun pitäis olla se joka tinttaa Lasolia arkisin ja Ladylasolia juhlan kunniaksi. Olen ollut aivan megatyhmä ja lähtenyt merille ja jopa vielä lukenut itseni merikapteeniksi ja tässä sitä ollaan. Eli voin väittää että jos en jo nyt ole tenukeppi,narkkari,imppaaja tai vetänyt itteeni jojoksi niin sitä ei sitten tapahdu ikinä. Tän kun sietää niin sietää ihan mitä vaan........... ;D

Jooo melkoosen OOOTEEE.