digikamerat

Aloittaja Petteri Kallanmaa, 20.06.2003, 23:17:56

« edellinen - seuraava »

maikla

tai sitten hp:n photosmart 850 siinä on 8x optinen zoom...

petri isomäki

Miranin Rosella-kuvista! Milläs härvelillä vetäsit kuvat, sävyt miellyttävät kovasti silmää! :beer:

Miran Hamidulla

Lainaus käyttäjältä: Pete I. - 18.08.2003, 00:37:22
Miranin Rosella-kuvista! Milläs härvelillä vetäsit kuvat, sävyt miellyttävät kovasti silmää! :beer:
Tuolla Olympus C-750 Ultra Zoom kameralla, jonka mainitsin tässä keskustelussa 21.6, ja sanoin sen silloin olevan tilauksessa, ja sain kyseisen aparaatin vasta elokuussa(tilaus tapahtui jo toukokuussa). Eli, jos sen kameran hankkitte niin miettkäiä mistä sen tilaatte, ja millaisin toimitusajoin. Itse kamerassa ei ole kyllä ollut parin viikon runsaan käytön perusteella vielä mitään moittimista. Tietty tottuminen pitkälti enemmän sähköllä toimivaan laitteeseen kuin hyvin pitkälti käsikäyttöinen järjestelmäkamera ottaa oman aikansa.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Timo Lehtinen

Siirryin viime viikolla sitten itsekin digiaikaan ja tulin ostaneeksi Sonyn DSC-W1/W12 Cyber-shot kameran. Onko muilla tuntemuksia kyseisestä kamerasta? hyviä tai huonoja. Paljonko teidän mielestänne tuosta kamerasta maksaisitte?
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/

Ville Taavitsainen

päivitetääs tilannetta.

Eli uusi Digikamera, joka ostettiin noin kuukausi sitten, on Canonin Powershot A85 4.0 Megapikselillä ja 3x zoomilla. Sata kertaa parempi kuin se vanha HP:n 2.1 MP:n kamera.

vielä kun pääsisi käyttään sitä kunnolla, eli laivakuvia olis mukava kokeilla ottaa sillä, mutta ei ole matkoja tiedossa ainakaan ennen kevättä :(
Silja Serenade 23-25.3.2019

Silja Europa 29-30.3.2019

tporko

Tällä hetkellä on käytössä hopeanvärinen Canonin Powershot S50.  :)

KHH

Hei! Onko Teillä tietoa onko Canon Powershot G6:sta mihinkään näissä hommissa. Pikseleitä ainakin luulisi riittävän. Mutta minua arveluttaa zoomi. Onko se riittävä?

Esa Elo

Pukki toi Minoltan z2 ultrazoomin, siis 10 x optinen zoom ja digi oli muistaakseni 4 x.. kaverilla on z1 ja se on ollu ainaki ihan tyytyväinen ja niin mäkin kun oon sitä tekstannu, tosin tää z2 on siinä mielessä parempi että tässä on 4 megapikseliä ja parempi videokuvausreso eli 800x600. Harkitsin myös tota Canonin Powershottia mis oli kans 10 x zoom mut se olis maksanu pelkkä kamera yhtä paljon kun nyt kamera+ gigan muistikortti eli sai Canoni jäädä..
Takana loistava tulevaisuus

Kenny Leong

Lainaus käyttäjältä: Kim Holmsten - 26.12.2004, 21:10:29
Hei! Onko Teillä tietoa onko Canon Powershot G6:sta mihinkään näissä hommissa. Pikseleitä ainakin luulisi riittävän. Mutta minua arveluttaa zoomi. Onko se riittävä?

Kyllähän toi G6 ainakin hyvä kamera on mutta moni on sitä mieltä että laivakuvauksessa olisi hyvä olla zoomi kamerassaan mutta uskon että tuollakin kameralla pärjää vallan mainiosti kiitos suuren pikselimäärän eli 7,1milj. pikseliä. Sullahan on mielettömät kroppausvarat(rajaus) kun käytössäsi on noin paljon pikseleitä.
Ittelläni on 3,2 miljoonaa pikseliä ja kylläkin toi 10x zoomi mutta siinä ei ole jälkeenpäin kuvan ottamisen jälkeen kovinkaan paljoa kroppausvaraa etteikö kuvanlaatu kärsisi kun on kuvannut jonkin kohteen täydellä zoomilla.
Myös jos tunnet että et ole kuvaamassa ulapalla kulkevia laivoja niin kyllähän sitten tuo G6 sopii tarkotukseenkin hyvin mm. satamakuvaukseen tms. lähellä kuvattavia kohteita.

Jasper Kaarna

Nyt on meikellä uusi digikamera kun vanha alkoi vanheta älyttömän kovan käytön ansiosta. Uusi kamerani on siis Nikonin Coolpix 4800 ja tämä päivä on ollut aikaa näperrellä aika kivasti sen kanssa, opittavaa on paljon. Megapikseleitä on 4 ja optista zoomia huikeat 8x. Ja noita kuvausohjelmiakin ihan kivasti mutta niitä tuskin hirveästi käytän koska manuaalisäädöillä saa parempaa jälkeä tähän astisen kokemuksen perusteella. HP Photosmart ehtikin olla vajaat puolitoista vuotta hallussani ja monet varmaan kysyvätkin miksi en heti ostanut tuollaista ''laatukameraa''. Mielestäni on hyvä että sain vuoden otella älyttömästi kuvia ja totutella yksinkertaisemman kanssa - jos olisin suoraan hypännyt Coolpixin pariin, aivoni olisivat lopullisesti menneet solmuun. ;D

Lainaus käyttäjältä: Kenny Leong - 27.12.2004, 14:50:51
Ittelläni on 3,2 miljoonaa pikseliä ja kylläkin toi 10x zoomi mutta siinä ei ole jälkeenpäin kuvan ottamisen jälkeen kovinkaan paljoa kroppausvaraa etteikö kuvanlaatu kärsisi kun on kuvannut jonkin kohteen täydellä zoomilla.

Eikös siinä sinun kamerassasi ole se optinen kuvanvakain, joka estää tärähtämistä? Itse harkitsin juuri tuota kameraasi ostettavaksi kuvanvakaimen takia, 10x optisella zoomilla moista tarvitseekin, omalla 8x zoomillakin kannattaa kamera tukea mikäli aikoo täysillä zoomata.
Elämä on vain unen hennoilla laineilla kelluva kusitankkeri - Tommi Liimatta

Kenny Leong

Lainaus käyttäjältä: Jasper Kaarna - 03.01.2005, 23:27:19
Eikös siinä sinun kamerassasi ole se optinen kuvanvakain, joka estää tärähtämistä? Itse harkitsin juuri tuota kameraasi ostettavaksi kuvanvakaimen takia, 10x optisella zoomilla moista tarvitseekin, omalla 8x zoomillakin kannattaa kamera tukea mikäli aikoo täysillä zoomata.

Kyllä näin on, eli kamerassani on tuo kuvanvakain. Se auttaa monessa tilanteessa paljon mutta ei korvaa jalustan tukea joissakin kuvaustilanteissa/olosuhteissa.

Mainittakoon nyt että märkä unelmani onkin Canon 300D Black kit tuon S1 ISn kaveriksi :thumb:

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Kenny Leong - 03.01.2005, 23:34:44
Mainittakoon nyt että märkä unelmani onkin Canon 300D Black kit tuon S1 ISn kaveriksi :thumb:
Muuten, mitä tuo Black kit tuo mukanaan lisää vai miksi EOS300D:stä on tehty tuollainen black kit? Minuakin kiinnostaa kovasti kyseinen kamera tai siitä jalostettavat uutuudet, sopisi nimittäin kivasti sen filmiversion (EOS300V) pariksi. :P ::)
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Markus Takala

Olenko ainoa? Mulla on Canon Digital Ixus 430. Siinä on tosin vaan 3 x optinen zoomi, mut muut ominaisuudet, kuten pieni koko, yms. ovatkin ainakin minulle yleensä tärkeämpiä, kun kamera kulkee mukana millon missäkin.

Arttu Laaksonen

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 04.01.2005, 02:51:26
Muuten, mitä tuo Black kit tuo mukanaan lisää vai miksi EOS300D:stä on tehty tuollainen black kit? Minuakin kiinnostaa kovasti kyseinen kamera tai siitä jalostettavat uutuudet, sopisi nimittäin kivasti sen filmiversion (EOS300V) pariksi. :P ::)

Siksi että mustassa on enemmän munaa ;). Onhan siinä black kitissä se ero, että sitä on myyty akkukahvan kanssa, jonka voi tosin ostaa siihen hopeanväriseenkin jälkeenpäin.
.: FAQ :.

Jasper Kaarna

Lainaus käyttäjältä: Markus Takala - 04.01.2005, 11:42:37
Olenko ainoa? Mulla on Canon Digital Ixus 430. Siinä on tosin vaan 3 x optinen zoomi, mut muut ominaisuudet, kuten pieni koko, yms. ovatkin ainakin minulle yleensä tärkeämpiä, kun kamera kulkee mukana millon missäkin.

Riippuu tietenkin siitä mitä kuvaat, kuinka paljon ja millä kriteereillä. Tuo 3x zoom ei laivakuvauksessa taida ''avomerikuvaukseen'' oikeen riittää, mutta satamassa luulisi tulevan toimeen. Kyllä uskoisin että se ihan hyvä tuollainen peruskamera on, mutta vaativammat kuvausalat (planespotting, lintukuvaus, jne.) taitavat tuolla kameralla olla hieman vaikeita.

Pieni koko on minunkin mielestäni suht tärkeä ominaisuus ja olenkin uuteen kameraani myös siinä suhteessa tyytyväinen. Sellaista mieletöntä järkkäriä, josta sojottaa älytön zoomitöttörö saattaa olla hankala monissa tilanteissa raahata mukana.
Elämä on vain unen hennoilla laineilla kelluva kusitankkeri - Tommi Liimatta