Finnbirch kaatunut Gotlannin lähistöllä

Aloittaja 2709, 01.11.2006, 17:59:40

« edellinen - seuraava »

laivabongari

#45
Eihän Topi nyt tommoisesta hermostu...


Finnpartner voisi vaikka tuurata vähän aikaa...


Topi :thumb:

niin no tuossa vielä tarkempaa dataa ettei tarvi veikkailla

http://www.finnlines.fi/asp/system/empty.asp?P=29&VID=default&SID=560204700497953&A=open:news:item:1197&S=1&C=26800

Jukka Huumarkangas

Lainaus käyttäjältä: Teemu Knuutila - 02.11.2006, 20:17:50
Tulee väkisinkin mieleen ne lauseet joissa Filippiiniläisiä merimiehiä väheksytään. Tuntuu kuitenkin siltä, että he ovat koulutettuja ammattilaisia siinä missä muutkin. En uskalla väittää, että heidän koulutuksensa on ns. länsimaisella tasolla mutta mukavasti miehet kuitenkin merellä pärjäävät, eikö ? On hyvä, että esim. SMU saartaa aluksia joissa ei ihmisarvoja noudateta, tuskin Suomalaiset tai muutkaan merimiehet olisivat laivoissa töissä jos palkkasaatavat miestä kohden nousevat yli vuosipalkan, oli se palkka mitä tahansa mutta kaikilla on oikeus elää elämää, sellaisella liksalla jolla todellakin elää.....

Minulla ei filippiiniläisistä ole mitään huonoja kokemuksia. Ammattitaitoista väkeä ja ahkeria, verrattuna moneen muuhun kansakuntaan.
Lastin kiinitys on tapahtunut näillä kerroilla hyvin ja ammattitaidolla. Jos on ollu jotain epäselvää niin aina ovat kysyneet miten voidaan tehdä. :thumb:

Toisaalta taas IVYn ja Balkanin alueelta tuleville on saannut vääntää rautalankaa....... >:(
"Heavy on Heavya"

Teemu Knuutila

Näin se useasti on. Mutta kuitenkin lastin kiinnitys on AINA päälikön vastuulla, vaikka useasti perämies tämän duunin tekee. Toinen asia taasen on miten laivalla ylipäätään suhtaudutaan ko. asioihin, en jaksa uskoa, että tänä päivänä liikkuisi "paskoja" laivoja Suomalaisen rahtaajan alla... No spekulaatiot sikseen, eiköhän aikanaan kuulla aluksen päällikköä ja muita miehistön jäseniä syistä ja tunnetuista seuraamuksista...

Väyrysen Antti

#48
Lainaus käyttäjältä: Teemu Knuutila - 04.11.2006, 21:04:14
Toinen asia taasen on miten laivalla ylipäätään suhtaudutaan ko. asioihin, en jaksa uskoa, että tänä päivänä liikkuisi "paskoja" laivoja Suomalaisen rahtaajan alla...
Miehistön pätevyydestä tahi välinpitämättömyydestä en tiedä, mutta kyllä tuon Finnbirch-laivan kuntoa on arvosteltu jo pidemmän aikaa. Tiedä sitten, minkä mittapuun mukaan klasifioivat.

Ja kyllä niitä vähemmän priimoja laivoja tuntuu olevan jopa suomalaisella rahtaajalla, sanoo perusukko, jolla muun muassa kiinatarten ongelmat ovat yhä tuoreessa muistissa.
-Vanhempi merenkulun harrastaja, Itämeren ferry-asiantuntija, merenkulun huippuosaaja, kuljetusalan ammattilainen ja VIP SILVER (Asiantuntemus ja ammattitaito kilpailukykyisiä myös kansainvälisellä tasolla)-.
FAKTAT: 1) Foorumilla meno on epävakaa ja sen tietää ja selviää vain tulevaisuus.

YT-Matruusi

Se reilut 200 tonnia raskasta mitä siel on ni ei kyl käsittääkseni tee mitään ympäristökatastrofia. Siinä lämpötilassa mis se on ni sehän on semmosta aika kiinteetä tavaraa ja vielä pintaan tullessaankin ni voit kädellä ottaa "kasan" sitä merestä.
Ihmetyttää vaan se et kun joka paikas on puhuttu että aallot turmapaikalla olivat noi 4-5 metriä niin toin kokoselle laivalle se ei ole mitään. Itse olen töissä huomattavasti pienemmällä kipolla ja on oltu paljon kovemmassa merenkäynnissä. Jos minä matruusina teen työni täkillä hyvin ja kippari ymmärtää hiukan ottaa paakia ylös ni ei oo mitään hätää.
Ja jos toin kokoses laivas lasti siirtyy semmoses merenkäynnis ni ei sitä kyllä sit ole surrattu lainkaan.

Juha Heinonen

Lainaus käyttäjältä: Jukka Huumarkangas - 04.11.2006, 11:56:39
Minulla ei filippiiniläisistä ole mitään huonoja kokemuksia. Ammattitaitoista väkeä ja ahkeria, verrattuna moneen muuhun kansakuntaan.
Lastin kiinitys on tapahtunut näillä kerroilla hyvin ja ammattitaidolla. Jos on ollu jotain epäselvää niin aina ovat kysyneet miten voidaan tehdä. :thumb:

Toisaalta taas IVYn ja Balkanin alueelta tuleville on saannut vääntää rautalankaa....... >:(

Täysin sama mielipide!

Kun oli kyse pelastusharjoituksista kaikki filipiläiset olivat aina läsnä ohjeiden mukaisesti, mutta virolaisten ja venäläisetn kanssa oli  joskus tullut ongelmia läsnäolon kannalta.

Koulutus on tietenkin tärkeä, mutta jos asenne on väärä, niin ei siitäkään hyvää seuraa.

Jukka Huumarkangas

Lainaus käyttäjältä: Väyrysen Antti - 04.11.2006, 21:24:40
Miehistön pätevyydestä tahi välinpitämättömyydestä en tiedä, mutta kyllä tuon Finnbirch-laivan kuntoa on arvosteltu jo pidemmän aikaa. Tiedä sitten, minkä mittapuun mukaan klasifioivat.

Tuon ikäiseen alukseen konttirahtia en edes voisi omalta osaltani laittaa. Tämä johtuu kauppasopimuksista ja vakuutusyhtiöstä. Trailereiden osalta en kyllä muista mitä sanotaan vakuutusehdoissa ???
"Heavy on Heavya"

Kimmo Rantanen

Finnbirchin uppoamispaikalla kilometrien pituinen öljyvana

Ruotsin rannikolla uponneesta Finnbirch-aluksesta on noussut meren pinnalle lähes 20 kilometrin pituinen kapea öljyvana. Paikalla käyneen Turun vartiolentueen valvontakoneen miehistön arvion mukaan öljyä näytti olevan meressä paksulti Ruotsin viranomaiset aloittelivat lauantaina öljyn keräämistä merestä...


Turun Sanomat

Lainaus käyttäjältä: Kimmo Rantanen - 03.11.2006, 00:00:56
Uutisessa kerrotaan myös aluksen olevan noin 70 metrin syvyydessä ja siitä on jo vuotanut öljyä, mutta kovan merenkäynnin vuoksi sitä ei ole pystytty keräämään.

Lainaus käyttäjältä: Kalle Halenius - 03.11.2006, 15:30:53
Pystyykö tätä aluksesta vuotavaa öljyä millään tavalla pumppaaman pois sieltä pohjasta (tuskinpa koko alusta ollaan nostamassa) vähän epäilyttää, että saadaanko noin syvältä tuota polttoainetta pumpattua ::)

Esimerkiksi Viron rannikolla viime keväänä uponneen Runner 4:n öljyt pumpataan noin 80 metrin syvyydestä, joten teknisesti öljyn pumppaaminen ei pitäisi olla tässäkään tapauksessa mitenkään hankalaa hyvissä sääolosuhteissa. Sukeltaminen kyseessä oleviin syvyyksiin onnistuu ainakin Estoniankin tapauksessa tutuksi tulleilta roboteilta, jotka voisivat hoitaa hommat meren pohjassa.

Lisää Runner 4:n tapauksesta täällä.

Teemu Knuutila


Joni Huopana

Suoli24:n jutuista ei kannata välittää.

Teemu Knuutila

No en todellakaan välitä, mut niin saatanasti ne vaan alkavat Suomeksi VITUTTAMAAN !!!(sori kielenkäyttö) :finger:

Teemu Malinen

Lainaus käyttäjältä: Jukka Huumarkangas - 04.11.2006, 11:56:39
Minulla ei filippiiniläisistä ole mitään huonoja kokemuksia. Ammattitaitoista väkeä ja ahkeria, verrattuna moneen muuhun kansakuntaan.
Lastin kiinitys on tapahtunut näillä kerroilla hyvin ja ammattitaidolla. Jos on ollu jotain epäselvää niin aina ovat kysyneet miten voidaan tehdä. :thumb:

Toisaalta taas IVYn ja Balkanin alueelta tuleville on saannut vääntää rautalankaa....... >:(

Jep, samaa mieltä.

Jukka Tiainen

Ei tosiaan jäänyt filppareista minullekaan mitään huonoa sanottavaa. Työt tehtiin juuri kuten piti, motivaatio oli kohdillaan ja heidän kanssaan oli erittäin helppo tulla toimeen.

Väyrysen Antti

Lainaus käyttäjältä: Teemu Knuutila - 05.11.2006, 16:09:17
Voitteko uskoa näitä Suomi24:n keskusteluja ???

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=111&conference=4500000000000066&posting=22000000021011116
Ihan mieletöntä heittoa Suomessa! Kunnon duunarikyräilyä! :beer:

Toi blackout ei liene mikään mahdoton ongelmien alullepanija, kun yhtä jos toista häikkää noissa tuntuu olleen jo pidemmän aikaa. Mainittakoon nyt asiayhteyteen liittyen tämäkin, että jokin aika sitten Helsingin vesillä elettiin jänni hetkiä, kun samaisen aluksen sisaralus poukkoili holtittomasti merellä toisen pääkoneen hajottua. Siinä oli poijjiilla ihmettelmistä, kun Finnlinesin laiva heittää passisseerin edessä ihme kiemuraa ja kääntyy lopulta Helsinkiin. :D
-Vanhempi merenkulun harrastaja, Itämeren ferry-asiantuntija, merenkulun huippuosaaja, kuljetusalan ammattilainen ja VIP SILVER (Asiantuntemus ja ammattitaito kilpailukykyisiä myös kansainvälisellä tasolla)-.
FAKTAT: 1) Foorumilla meno on epävakaa ja sen tietää ja selviää vain tulevaisuus.

Joppelis

Lainaus käyttäjältä: Teemu Knuutila - 05.11.2006, 16:09:17
Voitteko uskoa näitä Suomi24:n keskusteluja ???

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=111&conference=4500000000000066&posting=22000000021011116
Kyllä tuossa osa on asiaakin, aika usein saa korjailla sumparnin duunarien surrauksia. Yleensä homma on hoidettu kunnolla kuitenkin   :beer: :beer: