Silja Europa palaa Helsingin ja Tallinnan väliseen liikenteeseen

Aloittaja Timo Kauppinen, 20.01.2016, 11:07:30

« edellinen - seuraava »

Aleksi Kallio

Mun ymmärtääkseni koskee uusia. Onhan noita 2 kannen koppeja vielä vaikka missä vielä

Ilpo Kuivanen

Lainaus käyttäjältä: Aleksi Kallio - 13.10.2016, 19:44:36
Mun ymmärtääkseni koskee uusia. Onhan noita 2 kannen koppeja vielä vaikka missä vielä

Noita C-hyttejä on nopeasti katsottuna satakunta (en jaksanut laskea tarkkaan kansikartasta). Ehkä laskevat, että jos noita myydään, niin ne menevät niin halvalla ettei kannata rempata, taikka sitten eivät edes tarjoa noita pahemmin myyntiin. Ei noiden myymättömyys pahasti näy kapasiteetissa.

Marko Mäkelä

Lainaus käyttäjältä: Aleksi Kallio - 12.10.2016, 23:16:41
Meinataanko nuo C-hytit poistaa tulevaisuudessa käytöstä kun ovat melkein ainoa osa paattia mitä ei aussikeikan jälkeen ole rempattu tai rempata?
Katsoin äsken varausta Europalle ja ainakin C-luokan hytit näyttävät olevan varattavissa. En siis kuitenkaan matkaa varannut vaan katsoin vaan et voiko snorkkeli kämppää varata.

Harri Anukka

Valkeatlaivat blogissa kuvia Europan uudistuksista:

http://valkeatlaivat.blogspot.fi/2016/11/silja-europaan-tutustumassa-muugan.html

Ilmeisesti c-luokan hytit uudistetaan myöhemmin tammikuussa, muuten koko laiva on aikalailla remontoitu tämän jälkeen.

Kalle Id

C-hytit on tarkoitus saada valmiiksi viimeistään hiihtolomiin mennessä, kertoi Tallink Siljan viestintäjohtaja.

Joonas Vähämäki

Lainaus käyttäjältä: Harri Anukka - 19.11.2016, 20:50:57
Valkeatlaivat blogissa kuvia Europan uudistuksista:

http://valkeatlaivat.blogspot.fi/2016/11/silja-europaan-tutustumassa-muugan.html

Ilmeisesti c-luokan hytit uudistetaan myöhemmin tammikuussa, muuten koko laiva on aikalailla remontoitu tämän jälkeen.

Aika lupaavalta näyttää, 90-luvulta tuttuja värejä neutralisoidaan ja yleisilme yhtenäistyy. Pidän tästä. Tuskinpa laiva pelkästään päiväristeilyjä jää silti tekemään näin mittavien uudistusten jälkeen, ja hyvä niin koska kyllä tuolla olisi mukava pidempikin reissu tehdä.

Arne Wallen

Kotiin tuli mainos, uuusi risteilijä Itämerelle ja mainitaan että joulukuusta 2016 alkaisi touhu, lähtö Helsingistä 18,30- 08.00 Tallinna ja takas 12.30 - 16.00, kuviakin on ja silleen.

Ville Taavitsainen

ja vieläkään ei näytä tapahtuneen mitään noille naurettville ikkunakalvoille. joka kolmannesta ruudusta puuttuu kalvo ja loputkin on eri sävyisiä. vaikka kuinka saadaan kaikki tilat uutta vastaavaan kuntoon, aika outoa että noille ei (vielä) tehdä mitään.

Se on sanottava että nyt kun nuo muutokset mistä jo keväällä sanoin (käytävät, hytit, yleiset tilat, loput ravintola) tehdään alkaa Europakin kiinnostaa huomattavasti enemmän laivana. kaikki vanha 90 luvun tyyli on pois eikä remontti tunnu niin keskeneräiseltä kuin mihin se keväällä jäi. Tosin ikkunat ja yökerho vielä vaatisi muutosta. hyttikäytävät ja yleiset tilat kuitenkin yleensä se mistä laivan iän näkee vaikka ravintolat olisivatkin uusia.
Silja Serenade 23-25.3.2019

Silja Europa 29-30.3.2019

Joonas Vähämäki

#293
Lainaus käyttäjältä: Arne Wallen - 20.11.2016, 17:22:41
Kotiin tuli mainos, uuusi risteilijä Itämerelle ja mainitaan että joulukuusta 2016 alkaisi touhu, lähtö Helsingistä 18,30- 08.00 Tallinna ja takas 12.30 - 16.00, kuviakin on ja silleen.

Näin ajattelinkin. En vain muistanut, oliko tästä aiemmin tässä ketjussa puhetta (näemmä oli, eli BQ palaa TAL-STO reitille).

Tauno Hermola

Lainaus käyttäjältä: Arne Wallen - 20.11.2016, 17:22:41
Kotiin tuli mainos, uuusi risteilijä Itämerelle ja mainitaan että joulukuusta 2016 alkaisi touhu, lähtö Helsingistä 18,30- 08.00 Tallinna ja takas 12.30 - 16.00, kuviakin on ja silleen.

Haluavat kai pitää ihmiset mahdollisimman pitkään laivalla? Ongelmittahan onnistuisi myös esim. lähtö Helsingistä 20.00 - 08.00 Tallinna ja takas 14.00 - 17.30, jolloin perillä jäisi enemmän aikaa.

Mikko-Oskari Koski

Eikö tämä nyt ole itsestään selvää, ettei asiakkaita haluta päästää karkaamaan kaupungille tekemään kenties edullisempia tai ainakin laivavalikoimaa monipuolisempia ostoksia?
Jos itse olisin tästä päättämässä, säätäisin aikataulun juuri tuollaiseksi, mikä se nytkin on: kolme ja puoli tuntia siivu, eli mahdollisimman pienet polttoainekulut ja mahdollinen maihinmenoaika suhteellisen aikaiseen aamuun ja lyhyen kaavan mukaan. Toki lisäpointtina sijoittaisin aluksen Tallinnassa lojumaan aikaisemmin Superfasien ja nykyään Superstarin käyttämään, äärimmäisessä nurkassa sijaitsevaan laituriin, jotta myös matka terminaaliin olisi mahdollisimman pitkä (yli kilometri), ja useampikin poro hyytyisi matkalle ja kääntyisi takaisin laivan baariin... 8)
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950


Matti Rainio

Milloinkohan Silja Europa saapuu Helsinkiin ensimmäistä kertaa telakoinnin jälkeen?

Mikko-Oskari Koski

Luultavasti ensimmäistä kruisailijapokaansa hakemaan ilmoitettuna päivänä. Miksi se turhan takia täällä aikaisemmin pyörisi?
Alkuvaiheessa SE:n laituripaikka Helisngissä lienee LJ5, kuten ennen Australianreissua ja kuten BQ:lla. Koska ko.paikkaan ei kuitenkaan ole tehty mitään säätöjä, jotta 7.kannen pääsisäänkäyntiä voisi käyttää, ei olisi hirveän iso yllätys, jos aluksen Helsingin kaija vaihtuisi paikkaan LJ7 (eli nykyään Starin ja Superstarin käyttämään) kakkosterminaalin ja Megastarin LJ8-laituripaikan käyttöönoton jälkeen.
Voi toki käydä niinkin, että viitoseen rakennetaan korkeampi putki. Se on aika varmaa, että SE:n tilaratkaisuihin ei ole tehty niin isoja muutoksia, että 5.kannen lankkupaikkoja voisi pitää "pääsisäänkäynteinä".
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Kalle Id

Joo, vaikka isoa remppaa onkin tehty niin tilaratkaisut ovat edelleen samat.