Laivakuvia vuosien varrelta

Aloittaja Timo Hirvi, 06.09.2007, 15:27:36

« edellinen - seuraava »

Timo Hirvi


Niko Viirret

Lainaus käyttäjältä: Timo Hirvi - 06.09.2007, 15:27:36
Kuvanlaatu on enimmäkseen huono

Eihän kuvanlaatu ole huono vaan nostalginen. :thumb:

Hienoja kuvia kaikki. :beer:

Kristian Lampio

Erittäin hienoja kuvia! Etenkin tykkäsin tosta Kalypson ja Viking 1 kuvista :beer:

Esa-Pekka Helanne

Hienoja kuvia  :beer: Etenkin tuossa Aurellan kuvassa on minusta jotain tunnelmaa...

Kellä nyt sattuukaan olemaan vanhoja laivakuvia arkistossaan, niin laittaa ne vain tänne näytille.
Miksi lykätä huomiseksi se, minkä voit lykätä ensi viikkoon?

Teemu Ahonen

Lainaus käyttäjältä: Esa-Pekka Helanne - 06.09.2007, 15:57:15
Hienoja kuvia  :beer: Etenkin tuossa Aurellan kuvassa on minusta jotain tunnelmaa...

Kellä nyt sattuukaan olemaan vanhoja laivakuvia arkistossaan, niin laittaa ne vain tänne näytille.
Isäni sanoi antavansa minulle jotain vanhoja laivoihin liittyviä kuvia.. Pistän heti, kun saan ne kuvat..
Daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa daa daa dum daa daa daa.

Veikko Ahola

Hyviä kuvia! :beer: Olen samaa mieltä Esa-Pekan kanssa tuosta Aurellasta, kuvassa hyvä tunnelma, ja muutkin hienoja!

Lainaus käyttäjältä: Teemu Ahonen - 06.09.2007, 17:58:25
Isäni sanoi antavansa minulle jotain vanhoja laivoihin liittyviä kuvia.. Pistän heti, kun saan ne kuvat..

Olisi mukava nähdä!

Lassi Liikanen

Hauska tuo kuva missä Europa ja Tallink kohtaavat. Silti mielenkiintoisia kaikki, näitä ehdottomasti lisää!  :thumb:
Kaikki tällä palstalla esittämäni mielipiteet ovat henkilökohtaisia, eivätkä edusta muita tahoja tai ole kytkösissä tämän palstan ulkopuolisiin tahoihin.

Verkkolehti Ulkomatala

Kim Helle

Kaunista katseltavaa, vaikka ajan hammas on päässyt nakertamaan ei se mitenkään haittaa tunnelmaa, oikeastaan päinvastoin ;D
Päivitys

Tulossa: Mystar 19.4.2024

Menneet: Megastar 30.3.2024

Kenny Leong

Todella makeita kuvia! Tällaisia lisää  8) Aurellan kuvassa on hyvä tunnelma.

Teemu Uusi-Esko

Aika turhaa tuo pahoittelu kuvanlaadusta, kun kuvalla on ikää vaikkapa vain likemmäs toistakymmenettä vuotta, se väkisinkin näkyy, joko värien heikennyttyä tai alkuperäisenkin oltua jo hailakka/rakeinen/mitävaan.  Tällaisissa kuvissa informaatio- ja nostalgia-arvo vie huomion tekniseltä laadulta, ne ovat kuvia joita ei voi käydä ottamassa uudelleen, kuten voi tehdä vaikkapa Turkuun saapuvan Silja Europan kuvan kanssa.  Nämä yllä olevat kuvat ovat mitä upeimpia dokumentteja menneeltä ajalta, ajalta joka ainakin minuun "sattuu" hyvin koska kuitenkin muistan tuosta ajasta jo jotakin.  Useimmissa kuvien laivoista olen matkustanutkin.  Näitä lisää jos vain jostain löytyy - skannerin puute on huono tekosyy, tulkoon / lähettäköön kuvat vaikka tänne Turkuun, mulla on kelpo skanneri.  Tämä toki varauksella että sattuu olemaan aikaa skannata kuvia... :-[
-Teemu-

Timo Hirvi

#10
Kävin taas läpi valokuvakansioita ja skannailin kuvia digimuotoon.Osa kuvista on kehityksen yhteydessä poltetuilta cd levyiltä.Noista päivämääristä kiitos kuuluu vaimolle joka on jaksanut kirjoitella niitä noihin vanhoihin kansioihin.
Moni noista kuvista on jo linkitettykin tänne mutta tässä on ne kaikki nyt samalla sivulla mukaanlukien uudet kuvat.
Kaikki on itse kuvattu paitsi tuo Apollon kuva 70-luvulta jonka isäni otti kun olin tarpeeksi painostanut pienenä pojan naskalina.
Joissain kuvissa on kamerasta johtuvaa vinjentointia, ei siis kuvankäsittely kikkailua.Tässä linkki suoraan tuolle sivulle http://tjh.1g.fi/kuvat/LAIVAT%20JA%20MERI/VALOKUVISTA%20SKANNATUT%20LAIVAKUVAT/

Kenny Leong

Lainaus käyttäjältä: Timo Hirvi - 21.01.2008, 14:56:07
Kävin taas läpi valokuvakansioita ja skannailin kuvia digimuotoon. Joissain kuvissa on kamerasta johtuvaa vinjentointia, ei siis kuvankäsittely kikkailua.Tässä linkki suoraan tuolle sivullehttp://tjh.1g.fi/kuvat/LAIVAT%20JA%20MERI/VALOKUVISTA%20SKANNATUT%20LAIVAKUVAT/

Hienoja kuvia! Eipä tuo vinjetointi haittaa. Tuo kuviin omasta mielestäni vain hyvää vanhanajan tunnelmaa. Mariella Tukholman saaristossa sateenkaaren kanssa on hieno kuva.


Marko_Laitamaa

Kertakaikkiaan, mahtavia kuvia! Ja Kalypso!!!!!  :-* Se oli aikaa se...

Joonas Vähämäki

Lainaus käyttäjältä: Timo Hirvi - 21.01.2008, 14:56:07
http://tjh.1g.fi/kuvat/LAIVAT%20JA%20MERI/VALOKUVISTA%20SKANNATUT%20LAIVAKUVAT/

Aivan fantastisia kuvia. Erityisesti mieleeni ovat nuo vuonna 1981 otetut kuvat (Fennia, Silja Star, Skandia, Finlandia, Viking 1, Aurella, Rosella, Diana II, Viking Sally, Viking Song). Tuon ajan paateissa kun oli todellista tunnelmaa, ja Aurella Ruissalossa näistä kuvista varmasti suosikkini sillä laiva on maisemaan juuri sopusuhtainen eikä liian iso. Myös Diana II Tukholmassa menee samaan kategoriaan sillä on hauska nähdä laivan takaa hieman satamaakin ;)

Kuvasta 38 haluan kuitenkin huomauttaa että se ei voi mitenkään olla vuodelta 2001 vaan sen täytyy olla vanhempi. Birka Princess nimittäin kävi läpi aika mittavan remontin jo vuonna 1999 eikä siltä osin enää näyttänyt tuolta vuonna 2001.


Eero Vaskonen

Lainaa
http://tjh.1g.fi/kuvat/LAIVAT%20JA%20MERI/VALOKUVISTA%20SKANNATUT%20LAIVAKUVAT/IMAGE0016_edited-1.JPG

Tuossa kuvassa näkyy Silja Operan edessä purjevene jonka kyljessä lukee"Unity Line".  ;D