Silja Linen telakoinnit

Aloittaja Petri Lindqvist, 22.01.2001, 22:21:51

« edellinen - seuraava »

Kervisen Lauri

Olihan se ihan kiva käydä katsomassa Symphoa Vuokissa, vaikka sää olikin lauantaina semmoinen, että... >:(
Minä ja eräät toiset mentiin vähän kurkkimaan sisälle, ja eikun joku huonommin suomea puhuva henkilö tuli kyselemään asiaamme ja samoin sitä että luulemmeko aluksen olevan "Linnunmaki" tai tivoli...
Emme suinkaan luulleet, ja pienen keskustelun jälkeen saimme lupalaput mennä kiertelemään puoleksi tunniksi, mutta kamerat oli jätettävä ko. henkilön huostaan... :(

Ari-Jukka Perkiomaki

No onhan se ny kumma juttu, ettei kamera saanu olla mukana, ei kai ne siellä sentään mitään suuria salaisuuksia korjaile???
Onko se nykyään vähä niinku formula-1 varikolla, että kaikki yritetään peittää...?
 :o ??? >:(

Kervisen Lauri

Tai ehkä se kamera oli henkkareiden lisäksi ikään kuin panttina, tällasten pojankoltiaisten  ;) varalta.
Formulasta puheenollen, oli hieno kisa ;), vaikkei Tappara olisikaan saanut voittaa suomenmestaruutta. Nyt tais mennä vähän yli aiheen, anteeks...

Joni Huopana

#33
Mitä te oikeastaan sanotte niille vahdeille? Tyyliin "Olen se-ja-se ja harrastan laivojen valokuvausta, saisinko hieman kierrellä ja ottaa kuvia?" vai... :-X Onko ilmeet huvittuneita vai ärsyyntyneitä?

Miran Hamidulla

Lainaus käyttäjältä: Joni - 07.04.2003, 15:40:05 Mitä te oikeastaan sanotte niille vahdeille? Tyyliin "Olen se-ja-se ja harrastan laivojen valokuvausta, saisinko hieman kierrellä ja ottaa kuvia?" vai... :-X Onko ilmeet huvittuneita vai ärsyyntyneitä?
Jotain sen suuntaista. Pitkin hampain se ne, kulkulupalaput kirjoitti, mutta kirjoittipa kuitenkin. Mitä itse telakointiin tulee, niin aluksen hyttikäytävillä oli revitty hyttien ovista lukot irti elikkä aluksen avainkortti järjestelmä tullaan odotetusti vaihtamaan samallaiseksi kuin Serenadella. Myöskin aluksen auloissa olevat kansikartat tullaan vaihtamaan uudenlaisiksi.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Kervisen Lauri

Jotakuinkin noin se tapahtui. Ensin se vahtimies oli kyllä varsin vihainen, ja piti ilmeisenä, että pidimme paikkaa tivolina ja "linnunmakena", mutta kun asiaa oli hetki setvitty, suostui hän antamaan kulkuluvat puoleksi tunniksi. Ajasta käytimme kuitenkin "varmuuden vuoksi" vain puolet. ;)
Ehkä tuo Miranin "pitkin hampain" on paras termi kuvaamaan vahtimiehen olemusta.
Itse asiassa, olisi heti, kun ilmeni ettei vahtimies päästä meitä menemään ilman keskustelua, olisi kannattanut kysyä, että kun olimme tässä kuvailemassa, ja kun ulkona sää on huono, niin olisiko mahdollista päästä kuvaamaan sisälle laivaan.
Itseltäni ei henkkaria tms. löytynyt, joten sellaiseksi kelpasi myös Siljan Plankton-club-kortti.
Olihan siinä episodi.

Salomon Kaukiainen

Ensi viikolla Symppi tullaan sitten taas näkemään Vuokissa potkuriakselin vian takia:
http://www.silja.fi/TIEDOTTEET/?tiedote_id=37

Mielenkiintoista, eihän siitä ole vuottakaan kun potkuripuoli juuri remontoitiin...
"Kuin ulos kuoresta, pois Roihuvuoresta. Jollakseen." (Leevi and the Leavings)

Jasper Kaarna

Lainaus käyttäjältä: Salomon Kaukiainen - 11.03.2004, 20:22:28
Ensi viikolla Symppi tullaan sitten taas näkemään Vuokissa potkuriakselin vian takia:
http://www.silja.fi/TIEDOTTEET/?tiedote_id=37

Mielenkiintoista, eihän siitä ole vuottakaan kun potkuripuoli juuri remontoitiin...

    Hienoa! :D Onnistuuko muuten yleisesti ottaen tuolla Vuokissa noi kierrokset laivan sisätiloihin? Muistaakseni kuulin, että jotkut foorumialiset olisivat joskus vierailleet Serellä/Sympillä Vuokissa. Toisaalta, kysymällähän se parhaiten selviää. ::) 8)
Elämä on vain unen hennoilla laineilla kelluva kusitankkeri - Tommi Liimatta

Miki

Joo, Symphony oli tänään 40 minuuttia myöhässä "konevian" takia eli ilmeisesti juuri tuon takia telakka kutsuu..

Kim Granlund

niin.Sehän se vika on.Liikenne jatkuu normaalisti maanantai aamuun saakka ja maanantain lähtö on peruttu  >:(  kuten tietenkin myös tiistain lähtö Tukholmasta.
Onneksi on vapaalippuja ja pääsee vaihtamaan Serenadelle sunnuntaiksi  :D

Timo Lehtinen

Ilmankos Symppis päästeli eilen Gabben ohitseen Harmajalla!
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/

esko

Ainakin omasta kokemuksesta voin sanoa että on aivan turha yrittää mihinkään autolauttaan Vuosaaressa jos ei ole näyttää mustaa-valkoisella että on oikeutettu ja/tai sinne kutsuttu. Sen sijaan kuvaaminen onnistuu vielä, -hyvin ja jos pokka pitää niin vaikka lataan pohjalta saakka, kun vain muistaa pysyä kaukana kaikesta mikä liikkuu

Kenny Leong

Lainaus käyttäjältä: Harri Anttila - 12.03.2004, 20:18:26
Ainakin omasta kokemuksesta voin sanoa että on aivan turha yrittää mihinkään autolauttaan Vuosaaressa jos ei ole näyttää mustaa-valkoisella että on oikeutettu ja/tai sinne kutsuttu.

Jaa-a oiskohan aikaa mennä kuvaamaan Symppiä...

Noin vuosi sitten oli Silja Serenade Vuosaaren telakalla ja menin sitä sinne kuvaamaan ja sitten eräs Siljan henkilökunnasta tuli työmaapotta päässään ja kysyi minulta että olisinko minä kiinnostunut laivakierrokselle lähtemään. Hän kun huomasi että minä innokkaasti laivaa kuvailen.
No olin juuri päivää aiemmin tullut Serenadella Helsinkiin jolloin Sere siirtyi Helsingin satamaantulonsa jälkeen Vuosaareen, joten sanoin että ei kiitos, olin juuri tällä laivalla.
MÄ OON URPO!!!! :D
Serenaden ollessa telakalla laivalla kyllä oli jotain tapahtumaa, koska eräs tilausbussi tuli noutamaan huppelissa olevia ihmisiä :beer:, eli ei laivan ollessa telakalla kaikki toiminta ole kuollutta ilmeisesti. Vähän riippuu.

Matti Kauppinen

#43
Lainaus käyttäjältä: Kenny Leong - 12.03.2004, 22:27:07
Noin vuosi sitten oli Silja Serenade Vuosaaren telakalla ja menin sitä sinne kuvaamaan ja sitten eräs Siljan henkilökunnasta tuli työmaapotta päässään ja kysyi minulta että olisinko minä kiinnostunut laivakierrokselle lähtemään. Hän kun huomasi että minä innokkaasti laivaa kuvailen.
No olin juuri päivää aiemmin tullut Serenadella Helsinkiin jolloin Sere siirtyi Helsingin satamaantulonsa jälkeen Vuosaareen, joten sanoin että ei kiitos, olin juuri tällä laivalla.

Asiahan ei minulle mitenkään kuulu, mutta jos minulta tultaisiin kysymään jossain telakalla, että kiinnostaisiko tutustumiskierros kyseiseen laivaan, niin lähtisin saman tien kierrokselle, vaikka olisi kuinka tuttu laiva. Tuollaisilla kierroksilla pääsee kuitenkin monesti kiertämään sellaisiin paikkoihin, joihin ei tavallinen matkustaja pääse. ;) Mutta sehän on jokaisen oma asia, kiinnostaako tuollainen kiertokäynti... joten älkää ottako nokkiinne tästä kommentistani... :) :beer:

Pekka Lappalainen

Taitaa liittyä Sympin vuokkiin menoon tämä uutinen. Akselivikakin oli päässyt tämän päivän Hesariin.

Helsingin Sanomat:

Jäällä liikkujia varoitetaan Vuosaaren väylästä

Helsinki. Helsingin satama varoittaa Itä-Helsingin jäillä liikkujia, hiihtäjiä, pilkkijöitä ja moottorikelkkailijoita Vuosaaren telakalle johtavasta syväväylästä.
     
Kovat pakkaset jäädyttivät viime viikkoina 7,5 metrin levyisen väylän, mutta se avattiin uudelleen torstaina. Väylä pidetään toistaiseksi avoinna, Helsingin satamasta kerrotaan.
Support your local Search And Rescue-operator! Get lost!