Eckerö Line haaveilee uudesta vanhasta laivasta

Aloittaja Pasi Salo, 28.09.2011, 11:44:58

« edellinen - seuraava »

Tapani Salonen

Siis Tallinnan sataman laituriin 13 huomenna 17.12. Tallinnan sataman sivujen mukaan.
Hesaan tulosta mulla ei ole mitään tietoa


Rami Kristian Wirrankoski

Paikka: Eteläsatama Katajanokan laituri (EK 5).

Tapani Salonen


Kalle Id

Helsingin sataman sivuilla ei näyttäisi olevan enää mitään mainintaan Finlandian saapumisesta (tai sitten en vaan löydä sitä). Mutta kun Tallinnan sataman sivujen mukaan Finlandia lähtee tänä iltana 23.00, oletettavasti se saapuisi Helsinkiin aamuyöllä huomenna.

Mikko Valli


Sami Kinnunen

#231
Ja nyt tulossa Helsinkiä kohti. ETA: 2012-12-18 00:00 (UTC)
Helsingin Sataman sivuilla lukee näin: 22:30   Finlandia   Kanavaterminaali
Aika ainakin väärin.

Kalle Id

Saapui Helsinkiin 01:05. Nyt satama ilmoittaa lähtöajaksi (Eteläsatamasta) 9:00 31. 12. 2012. Ei taida ihan niinkään mennä...

Tero Söderholm

Komealtahan tuo näytti lumisateisessa yössä !


http://www.marinetraffic.com/ais/fi/showallphotos.aspx?imo=9214379&photoid=1045368#top_photo

On se vaan nykyajan laivabongareilla entisaikoihin verrattuna paljon mukavampi rannoilla odotella kun on tämä MARINETRAFFIC !

Terveisin Tero
Laivakuviani Marinetrafficin galleriassa:
http://marinetraffic.com/ais/showallthumbs.aspx?copyright=Tero%20Soderholm

Kaikki paitsi torvisoitto on turhaa....eikä sekään  niin tärkeää ole.

Jan Holm

Lainaus käyttäjältä: Mikko Valli - 16.12.2012, 00:19:45
Onko Nordlandialle löytynyt jo seuraavaa omistajaa? Käykö samoin kuin julialle eli hotelliksi öljynporauslautoille.

Menee ilmeisesti Singaporeen tai sinne päin!

Kalevi Lehto

#235
Lainaus käyttäjältä: Tero Söderholm - 18.12.2012, 10:09:46
On se vaan nykyajan laivabongareilla entisaikoihin verrattuna paljon mukavampi rannoilla odotella kun on tämä MARINETRAFFIC !
Topicin varsinaisesta aiheesta täysin OT, mutta on sitten jotain hyvää sentään Kreikassakin tänäpäivänä, kun suurinpiirtein kaikki paha maailmassa(tai ainakin Euroopassa) on tuntunut olevan kreikkalaisten syytä...
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Joonas Kortelainen


Mikko-Oskari Koski

Vähän vanhaa arviota, joka nyt on hahmottunut, vaan ei ihan tasan minkään esitetyn mukaan...
Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 12.03.2012, 15:20:24
...olisi kiinnostava tietää, onko aluksen 6-kannella ylisummaan olemassa exitejä. Ainakaan noiden MT:n kuvien perusteella en sellaisia havainnut -mikä ei tietenkään tarkoita sitä, että niitä ei voisi olla. Kuvissa, joissa alus oli töijatuna, ei matkustajaputkiakaan näkynyt, joten ilmeisesti autottomien matkustajien kulku laivaan ja sieltä pois on ainakin joissain satamissa jotenkin hoidettu autokansien kautta.
Tästä tulee sitten jatkoajatus: onko laivassa mahdollisesti liukuportaita? Voisiko exitin järjestää 4.kannen jommallekummalle sivustalle? Silloin nykyiset satamarakenteet kävisivät eikä infokannen myymälä/matkatavarasäilö-jakoa suunniteltaessa tarvitsisi välittää lankkujen sijainnista.
Todennäköisempää tietysti on, että exitit tehdään 6:lle (ellei sellaisia siellä jo olekin), mutta muitakin vaihtoehtoja kannattanee pohtia. Varsinkin, jos ne olisivat toteuttamiskelpoisia eivätkä söisi autokannelta kuin pari paikkaa, jos sitäkään.
Lainaus käyttäjältä: Timo Selkälä - 20.03.2012, 21:33:32
Mobyjen GA antaa ymmärtää seuraavaa: Kannelle 6 on mahdollista tehdä exitit, niitä ei ole - vain MESät auloissa. Auloihin mahtuisi, mutta isoja ne ei olisi - sen sijaan sekä keulaan että perään voisi tehdä omat portit. Liukuportaat löytyy bb-ahterissa kannelle 6 asti.
Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 17.04.2012, 13:26:11
Ongelmahan tässä kuitenkin on se, että johonkinhan ne maihinnousulankut ja marketti on ängettävä, eikä Eckerö Nordlandialtakaan raivannut yhtään hyttiä, vaikka se päivälauttabisneksessä olisi ollut ihan ymmärrettävä ratkaisu. Jos (kun?) sekä Helsingissä että Tallinnassa oletetaan aluksen sopivan nykyisiin putkiin, on exitin oltava alempana kuin 6:lla ja jos laituri Tallinnassa tulee olemaan 10, riittää toispuolinen lataus. Mutta ylemmästä autokannesta sille exitille nyt yksinkertaisesti on tilat pakko nipistää, ellei sitten haluta ruveta käyttämään niitä liukuportaita ja laiturin tasalla olevia lankkuja.
Fingerlandialle tehtiin tosiaan kaksi exitiä. Sb-sivustalla se nähdäkseni on siinä missä Superstarillakin, eli 6:n aulassa, bb:llä taas 4:lla. Liukuportaat on kaiketi joko siirretty tai sellaiset ovat olleet keula-aulankin bb-sivustalla. Jos laiva ajetaan jommassakummassa satamassaan bb-kaijaan keula edellä, tulee olemaan mielenkiintoista nähdä, millainen ryysis koko pokan (pl.automatkustajat) siirtäminen tätä kautta tulee olemaan.
Tietääkö kukaan, onko LJ5:een tehty uusia putkia (uusi ramppihan sinne ensi kesäksi on Helsingin sataman tiedotteen mukaan tulossa)? Sellaisethan sinne tietysti tarvittaisiin lähitulevaisuudessa Europaakin varten, mutta nähdäkseni F:n 4:n exit on vain bb-sivustalla, joten ellei laivaa ole tarkoitus satamissa kääntää toisin päin Nordlandiaan nähden tai ellei Eckerön laituriksi määritellä jotain kauempana sijaitsevaa, on muutoksia tehtävä.
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Janne Raiskinmäki

Lainaus käyttäjältä: Joonas Kortelainen - 18.12.2012, 20:12:28
Takaisin aiheeseen, pari kuvaa iltapäivältä:

http://joonask.bilder.fi/kuvat/Finlandia/

Onpas jotenkin hassun näköisiä nuo 3 pelastusvenettä. Vähän randommuodossa. Ei tyydytä symmetrikon silmää :)



Mika Grönlund

Jotenkin nyt kun on maali kuivunut alkaa mua häiritsemään tuo valkoisen ja sinisen vino leikkaus;näyttää kuin suunnitelmaa oltaisiin muutettu puhelinsoitolla maalarille kesken homman ;D.Ehkä nuotit olisivat olleet nätimpiä sinisenä valkoisella pohjalla, onhan siniristikin valkoisella pohjalla erään maan lipussa.