Millä lentokoneilla olette matkustaneet?

Aloittaja matkustaja, 24.06.2008, 16:27:03

« edellinen - seuraava »

Tiina Kemi

Merimiehen tytär

Mikko_Tuominen

Finnair:
MD 11 - 4 krt.
Boeing 757 - 4 krt.
Airbus 320 - 1 krt.
Airbus 321 - 1 krt.

British Airways:
Boeing 747 - 1 krt.
Boeing 777 - 1 krt.

Air Canada:
Joku Embraer, mutta numeroa en muista... - 1 krt.

Miikka Laitala

Hmm.. mietitääs..

1x Finnair A319 Helsinki-Lefkada
1x Finnair A319 Lefkada-Helsinki
1x Finnair Boeing 757 Helsinki-Las Palmas
1x Finnair Boeing 757 Las Palmas-Helsinki
1x Finnair MD11 Helsinki-Pariisi
1x Air France Boeing 757 Pariisi-Singapore
1x Air Singapore Boeing 747 Singapore-Pariisi
1x Air France A320 Pariisi-Helsinki
1x Finnair A319 Helsinki-Ateena
1x Finnair A319 Ateena-Helsinki

Listaan loput myöhemmin ku pitää tarkistaa...
Menneet: Silja Symphony 18.-20.2( Promenade), Nordlandia 22.3( kansipaikka), Silja Symphony 1.-3.5(A), Silja Europa 14.-15.6 (A), Silja Serenade 20.-22.6(A), Gabriella 26.-28.7(LUX),
Viking XPRS 14.7 (Kansipaikka)

Tulevaa: Syksyllä Galaxy, ehkä mariella, norsu ja varmaan Sere/symppi

Janne Koskinen

Niin aina jotain unohtuu: Canadian Regional Jet (eri versiot); CRJ jotain 10-15 lentoa.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Lauri Liimatainen

Nelisen kertaa Finnairin Boeing 757

Hki-Thessaloniki-Hki
Hki-Ayia Napa muistaakseni-Hki
Hki-Karpathos-Hki
Hki-Varna-Hki
TULOSSA: Kesällä M/s Julia Pietariin
MENNYTTÄ: galaxy, 2x XPRS

Väyrysen Antti

#35
Aikaisempina vuosina testaamiani tyyppejä en jaksa muistella, mutta täytyy nyt mainita täälläkin, kun tuli matkustettua nyt näillä Finnairin Embraer-koneilla. Mukavia koneita joskin arvostan enemmän hieman kookkaampia flyygereitä. Teinpähän sellaisen huomion, että ruoka tarjoiltiin molemmilla lennolla pahviasioista ja ruokailuaseina toimivat muoviset ruokailuvälineet, mutta siitäkin koitoksesta selvittiin. Henkilökunta oli suomalaista ja palvelukin oli ihan ookoo. Tämän ruokailukokemuksen perusteella voisin olettaa kykeneväni syömään pahvilautasilta muovisilla ruokailuvälineillä ruokaa myös muissa olosuhteissa - jopa laivalla! Ei se niin kamalaa ole miltä kuulostaa! :D
-Vanhempi merenkulun harrastaja, Itämeren ferry-asiantuntija, merenkulun huippuosaaja, kuljetusalan ammattilainen ja VIP SILVER (Asiantuntemus ja ammattitaito kilpailukykyisiä myös kansainvälisellä tasolla)-.
FAKTAT: 1) Foorumilla meno on epävakaa ja sen tietää ja selviää vain tulevaisuus.

Marko Stampehl

Lainaus käyttäjältä: Matti Lankinen - 25.06.2008, 23:26:43
Muistaakseni nämät ainakin:
Älkää kysykö mistä ja minne kun en kuollaksenikaan muista.

Boieng 747-400 Ainakin Lufthansa ja Varig, KLM, Air France
Boieng 747-300 Air France ja Lufthansa
Boeing 777 Lufthansa
Boeing 757 SAS ja Braathens, British Airways
Boeing 767
Boieng 737 Lufthansa
DC-10 Finnair
DC-9 Finnair, Aero Mexico, Madagascar Airlines
Airbus 319 Finnair
Airbus 320 Finnair
Airbus 321 Finnair
MD-80 Finnair
MD-82 Finnair,SAS, Braathens
MD-83 Finnair
AVRO jokin malli? First Choice tais olla yhtiö
Saab potkurivispilä Blue 1
Embraer joku malli Varig

Tuossa ny jokunen. Täydennän jos muistuu mieleen.



Ei Lufthansalla 777 ole!

http://konzern.lufthansa.com/en/html/ueber_uns/flotte/index.html
Ich fotografiere, also bin ich!

Mikko Pätäri

#37
Lainaus käyttäjältä: Marko Stampehl - 19.07.2008, 00:35:06
Ei Lufthansalla 777 ole!

Eikä liioin SAS:illa 757:aa...  ;)

Oma listani tähän on varsin lyhyt:

A319
A320
B757
DC-9-51
MD-82
MD-83

Kaikki Finskillä. Kertoja en ala laskea... tosin omaa ilmateitse matkusteluani rajoitti varsin tehokkaasti 14-vuotiaaksi asti podettu lentopelko, josta eroon päästyäni ilmailusta on tullut itselleni kakkos-kiinnostuksenaihe heti merenkulun jälkeen. Tunnustan olevani avoimesti kateellinen kaikille DC-10:llä/DC-8:lla/B747-200:silla joskus reissanneille.... vanhoissa long-haulereissa oli sitä jotain!

Noiden lisäksi vielä C172, jolla jopa itsekin puikoissa muutaman minuutin...

Santeri

Sunnuntaina listaani tuli yksi kone lisää, nimittäin Primeran MD-80. Paluumatka Turkista oli sikseen mielenkiintoinen, että ensin odoteltiin Antalyassa , kun kone ei päässyt lähtemään Helsingistä teknisen vian vuoksi. Lopulta matkaan päästiin kuusi tuntia myöhässä. Helsinki-Vantaan kentälle laskeutuminen "kruunasi" päivän. Laskeutumaan ei nimittäin päästy ensi yrittämällä vaan kone lähtikin uudelleen nousuun jo hyvin läheltä maata kiitoradan päässä sijaitsevien lentokentärakennuksien näkyessä sivulla. Hetken päästä kuulutettiin, että laskeutumislupaa ei oltu annettu. Laskeutuminen hoitui muutaman minuutin kuluttua toisella yrittämällä samalle kiitoradalle.

Onneksi ei meikäläisellä ole mitään pahaa lentopelkoa :)

Janne Koskinen

Niin ja Fokkerin eri versiot unohtui (viime aikoina Mexicana/Qlick Mexicon Fokker 100)

Jos unohdetaan kiinteäsiipiset ja puhutaan lentolaitteista:

Bell Jet Ranger 206 ja joku muu
Super Puma Mk 1 ja Mk 2, sekä vanhempi versio Tigerko se oli
Sikorsky S-76 ja tutustunut HLO-kurssilla S-92 (ei ilmassa)
Dauphin, joku versio
Bell 214
Eurocopter eri versiot (ainakin EC 135)
Agustan joku malli ?(jäätiedustelussa)
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Mikko Karhu

Työpäivän aikana käyn noin parissakymmenessä erimallisessa koneessa. Olen nimittäin töissä lentokentällä.  ;)

grandy75

Juu aika surkee lista täälläkin mutta tässä nyt nekin ja yksi mitä vähemmin näkee noissa listoissa (jos ollenkaan):

Finnair DC-10
Finnair MD-11
Blue One
Iceland Air

Kahdesta viimeisestä en muista koneen mallia mutta Iceland Airilla palvelu täysi kymppi  :thumb:

Repe

Viimeisempänä tuli koettua Jumbo(747-400) Frankfurt-JFK ja JFK-München Airbus 330-300 + vanhoina tuttavuuksina A320 ja A321. Jumbolla lentämistä ihan odotti, mutta kyllä noista kahdesta jatkossa valitsisin A330:sen. Jumbo oli ikkunapaikalla istuttaessa melkoisen äänekäs, lisäksi A330 voitti sen lennon vakaudessa(voihan se tietysti johtua keleistäkin) ja penkkien mukavuudessa. Lufthansan A330:sessa oli vieläpä tämä henkilökohtainen viihdejärjestelmä ja reunarivillä istuessa(2-penkkiä vierekkäin) tuntui siltä, ettei turistiluokkalentäminen siitä paljoa voisi parantua.

Finnair:
ATR-xxx(+kerran Kar-Airin punaisessa värityksessä)
DC-9
MD-82(ei mikään huippumukava kone muistaakseni, lento Barcelonaan tuntui tuskattuttavan pitkältä. Erikoisuutena oli koneen takaosan vessan tulviminen menolennolla)
Airbus 319, 320, 321
Boeing 757(Ihanaa kun lomalennolla saa tuntea takanaolijan polvet selässään, onneksi itse en ollut vielä niin pitkä lentäessäni tällä)

Blue1:
Avro RJ85(Kokoonsa nähden erittäin mukava)
MD-90

Golden Air:
Saabilla mentiin Vaasaan ja oli epämukavaa matkantekoa

Lufthansa:
Airbus 320, 321
Airbus 340-300 ja 340-600(340-600 oli erittäin hiljainen ja "alakerrassa" ollut wc-aula oli mukava lisä. Vain henkilökohtainen viihdejärjestelmä puuttui vielä tuolloin)
Airbus 330-300
Airbus 300-600(Ehkä suosikkini, sillä matkustamisessa Ateenasta Frankfurtiin oli menemisen meininkiä  ;D Kone haki koko ajan suuntaa, kiihtyi jähmeästi, äänteli komeasti laskeutumisvalmisteluissa ja jysähti maahan  :thumb:)
Boeing 747-400

Ryanair:
Boeing 737-800(Fly Cheap kyllä kirjaimellisesti, mutta onneksi kone ei ollut täynnä joten pystyi istumaan sivuttain jotta sai vähän jalkatilaakin :P)

Tulevana talvena Turkish Airlinesilla tarkoitus matkata Nairobiin Istanbulin kautta, koko matka B737-800 koneilla. Turkkilaisiin pilotteihin yhdistettynä kenialaiseen lennonohjaamisen taitoon on tietysti kova luottamus, kun muistelee mitä Amsterdamissa kävi helmikuussa :)

Rontti

Viime keskiviikkona lensin Embraer 170 koneella Amsterdamista Helsinkiin ja kone oli todella ahdas, meluisa ja kovin turbulenssiherkkä.
Ei mikään hyvä kokemus.
Sattui vielä olemaan krapula. Takana istui joku saatanan koliikkiriesa joka huusi koko matkan.
Ruokana oli kuiva juustosämpylä ja rusinapullaa jossa marsipaanikuorrutus enkä voi sietää rusinoita enkä marsipaania.
Heinekenin loistava olut auttoi hieman matkan sujumisessa.

Ari Savolainen

Lainaus käyttäjältä: Matti Lankinen - 08.11.2009, 18:49:50
Viime keskiviikkona lensin Embraer 170 koneella Amsterdamista Helsinkiin ja kone oli todella ahdas, meluisa ja kovin turbulenssiherkkä.
Ei mikään hyvä kokemus.
Sattui vielä olemaan krapula. Takana istui joku saatanan koliikkiriesa joka huusi koko matkan.
Ruokana oli kuiva juustosämpylä ja rusinapullaa jossa marsipaanikuorrutus enkä voi sietää rusinoita enkä marsipaania.
Heinekenin loistava olut auttoi hieman matkan sujumisessa.

Ala kehuskele, alkaa ne vapaat muillakin.
AHTS BB Troll, DNV +1A1, DP2, tug, supply vessel, SF, E0, DK(+), HL(2,5), BP 168 t.